השם שירה מנוקד (צילום: סטודיו mako)
מה תורת הסוד אומרת על הניקוד בשם שלכם? | צילום: סטודיו mako
על דעת חכמת הקבלה האותיות המרכיבות את שם האדם מחברות בין העולם הגשמי ואת העולם הרוחני. העוצמה הטמונה בשם הפרטי מתקבלת מכמה מסלולים היונקים ממוקדי כוח שונים. אותה עוצמה גולמית מקורה בשילוב ובצירוף האותיות לכדי צליל זיהוי ברור הנקרא שם האדם, אשר מקבל ביטוי ותוקף מעשי באמצעות אופן הכתיבה, ההגייה, הצליל והתדר בו הוא נקרא. רוב האנשים אינם יודעים כלל כי לסימני הניקוד (סוד הצליל) וההטעמה (מלעיל ומלרע)  קיימים משמעויות רבות העשויות להשפיע בצורה מכרעת על בעל השם.

לעמוד הפייסבוק mako רוח עשיתם לייק?

לכן חלה חובה לדעת כי סימני הניקוד אינם באים לחינם ומהווים עולם שלם של ידע שמעטים מאוד נחשפים אליו. מי שמבקש לבחור לעצמו או לילדיו שם איכותי חייב להתחשב בסוד הצליל, הוא הניקוד. הניקוד בשמו של האדם מעניק עוצמה לשמו לטוב או לשלילה והוא המניע את השם. אין להתייחס לכתוב במאמר זה באופן אבסולוטי, הואיל ויש לחקור את כלל סימני הניקוד והצליל בתיבת שם האדם ולכל היותר מדובר בתמצית בסיסית וראשונית בלבד.

חיריק

שייך לספירת הנצח. מי ששמו פותח בניקוד זה יהיה בעל אבחנה דקה מאוד עם יכולת ללמוד דברים באופן מהיר ויעיל. אדם יציב אוהב את הנאות החיים, חומריות, כסף ומעמד, קשור מאוד לחברה, זוכה להערכה רבה ואוהב חיי חברה. לעומת זאת יהיה אדם שמרצה את האחרים, גם כאשר הוא זה בא על חשבון הכבוד האישי שלו. קיימת בו  נטייה לאנוכיות, אדם עצבני וכעוס ועלול להיות לא אמין.

עוד כתבות בערוץ הרוח:

קמץ

שייך לספירת כתר.  "וקמץ הכהן הגדול ... ", קרי,  סגר הכהן את היד. ספירת הכתר סגורה ואינה מושגת לבני האדם. לכן גם צורת הקמץ כמשפך השופך את אורו כלפי מטה מהעולם הרוחני לגשמי. מי ששמו פותח בניקוד זה יהיה אדם בעל אישיות חזקה, בעל חוסן נפשי ויציבות. מאוזן, בעל חשיבה בריאה ומעשית ורואה את הנולד. לעומת זאת עלול להיות חסר גמישות , מופנם, סודי וסולידי וימעט לחשוף את רגשותיו. יתכנו בעיות בזוגיות בשל הקושי לבטא את עצמו והקיבעון שלו עלול להיות לו לרועץ.

פתח

שייך לספירת חכמה. יש פתיחה לשערי החוכמה והיא מושגת וזורמת בקו אחד ישיר לכיוון ספירת הבינה. מכאן שיש העברה של שפע החוכמה אל התבונה. מי ששמו פותח בניקוד זה יהיה אדם פתוח, מילולי, בעל תקשורת טובה עם הזולת עם כושר קליטה נהדר. סולד משיגרה ואוהב תנועה. מפטפט ודבר המון עם יכולת שכנוע. לעומת זאת יהיה רכלן ולא שומר סוד. עלול להיפגע מעין הרע באופן חמור ומומלץ לו לברור היטב את חבריו ולא למהר לתת אמון.

יהודה לוי (צילום: אביב חופי)
מי ששמו מתחיל בשווא צפוי להיות אדם עמוק. יהודה לוי | צילום: אביב חופי

צרי

שייך לספירת בינה. מלשון צורה  וציור - "ה' צור עולמים". ספירה זו מקבלת לתוכה את שפע החוכמה ומתרגמת אותה להבנה. מי ששמו מתחיל בניקוד זה ידע לרדת לפרטים, דקדקן וריאלי, מעשי ופרקטי. בעל יכולת הישרדות גבוהה ולא נכנע בקלות. בריאותו על פי רוב טובה ואינו נוטה לחולי. לעומת זאת יהיה אדם שאוהב לקחת בלי לתת, אגואיסט, בעל צרות עין, תמיד מסתכל על הדשא של השכן.

סגול

שייך לספירת חסד. אנרגיה של סגולה ושל אהבה בשפע. אדם שנותן מעצמו לאחרים ללא ציפייה לתמורה, איש חסד אמיתי עם טוב לב ורגישות בלתי רגילים. איש שיחה ומושך המון תשומת לב. מרתק שקשוב לשמוע בעיות של אחרים ותמיד ימצא פתרון ועצה טובה. לעומת זאת עלול להיות תקיף ועקשן, יכול להיראות מוזר בחברה או שיעשה דברים כדי למשוך תשומת לב. 

שווא

שייך לספירת גבורה. מאפיין את מושג הנתינה והקבלה. מי ששמו פותח בניקוד זה יהיה רגיש מאוד עם נטייה להיפגע בקלות גם אם לא הייתה כל כוונה לפגוע בו. אדם עמוק ונוטה להרהר בעומקם של דברים. אינו יודע לקבל ביקורת וראה בה דבר מאיים. תלותי וחסר ביטחון.

חולם

שייך לספירת תפארת. מי ששמו פותח בניקוד זה יהיה טוב לב, בעל אינטואיציה גבוהה, יכולה להיות טוב לב, בעל חוש הומור, תיאטרלי ודרמטי בו זמנית. במבט ראשון מרשים מאוד ואהוב על הכלל. לעומת זאת עלול להיות לא מאוזן ומבולבל (הפרעות קשב) הרואה את  המציאות באור אחר, תלוש, מרחף ותמים. 

קובוץ

שייך לספירת הוד.  קיבוץ של כול הנקודות. ניקוד זה מסמל את יציבותו של האדם.  נקי, אסתטי, בעל זיכרון טוב, זוכר דברים מהעבר, נוסטלגיה וקשר חזק לדמות האם. לעומת זאת עלול להיות פסימי ונוטר טינה. קמצן, חשדן ויתכנו מאוד בעיות בזוגיות.  

שורוק

שייך לספירת יסוד. ספירת היסוד נקראת על יוסף הצדיק. אדם חיובי, בעל שמחת חיים, אינטליגנטי מאוד, מאוזן, חיובי ובעל תקשורת טובה. איש ביצוע נפלא שיודע להוציא רעיונות לפועל. לעומת זאת עלול להתעצבן ולכעוס בקלות, עם מצבי רוח משתנים. קולני, חשדן בבן/בת הזוג ומביע חוסר אמון בשל חוסר הביטחון שקיים בנפשו.    

יצחק אהרון הוא מייעץ, חוקר ומרצה של תורת הקבלה