ציונים זה כבר מזמן לא הכל ונראה שגם משרד החינוך הפנים זאת, כי החל מהשנה ילמדו בחלק מבתי הספר בארץ גם שיעורי אינטליגנציה רגשית. המקצוע החדש יועבר לתלמידי כיתות א' עד י"ב ברחבי הארץ על ידי 3,000 יועצים שהוכשרו במיוחד בתחום ויכלול, בין היתר, חינוך למודעות עצמית, אסרטיביות, הבעת רגשות, יחסים בין אישיים והתמודדות עם מצבי לחץ ושינויים.
התכנית, במתכונת שונה במקצת, עושה חיל בבתי ספר בארה"ב, ונכנסה למערכת הלימודים האמריקאית בעקבות מחקרים על חשיבותה של האינטליגנציה הרגשית להתפתחותם והצלחתם של תלמידים. ד"ר דניאל גולמן, מחבר הספר "אינטליגנציה רגשית", בדק מדוע תלמידים מצטיינים רבים נעלמו עם סיום לימודיהם ושקעו לתוך בינוניות. מסקנתו הייתה שהאיי.קיו תורם רק 20% להצלחה בחיים וכשהוא אינו נתמך באינטליגנציה רגשית, אין בכוחו למנוע כישלון. בהתאם לכך, התלמידים המצטיינים שלא ניחנו באינטליגנציה רגשית גבוהה, נכשלו פעם אחר פעם מכיוון שלא ידעו להתמודד עם כישלונות, לנהל יחסים חברתיים תקינים, לשלוט על דחפים ולהתמיד במשימות.
משרד החינוך החליט לא לחכות ולערוך את הניסוי גם בקרב ילדי הגן, עבורם פותחה תוכנית מיוחדת, שמתמקדת בראש ובראשונה בפן הרגשי: הגננות מעודדות את הילדים לדבר על רגשותיהם, להקשיב לרגשות של החברים שלהם ולשלוט בהתפרצויות זעם ואלימות. בנוסף, הילדים לומדים לפתח קשרים חברתיים, לקבל החלטות רציונאליות, ללמוד מטעויות ולקבל את השונה. התכנית, שנכנסה לפעולה בתחילת השנה, מיושמת בכמה גני ילדים בארץ, אשר נבחרו כגנים ניסויים.
הפרויקט מלווה ונמדד על ידי אנשי אקדמיה וצוותים חינוכיים ואם יוכתר בהצלחה, הוא עתיד להתרחב לכל גן שיחפוץ בו.