לימודי תקשורת מיועדים למי שרוצה להשתלב בעולם התקשורת - עיתונות, רדיו, טלוויזיה, אינטרנט וכן מדיה, פרסום ושיווק - הלימודים עוסקים בכלי העברת המסרים ובמשמעויות המוצפנות בפעולות התקשורתיות ומשלבים לרוב בין תאוריה עיונית לכלים פרקטיים והתנסויות מעשיות.
מה לומדים?
לימודי תקשורת משלבים בין קורסים עיוניים ותיאורטיים - המלמדים גישות שונות ביחס לתקשורות, מודלים של תקשורות ועוד - לבין קורסים וסדנאות מעשיים המאפשרים לסטודנטים להתנסות ביישומים שונים של תקשורת, כמו עיתונות דיגיטלית, פרסום, יחסי ציבור, שיווק, מיתוג ברשת, יצירת כתבות טלויזיה וכו'. הסטודנטים לומדים לספר סיפור, לגרום לאנשים להבין שהם שומעים משהו חדש ומרתק, ובמקביל להבין מה נאמר בין השורות בטקסטים פוליטיים ותרבותיים. בוגרי תואר בתקשורת יצאו לרוב הן עם ידע מעשי ותיק עבודות והן עם ידע תיאורטי רב המסייע בפיתוח יכולות ניתוח, הסקת מסקנות וחשיבה ביקורתית.
מסלולי לימוד עיקריים:
בין מסלולי הלימודים לתואר בתקשורת ניתן למצוא פוליטיקה וממשל, תקשורת, מדיה, אינטרנט וחברה, קולנוע וטלוויזיה, שיווק דיגיטלי, עיתונאות ועוד. במוסדות לימוד רבים מוצא תואר בתקשורת במסלול לימודים דו חוגי, המאפשר תואר משולב עם תחום לימודים נוסף, לרוב מתחומי מדעי החברה.
. לא סגורים על המסלול? Leap, הכלי החכם לאבחון תעסוקתי מותאם אישית, יכול לעזור לכם להבין מה הכי מתאים לכם ללמוד.
תנאי קבלה:
תנאי הקבלה לתואר ראשון בתקשורת משתנים בין מוסד אקדמי אחד לאחר. ברוב האוניברסיטאות התנאים יהיו ציון של כ-550 ולפעמים אף 600 בבחינת הפסיכומטרי וממוצע בגרויות של 90-85 ומעלה. במקרים אחרים תתכן קבלה גם על סמך זכאות לבגרות בלבד, לצד ציון פסיכומטרי העולה על 640 או ללא פסיכומטרי כלל כשממוצע הבגרויות גבוה מ-100. במכללות פרטיות תתאפשר לעיתים גם קבלה ללא בחינה פסיכומטרית, על סמך ממוצע בגרויות בלבד וייתכנו לעיתים גם ראיונות קבלה.
איפה עובדים?
הידע והניסיון שרוכשים בוגרי לימודי תקשרות במהלך התואר, מאפשרים להם להשתלב במגוון עבודות בתחום ונותנים להם קדימות על פני מועמדים ללא תואר אקדמי. בין התחומים הבולטים בהם ניתן למצוא בוגרי תואר בתקשורות ניתן לזהות הן מקצועות תקשורת מסורתיים - כמו עיתונות, כתיבה, עריכה ומגוון תפקידים בטלויזיה, משרות במשרדי פרסום כמו תקציבאות וקופי - וכן מקצועות מעולם השיווק והמדיה, ובהם כותבים ועורכים באינטרנט, מנהלי אתר ומותג, מנהלי מדיה חברתית ותקשורת חברתית וכן תפקידי מכירות וניהול פרויקטים בשיווק במדיה המסורתית והחדשה.
בשל ההתפתחות המתמדת של תחומי המדיה שקורית לצד ההתפתחות הטכנולוגית, הביקוש לאנשי תקשורת, תוכן ושיווק קיים תמיד ואף הולך ועולה. עם זאת מדובר במקצועות מבוקשים למדי, ובתחומים מסויימים ניתן למצוא שוק רווי, לכן בעלי תואר רלוונטי ובעלי ניסיון מעשי עשויים לקבל עדיפות בתוך ההיצע הרחב הזה.
שכר צפוי:
בתחומי תקשורת מסורתיים כמו עיתונות, תחקיר ועריכה תיאלצו להסתפק במשכורת התחלתית של כ-6,000 שקלים חדשים בלבד בממוצע. בתפקידים בכירים יותר מטפס השכר הממוצע ועומד על כ-10,000 ש"ח לעורך תוכן או תחקירן, ואפילו 15,000 ש"ח לעיתונאי בכיר.
בתחומי השיוויק, המכירות והמדיה דרגות השכר כבר עולות מעט, ושם תוכלו להתחיל בשכר שנע בין 8,000 ל-12,000 שקלים בממוצע - בהתאם לתפקידים. בכירים בתחום יכולים להשתכר גם במעל ל-20 אלף שקלים בחודש, ובתפקידי מכירות אף להגיע למשכורת של קרוב ל-30 אלף ש"ח.
*נתוני השכר המוצגים מבוססים על מחקרים שונים, אולם ישנם משתנים נוספים רבים שמשפיעים על שכר העובד. הנתונים המוצגים מאפשרים הערכה גסה בלבד לנתוני השכר בכל תחום. הנתונים והמידע נבדקו ונתקבלו מחברת TACK אסטרטגיות צמיחה.