יש אנשים שיודעים להשתלט לנו על הזמן ולגזול מאיתנו אנרגיות. אני קורא להם שודדי זמן, סוחטי כוחות או סתם אנשים שאי אפשר לסיים איתם שיחה. בכל המקרים, לא ניתן להתעלם מהתסכול שהם יוצרים אצלנו. העניין הוא שאין טעם לנסות לחנך אותם או לגרום להם להתנהג אחרת. זה פשוט לא עוזר. במקום זה, צריך ללמוד איך לנטרל אותם מנשקם.
כשאתם מקבלים שיחת טלפון מאדם שאינו מסוגל או רוצה להפסיק לדבר, נקטו בשיטת הפעולה הבאה:
1. הקשיבו היטב לדברים הנאמרים מהצד השני של הקו, וחפשו נקודה להשתלב בשיחה.
2. מרגע ההשתלבות דברו לפחות 20 שניות ללא הפרעה, כך שתרגישו שהשליטה בשיחה עברה לידיכם.
3. חזרו בקצרה על הנקודות שעלו וסכמו את ההחלטות להמשך. אם אין לכם החלטות להמשך, אמרו: "אני צריך זמן לבדוק" או "אני חייב לעצור כאן". זה עובד מצוין.
4. היפרדו לשלום בנחישות ובשום אופן אל תאפשרו את פתיחת השיחה מחדש.
ומה עושים עם חופרים מקצועיים במיוחד?
במקרה כזה, עליכם לשכלל את השיטה: אל תסתפקו ב – 20 שניות רצופות של שליטה בשיחה. במקום זאת, דברו במשך דקה לפחות ורצוי שזה יהיה בנושא שלצד השני אין מושג בו ("כן, אני בדיוק עובד על דיו-דיליג'נס מקיף במשרד וזה כולל בלה בלה בלה"). אם הצלחתם לקטוע את התקליט האנושי המתנגן ברקע, אל תתנו לו הזדמנות להתעשת ולהשתלב מחדש בשיחה. נצלו את המומנטום ופשוט היפרדו לשלום.
וכשהדברן הוא מישהו שחשוב לכם?
במקרה כזה המשימה הופכת קשה יותר, מכיוון שלא נעים לכם לקטוע שטף דיבור של חבר. אולי אתם גם חוששים שאם תסיימו את השיחה ביוזמתכם, תצאו גסי רוח, אבל זה לא חייב להיות כך. אפשר לסיים שיחה בנחישות אך באדיבות, בעזרת אחד משני המשפטים הבאים:
1. אני מאד עסוקה כרגע. מתי נוכל להמשיך מהנקודה הזאת?
2. השיחה הזאת חשובה לי אבל אני לא רוצה לעשות אותה על רגל אחת. מתי אפשר לחזור אליך?
בהצלחה.
>> לשיעור הקודם: איך לבקש העלאה מהבוס?
קבלו את המבחן הגרפולוגי שיחשוף אם אתם באמת כזו מציאה כמו שנדמה לכם