כלי רכב הממונעים באמצעות מנוע בנזין שמתרבים בקצב חסר תקדים פולטים גזים רעילים. גזים אלו שנובעים משרפת הבנזין מסוכנים הן כי הם מזהמים את האוויר ומונעים שמירה על הגנת הסביבה וגם כי הם גורמים לתחלואה קשה בקרב בני אדם. האופניים חשמליים יכולים להסתמן ככלי תחבורה חלופי בעידן המודרני דווקא בזכות שורה זו של מרכיבים. ראשית, מכיוון שהם קטנים בגודלם, דו גלגליים, הם יכולים להיות פתרון ראוי לעומסי התנועה שרק הולכים ומחמירים בערים הגדולות. כמו כן, ברוב המקרים באותן ערים יש גם מצוקת חנייה בגלל עומס כלי רכב. האופניים החשמליים יכולים לפתור בקלות גם את הבעיה הזו. רוכבי האופניים החשמליים, על פי התקן הישראלי, יכולים לנסוע עד מהירות 25 קמ"ש מקסימום, מהירות זו בהחלט יכולה לספק נסיעה עירונית יעילה, מהירה ונוחה.
בנוסף, רוב יצרניות האופניים חוקרות את הציבור ובוחנות בכל עת את הצרכים ואת הדרישות של הרוכבים הפוטנציאליים. כך לומדות החברות שמייצרות את האופניים, כיצד ניתן לשפר את דגמי האופניים ולהוסיף להם אפשרויות הפעלה. אחד הפרמטרים שהיוו מכשול בהתחלה במיתוג האופניים ככלי תחבורה יעיל דווקא לצעירים, היה העובדה שרובם נאלצים לשלב בתווי הדרך גם בנסיעה ציבורית. לפיכך, אחד הפיתוחים והשכלולים החדשניים של תעשיית האופניים הללו היה ליצור אופניים מתקפלים. כשהאופניים פותחו ככלי רכב מתקפל היה ברור שיש להם יתרון נוסף - הם הופכים לקטנים יותר, תופסים פחות נפח וקלים לנשיאה. חידוש זה הפך את כלי הרכב לנוח ויעיל יותר לשימוש המשלב תחבורה ציבורית. ניתן להעלות את האופניים לקרון הרכבת, לאוטובוסים, להכניס אותם לתא המטען. פיתוחים אלו, כמובן, מסייעים ליבואן או עבור חנות אופניים חשמליים לצורך המיתוג והפצת המידע הרלוונטי לקהל הלקוחות הפוטנציאליים.
אחד הפיתוחים והשכלולים שקרו
בזכות האפשרות לרכוב על האופניים, לעלות על אוטובוס/רכבת ולרדת הישר להמשך הרכיבה - האופניים החשמליים הפכו לכלי התחבורה הפופולרי והרצוי ביותר בקרב צעירים. את הסוללה החשמלית, שאינה מסוכנת ורעילה כמו פליטת חומרי הרעל של המכוניות שפוגעת באיכות הסביבה וגם בבריאות של האזרחים, ניתן להטעין בקלות. לרוב סוללה אשר טעונה במלואה מספיקה לעשרות רבות של ק"מ של רכיבה. כמו כן, באמצעות האופניים אפשר ביתר קלות לעבור נסיעה ארוכה ללא מאמץ ניכר. כלומר: אין צורך ביכולת ספורטיבית משמעותית או מוגברת במיוחד. דווקא מנוע העזר החשמלי מוביל לאפשרות שלפיה הרוכב יכול לרכוב כמעט מבלי לדווש.
ואם לא די בכך- מיותר לציין, כי רוב המחקרים שנערכו הצביעו על כך שכאשר מדובר ברכיבה ממושכת על האופניים הללו הוכיחו את הסיוע לבריאות ולכושר של הרוכבים. אמנם, כאמור, יש לאופניים הללו סוללה חשמלית שמטעינה את מנוע העזר שמאפשר רכיבה ללא מאמץ. ואולם, יש בהם גם אפשרות להשתמש בדוושות כמו באופניים קלאסיים. במהלך הרכיבה עליהם עשוי לשמש תרגול ארובי חביב ונעים.
על פי מחקרים שנערכו, עצם הרכיבה על האופניים עשויה אף להועיל למצב הבריאותי של הרוכב. היא יכולה להביא להפחתת סיכון למחלות, כמו: לחץ דם, כולסטרול, מחלת לב וסוגים שונים של סרטן. רק כדי להצביע על ההעדפה של כלי רכב זה במקביל למכוניות ניתן להזכיר את העובדה הבאה: מחומרי הגזים הרעילים ובראשם פחמן דו חמצני הנפלטים ממכוניות המופעלות על מנוע בנזין עולה התחלואה של בני אדם במחלות שונות הקשורות למערות הדם, הלב ולמחלת הסרטן. לעומת זאת, הרכיבה על האופניים דווקא מונעת בדיוק את התחלואה הזאת ואף מסייעת לחיזוק מערכות אלו. משכנע מאוד, לא? כמו כן, הרכיבה על האופניים, באוויר הפתוח, במפגש הבלתי אמצעי עם הסביבה והטבע מביאה גם להפחתת מתח, לתחושת רגיעה ולשיפור מצב הרוח. האופניים החשמליים יהוו את תחזית הפתרון של האפשרות להתנייד בקלות, ביעילות, בזול ובמהירות במיוחד בתוך המרחב האורבני. לא משנה כמה סכנות וחסרונות האופניים האלו לא ייעלמו מהשטח כל כך מהר.
המאמר נכתב על ידי חברת seo-google קידום אתרים