הנעת אנשים והפעלתם מתחילה בחיבור למוטיבציה הפנימית שלהם: אם תבינו מה האינטרס והצורך העמוק שלהם לבצע פעולה מסוימת, תוכלו לשכנע אותם בקלות לבצע אותה עבורכם על הצד הטוב ביותר. כך מפרסמים משכנעים אותנו לרכוש מוצר, כך פוליטיקאים מדברים אל ליבנו להצביע עבורם בבחירות, וכך גם אנחנו מניעים את עצמנו לפעולה – מתחברים למה שאנחנו אוהבים לעשות, מפיחים בעצמנו מוטיבציה ומכאן הביצוע כבר זורם טבעי וללא מאמץ נפשי.
גם כמנהלים אשר רוצים לדרבן את העובדים שלהם לפעולה, עליכם לנקוט באותה שיטה. זכרו שכאשר העובד שלכם פועל מתוך החוזקות והערכים הטבועים בו, הוא לא רק נהנה יותר, אלא גם מקדם את העבודה באופן עצמאי ואינו זקוק לפיקוח צמוד ולביקורת הדוקה.
אז איך תחברו את העובד למוטיבציה הפנימית שלו?
1. התייחסו ל"מה" ולא ל"איך" – כלומר, התמקדו בפעולות שהעובד עושה ולא לשיטה בה הוא מחליט לעשות זאת.
2. החליטו שאתם מאמנים שלא נכנסים למגרש עם השחקנים אלא רק מעודדים אותם מהקווים. מתוך גישה זו שבו עם העובד שלכם ותבדקו יחד:
* מה המטרות שעליו להשיג (לוח התוצאות).
* מה מערכת האילוצים העומדת בפניו (גבולות המגרש)
* מהו לוח הזמנים המגביל אותו (זמן המשחק)
* לגבי אופן הביצוע - אילו הצעות תוכלו לתרום לעובד מניסיונכם ומהן הצעותיו של העובד.
* תנו לעובד לקבל החלטה ומחויבות על אופן הביצוע.
3. שחררו קצת - תנו לעובד לרוץ בעצמו לעבר היעד.
עוד קצת קואוצ'ינג: 5 כללים שיעזרו לכם לקחת אחריות על איך שאתם מתנהגים בכבישים