ג׳סיקה שו, סטודנטית לתואר ראשון במחשבים באוניברסיטת קורנל, שעבדה בעבר כמהנדסת תוכנה, פרסמה ביום שישי האחרון את רשימת המשכורות החודשיות שמרוויחים מתמחים בחברות הגדולות בארה״ב. אולי לא תופתעו שמרוויחים שם סכומים יפים, אבל כן תופתעו מכמה הם יפים: על ממוצע של 170 שעות עבודה בלבד, 42.5 שעות שבועיות מרוויחים בחברות כמו גוגל, אפל, פייסבוק וגולדמן זאקס מה שאנחנו עושים בכמה חודשים יפים. הסכומים שיוציאו לכם את העיניים כוללים את המשכורת החודשית של המתמחים, וגם את המלגות והוצאות הדיור שהחברות הענקיות הללו מעניקות להם.
בראש הרשימה נמצאת התמחות ב"דרופבוקס", שמציעה לעובדים הזוטרים שלה משכורת של 13,500 דולר בחודש – 52,164 שקלים. הרשת החברתית המקצועית "לינקדאין" מתחתיה עם תגמול חודשי של 12,600 דולר, או 48,686 שקלים, ואחריהן, יש תיקו בין "אמזון" בסן פרנסיסקו ל"פורסקוור" בניו יורק: 11,000 דולר – 42,504 שקלים, שעושים את החיים של המתמחים מאוד נעימים.
את המידע המעניין הזה אספה שו לאט לאט מפרסומים ברשת, מהצעות ומחברים שעבדו במשרות הללו בארצות הברית. מה שמעניין, הוא שהרשימה, שפורסמה באתר אינטרנטי וזכתה לתשומת הלב של אתר VOACTIVE, הוסרה מהרשת לאחר הפרסום, לפחות כך נראה. עכשיו אפשר לקוות שגם החברות הישראליות – גדולות כקטנות, יבינו שהשקעה בדור העתיד של העובדים והענקת תגמול מספק לעובדים הזוטרים, יביאו להן עובדים בכירים טובים ומרוצים יותר.