למרות הקשיים ממנה סובלת תעשיית הטלוויזיה בימים אלה, בעתיד הלא רחוק אמור ערוץ 2 להיות מפוצל לשני ערוצים המשדרים 7 ימים בשבוע, ערוצים יעודיים יעלו לאוויר, שלא לדבר על התפתחות יצור תוכן הוידאו עבור אתרי אינטרנט ומפרסמים.
זה הצורך בגללו נוסד הקורס המעשי להפקת מדיה, שמטרתו להכשיר 30 סטודנטים לעבודה בתחום. הקורס, שמנוהל על-ידי make, בית הספר המעשי למקצועות המדיה שמנוהל על-ידי סיגל פרבר, לשעבר המפיקה הראשית של mako, ייערך בבית קשת ברמת החי"ל בשיתוף הזכיינית, וירצו בו אנשי הפקה בכירים בעלי נסיון בכל מגוון הז'אנרים. מטרת הקורס, שההרשמה אליו נפתחת בימים אלה, היא לספק מושגי יסוד בתחום ההפקה, ולצייד את הסטודנטים בארגז הכלים שמשמש הבסיס לעבודת המפיק.
ללמוד ממקצוענים
במסגרת הלימודים, הכוללים הרצאות פרונטליות בחדר הישיבות של קשת וסיורים באולפנים ובהפקות, יכירו התלמידים את בעלי התפקידים השונים – מהו תפקיד הבמאי, העורך, איך מתנהל הקונטרול, איך משתלב המפיק בצוות הזה, ממה מורכב תקציב של תוכנית או פרסומת, מהו תהליך ליהוק, מה כולל תהליך הפוסט, איך מגישים תוכנית לשידור, מהן זכויות יוצרים, ובמה שונה הפקת פורמט לעולם מהפקת תוכנית ישראלית.
בקורס, אותו יעבירו פרבר והמפיק המנוסה אורי דיקשטיין, יתארחו מרצים עם נסיון רב בתפקידים בכירים בתחום ההפקה והתוכן ויסבירו איך הדברים עובדים באמת, מתוך כוונה להכשיר את התלמידים להבנה עמוקה של צרכי שוק העבודה בתקשורת הישראלית.
בין המרצים צמרת אלכסנדרוני (ערוץ הילדים, ארץ נהדרת ), רני סער (עספור, זגורי אימפריה), אירית אמבר (ערוץ 1, קשת), אלדד ויינברגר (מקאן אריקסון, mako), רוית ליאור מנדל (הישרדות, המירוץ למיליון, קשת), אורי דיקשטיין (ענני תקשורת, לוטוס, ערוץ 24), אורי רוזן (מעריב, חדשות 10, mako), נילי בייטל (האח הגדול, מחוברים, הישרדות), הסוכן רפי עגיב (אסי עזר, מיכאל הנגבי, אסתר ראדה, דפנה לוסטיג, אילנה ברקוביץ', אריק זאבי) ועוד.
למרות שאין הבטחה לתעסוקה לאחר הלימודים, המטרה הברורה היא להכשיר את דור העתיד של המפיקים ולתת להם כלים מעשיים שישמשו אותם במהך עבודתם בעתיד.
מערך הלימודים יכלול:
מ מבוא והיכרות עם עולם הטלוויזיה הישראלי הנוכחי - מבנה, ערוצים, רגולציה, מגמות ושינויים לאורך השנים, נתוני צפייה, פילוחי צפייה.
- סקירה והיכרות עם הז'אנרים המובילים ועם סוגי הפורמטים המרכזיים והמובילים בעולם הטלוויזיה כיום, ואיך תפקיד ההפקה משתנה בהתאם לז'אנר.
- עבודת מערכת ההפקה - התפקידים השונים במערכת ועבודת הגומלין בין תוכן, הפקה ובימוי.
- בניית תקציב משלב הבריף ועד שלב המוצר המוגמר.
- צילומי אולפן וחוץ – ההבדלים ביניהם, מה כל אחד מהם בא לשרת, ואיך זה משפיע על ההפקה.
- הכרת תהליך הפוסט – תהליך עריכת הוידאו שבעזרתו הופכים את סרט הפרסומת או תוכנית הטלויזיה למוצר מוגמר.
- הכרות עם עולם האינטרנט – במה שונה הפקת האינטרנט מהפקת טלויזיה, מהם יחסי הגומלין בין המדיה הדיגיטלית, קרי האינטרנט למדיה הויזואלית, קרי הטלויזיה .
- הכרות עם עולם הפרסום - איך מייצרים קמפיין, מה ההבדל בין הפקת פרסומת טלוויונית לקמפיין רדיו וסטילס, מה נדרש מקמפיין סושיאל וכו'.
- הכרות עם עולם הסלולר – מה דפוסי הצריכה היום ואיך הם משפיעים עלינו כמפיקים ויצרני תוכן.
- המדיה החברתית - פייסבוק, אינסטגרם - איך הם משתלבים בעולם התוכן התקשורתי, ואיזה שימושים אפשר לעשות בהם.
- ייצוא הפורמטים הישראלי – איך זה משפיע על תחום ההפקה הישראלי.
לפרטים נוספים הכנסו לאתר MAKE