תורת הנומרולוגיה עוסקת בניתוח אישיותו, גורלו ומהלך חייו של האדם לפי תאריך לידתו ושמו. מאחר ותאריך הגורל הוא נתון אשר לא ניתן לשינוי, הרי שהוא מייצג מידע שנקבע מראש לעומת השם אשר מייצג את הדרך או האופן בו אנו מיישמים את גורלנו.
לכל חלק בתאריך הלידה שלנו: יום, חודש ושנה, יש השפעה אחרת עלינו. יום הלידה מייצג דווקא את החלק החזק והבונה של האישיות שלנו, בעוד אשר חודש הלידה, מייצג את הבעיה, את הילדות, את המטענים התת-הכרתיים אשר יהיה עלינו להתמודד עימם רגשית. אם נדע כיצד להתמודד עם הדברים בעוד ילדינו קטנים, הרי שנוכל להקל עליהם בהתבגרותם. כמובן שעלינו לקחת בחשבון את שאר מרכיבי תאריך הלידה, אך בכל זאת, הפעם נתייחס לכל חודש לידה בנפרד. אז מה אומר חודש הלידה על הילד שלכם ואילו אתגרים הוא מציב? הפירוט המלא:
ינואר: מרגישים שהם שונים
מספר 1 מסמל אינדיבידואליות ואת הצורך לבטא את עצמך באופן ייחודי. כאשר 1 מופיע בחודש הלידה הרי שהוא יוצר הפרעה בהתפתחות זו. כאשר הילד עודנו צעיר, יצטרכו הוריו לעתיד לדעת שלפניהם ילד אשר חש עצמו שונה. לכן, אין להפלות בינו לאחים ואחיות, יש לשתפו יותר במהלך חיי הבית, להרגילו לעבודת צוות ולאכפתיות, לדעת שהוא רגיש ליחס כלפיו והוא עלול להאשימם בחוסר התייחסות, או לחילופין בחינוך לוחץ מדי. עליהם גם לעזור לו לחוש עצמו מיוחד, ולפתח את הייחודיות שלו.
פברואר: צריכים הרבה תשומת לב
2 הינו המספר של שיתוף פעולה אך גם של דואליות, והיכן שיש דואליות האחרים קודמים, "אז איפה כאן אני?". כאשר הילד עוד צעיר, על ההורים לדעת שהוא עלול לחוש עצמו בעל חשיבות פחותה, כאילו שהוא "מספר שניים", כלומר, המשני בחשיבותו. ילד שכזה יצטרך לקבל יותר תשומת לב. במיוחד בבית שיש בו כבר אחים ואחיות. במקרה והוא הבכור ועומד להיוולד לו אח, הרי שהוא עלול להיות קנאי, ולהאשים את הוריו בחוסר תשומת לב. הוא ירצה לפצות על כך ברצון למשוך יתר תשומת לב, שלפעמים תתבטא בצורך להיות נחמד ולוותר על צרכיו שלו, ולכן צריך לעודדו לרצות דברים, כי מגיע גם לו. הוא ילד שמאוד רגיש למריבות ולפרידות במקרה של הורים פרודים או גרושים.
מרץ: תנו להם מרחב ליצירה
אלו ילדים שהינם יצירתיים כבר מגיל צעיר, והשאלה הינה אם נתנו להם מספיק מרחב לבטא את היצירתיות שלהם. יהיה להם קשה במסגרות הרגילות הנוקשות של החינוך. יהיה להם קשה ללמוד בעל פה, או בלימודים משעממים ושגרתיים, כי את הכל הם חייבים לעשות מתוך חדווה ויצירתיות. לכן הם משתעממים בקלות, ובעלי סף תסכול נמוך. 3 הינו מספר של המון חן וילדותיות, ולכן לילידי חודש 3 צריך לאפשר כמה שיותר לחוות את הצד היפה של הילדות והחיים.
מצד שני, במיוחד אם הוא הילד הצעיר במשפחה, יש לילדים אלה נטייה להיות מפונקים. קשה להם להתאמץ, כי בתוך תוכם הם חשים שהכול צריך לבוא להם בקלות. כלומר, יש להרגיל ילדים אלו, בעדינות כמובן, למחויבויות ולמסגרות, למרות הקושי.
אפריל: טיפוסים מרדניים
4 הינו מספר של מסגרות, וכבר מגיל צעיר עלולים ילדים שנולדו בחודש זה להיות מתוכנתים בהתאם לציפיות ההורים, ואולי כך לפעול. לכן, כאשר ילד נולד בחודש אפריל על ההורים להיזהר מלכפות עליו את דעותיהם. עליהם לדעת שאולי ילדם ירצה ללכת בדרך שונה משלהם, ושמאוד יכול להיות שיהיה שונה מהם בהשקפות עולמו. עליהם גם ליצור עבורו מספיק גירויים ולשבור את המסגרת לעתים. מצד שני, הוא עלול להתמרד כנגד כל השלטת מסגרת כי בהחלט יש לו בעיה בנושא זה. לכן הוא עלול להיות מרדן, או מדוכא יתר על המידה, ולכן אין להשתמש יותר מדי במילים "כי כך צריך", או "כך כולם נוהגים" וכו'. צריך לנמק עבורו כל דבר על מנת שיעשה דברים מתוך שלמות ולא מתוך כפייה. עליהם גם להכין אותו לעתיד ולשכנע אותו שהחיים אינם עונש, מאחר והוא מרגיש מאוים לנוכח המחויבויות או המסגרות אשר מחכות לו.
מאי: החברים חשובים מההורים
5 הוא בראש וראשונה מספר תקשורתי ולכן ילידי חודש 5 ייוולדו עם המון סקרנות, וכבר מגיל צעיר יחפשו תשומת לב וקשר עם אנשים והסביבה. ילד שכזה עלול להיות דברן ואפילו פטפטן, הוא ישאל שאלות רבות וידרוש תשומת לב רבה. בלימודים הוא יגלה סקרנות, אינטליגנציה וצורך בגירויים רבים. קשה לו להתמקד, הוא עלול להתפזר על פני תחומים רבים ולהיות חסר מנוחה והיפר-אקטיבי. כשהוא יגיע לתיכון הוא לא יידע באיזו מגמה לבחור. חוסר המנוחה הבסיסי של 5 עלול להתבטא בעוצמה, במיוחד בגיל הנעורים. שם זה עלול להתבטא במרדנות יתר ובמריבות. החשיבות של חברים, גם תעלה על החשיבות של בית ההורים. על הורים לילד שנולד בחודש 5 להבין שילדם זקוק לתקשורתיות וחברה. עליהם להיות מאוד סבלניים כלפיו, עליהם לעודדו להיות בחברת ילדים אחרים, אך עליהם גם לשמור מפני מרדנות יתר ופריקת עול ומסגרות.
יוני: מרצים אחרים
6 הוא המספר של ההתחשבות וההרמוניה. ל-6 מאוד חשוב כיצד הוא מצטייר בעיני אחרים, ולכן בית מסוג "מה יגידו השכנים", מאוד הרסני עבורו. הוא עלול להיות מאוד רגיש ופגיע, ולכן מאוד קשה להעיר לו. הוא ממילא ביקורתי יתר על המידה, לכן חשוב מאוד שלא לתת לו את התחושה שלא שבעים רצון ממנו. 6 הינו מספר שמאוד רוצה לרצות, ולכן ילד כזה יעשה הכל על מנת למצוא חן בעיני סביבתו, ועל ההורים לעודדו לרצות דברים גם עבור עצמו, ולא לבטל עצמו.
יולי: מבולבלים ורגישים
7 הינו מספר של בלבול וחוסר זהות עצמית וזה עשוי להתבטא כבר מילדות. על הורים לילד בחודש לידה 7 לדעת שהוא מאוד רגיש לעצמו ולזהותו העצמית. הוא עלול להיות מבולבל יותר, אובד עצות ודרך, רוצה להתייעץ יתר על המידה, או שלחילופין, לא מקבל בקלות עצות מאחרים. עליהם לדעת שהוא שונה, ואסור להאשים אותו בכך. מצד שני הוא יותר מיסטי, אמנותי, מהרהר ושואל שאלות על מהות ומשמעות החיים כבר מגיל צעיר, מחפש במה להאמין, אידיאליסט וכו'. הבלבול והתלבטות עלולים להתחזק במיוחד בגיל ההתבגרות, שם יהיה לו יותר קשה לבחור את דרכו בחיים.
אוגוסט: תחרותיים והישגיים
8 הינו מספר של כוחניות, עקשנות ושליטה, ולכן לילידי חודש 8 עלולים להיות בעיות של מאבקי כוח. זה עלול להתבטא ביתר כוחניות, או לחילופין בחולשה. 8 הינו המספר של שאיפות, ולכן על הורים לילד יליד חודש 8 להיזהר שלא להיות דרשניים מדי. עליהם לדעת להעניק רגש ולא רק צורך במצוינות והישגים. עליהם גם לחזק אצל ילד כזה דווקא ערכים של דרך ארץ, והתחשבות בזולת, ולא רק של הצטיינות בלימודים והבאת ציונים טובים הביתה. כלומר עליהם להראות לו שהם מעריכים אותו בזכות מה שהוא, ולא רק בזכות הישגיו. עליהם גם לעודד אותו להפגין רגשות, משום של-8 בחודש הלידה יש נטייה לא להפגין רגשות, לבכות או לבטא צער. גם צריך להיזהר שלא להפוך את החינוך בבית לדמוי פנימייה צבאית.
ספטמבר: מתקשים להתמיד
9 דומה קצת לבלבול של המספר 7, רק שילידי חודש זה גם רודפים אחר רצון לחופש מוחלט מכל מסגרת ופריקת עול. הם אקטיביים מאוד, עם נטייה להיפר-אקטיביות, דוחים מחויבויות כמה שאפשר, ולכן עלולה להיות איתם בעיה עם הרגלים: הכנת שיעורי בית, שעות שינה וכו'. קשה להם להתמיד בלימודים, קשה להם להתאמץ, אך הם ישיגו ציונים טובים די בקלות. כשהם גדלים, קשה להם למצוא כיוון, כי הכל מרתק אותם, הכל מעניין. בהתבגרותם עלול להיות להם קשה ליצור קשר יציב וקבוע, כי הם רגילים לחופש והם חסרי מגבלות וגבולות.
אוקטובר: ידרשו חדר משלהם
10 הוא מספר שכביכול שקול למספר 1 בחישוב נומרולוגי, אך בכל זאת יש הבדל בין ילידי חודש עשירי לחודש ראשון. שניהם מחפשים אחר הייחודיות שלהם, רק ש-10 עלול להיות הרבה יותר בודד. קשה לו מאד לתקשר עם הסביבה, ויכול להיות שהסביבה לא מבינה אותו. עם ילידי חודש 10 זה עלול להיות להורים יותר מדי נוח. ילד כזה ידע להעסיק את עצמו. כאשר הוא יגדל, הוא ידרוש את החדר שלו, את הפינה משלו, ואז הוא ישב לו עם המחשב שלו שעות על גבי שעות, דבר שעלול להיות מאוד נוח להורים, אך יחזק אצל הילד את הנטייה לבדידות. מצד שני, על ההורים לדעת שיהיה לו קשה לגדול עם עוד אחים ואחיות בחדר, ושלא יהיה לו נוח לשתף את צעצועיו וחפציו עם אחרים. יש לאפשר לו מרחב מחיה משל עצמו, הוא מאוד רגיש לכך.
נובמבר: מנסים למצוא חן בעיני כולם
11 הוא מספר של "תסמונת היו-יו", כלומר לא לפה ולא לשם. זה מספר של חוסר יציבות ומתח רב. ילד חודש נובמבר לומד מהר מאוד שהוא חי בתוך ניגודים ושיש רצוי ומצוי. הוא לומד שעליו למצוא חן, ולזה הוא צריך לומר כך ולשני אחרת. על הורים לילידי חודש 11 לדעת שיש לילד נטייה לחוסר ביטחון ולדואליות. הוא עלול להיות "תחמן", ולגרום לוויכוח ולחילוקי דעות בין ההורים, אך על ההורים להציג בפניו עמדה אחידה. כמו כן, הוא רגיש לכל מריבה ולכל ויכוח הכי קטן ביניהם, לכן עליהם להסביר לו שויכוח אינו ריב.
דצמבר: ביקורתיים כלפי עצמם
12 בסיכום ספרותיו נותן 3. כאן ה-12 הוא הפוך מ-3 בהתנהגותו, אך לא במהותו. גם ה-3 יצירתי, אך מתוך המון שאיפה לשלמות וביקורתיות. ה-3 זורם וקל, וה-12 מאוד מקשה על עצמו ואחרים, מחמיר ואינו מוותר. על הורים לילידי חודש 12 להיזהר מביקורתיות יתר כלפי הילד, מהטחת האשמות, משיפוטיות ועוד. עליהם להבין כי ממילא הוא ביקורתי עד כדי רגשות אשמה. הוא גם בעל חוש צדק מפותח, ובעל נטייה להעיר להורים ופעמים רבות בצדק. הוא נוטה להיות ציני ומריר, אשר רואה את הצד הקשה שבחיים, ולכן על ההורים לעודדו, לוותר יותר לעצמו, לדרוש פחות, ולא להיפגע מכישלונות.
ליצירת קשר עם גילה בויום לחצו כאן
רוצים לדעת עוד? כנסו לאתר היועצים של אלטרנטיבלי, שם תוכלו להתייעץ עםמיסטיקנים מפורסמים, אסטרולוגים, קוראות בטארוט ועוד
רוצים מפה אישית במתנה? לחצו כאן