שוק הרכב הישראלי מכיל בתוכו קטגוריות שונות של כלי רכב, מרכבי מיני קטנים וחסכוניים ועד רכבי ואן גדולים בעלי 8 מושבים ומעלה. בשנים האחרונות חלה מגמת עלייה בהתעניינות של הצרכן הישראלי בשלושה פלחי שוק שהופכים משנה לשנה למרכזיים.
שוק רכבי ה-SUV של רכבים גדולים, דוגמת קרוסאוברים מרווחים בני 5 עד 7 מושבים, שוק הרכבים ההיברידיים - רכבים שעושים שימוש במנוע חשמלי לצד מנוע בנזין רגיל, שנחשבים לחסכוניים, ושוק רכבי ה-PHEV, שמתחזק מאוד בתקופה האחרונה - רכבים היברידיים נטענים בעלי סוללה בנפח גדול יותר שמסוגלים לנסוע על טהרת החשמל לאורך עשרות קילומטרים, ונחשבים לחסכוניים יותר מרכבים היברידיים רגילים.
MG EHS PHEV – חזק, מרווח, מאובזר וחסכוני
דגם EHS PHEV החדש של המותג המוביל MG הוא רכב שעונה על צרכי לקוחות כל שלושת פלחי השוק הנ"ל. זהו רכב פנאי גדול במיוחד באורך 457.4 ס"מ, שמשלב את העוצמה של מנוע טורבו בנזין 1.5 ל' ו-162 כ''ס, יחד עם מנוע חשמלי שקט וחסכוני בהספק של 122 ק"מ. התוצאה המנצחת היא הספק משולב העומד על 258 כ"ס ומומנט מרבי של 37.7 קג''מ עד 48.9 קג"מ משולב לזמן קצר לטובת שיפור ההאצה. עם מהירות מרבית של 190 ק"מ והאצה מאפס למאה קמ"ש תוך 6.9 שניות בלבד. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 55.1 ק"מ לליטר, מה שהופך את MG EHS PHEV החדש לאחד הרכבים החסכוניים ביותר בסגמנט. בנוסף, ברכב יש 10 הילוכים – 6 הילוכים למנוע הבנזין ועוד 4 למנוע החשמלי, לנהיגה מרבית.
בעזרת היכולת לטעון את סוללת הרכב הגדולה מעמדת טעינה (כ-4.5 שעות), הנהג נהנה משני העולמות - נסיעה חסכונית על טהרת החשמל בזכות המנוע החשמלי, וגם נסיעה לטווחים רחוקים, בזכות מנוע טורבו בנזין. כאשר משלבים את שני המנועים יחדיו במצב האופטימלי במצב היברידי, מושגת צריכת הדלק הנמוכה ביותר, וגם עלויות השימוש פוחתות. טווח הנסיעה של המנוע החשמלי עומד על 52 ק"מ. לאחר חציית טווח זה, מנוע הבנזין ממשיך לטעון את הסוללה ולספק כוח לרכב להמשך הנסיעה.
לא רק חסכוני ועוצמתי, אלא גם בטיחותי ומפנק
מלבד המאפיינים הטכניים החסכוניים של הרכב, MG EHS PHEV נהנה גם מאבזור מתקדם ומפנק כמו גג פנורמי נפתח עם וילון חשמלי, מושבים בריפוד עור משולב אלקנטרה, מושבים קדמיים עם כוונון חשמלי, מערכת מולטימדיה מתקדמת בגודל "10.1, בלם חנייה חשמלי, 4 מצלמות חנייה היוצרות תמונה של 360 מעלות עם מבט תלת ממדי היקפי, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת, דלת תא מטען חשמלית, לוח מחוונים בדמות מסך דיגיטלי חדשני ופנסי לד קדמיים ואחוריים.
לא פחות חשוב מהפינוק של הרכב, הוא גם בטיחותי מאוד ונהנה ממערכות הבטיחות המתקדמות ביותר בשוק, הכוללות בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב ושמירת מרכז נתיב, התרעת תנועה חוצה מאחור, בלימה אוטונומית עד 150 קמ"ש, מצב זחילה בפקקים ועוד.
גם על נושא העיצוב שמו דגש מרכזי, והרכב נהנה ממראה מוקפד ואלגנטי מבפנים, ומסוגנן וספורטיבי מבחוץ. פנים הרכב מאובזר ומרווח, כך שמלבד הנהג, כל מי שיושב ברכב יכול ליהנות מחוויית נסיעה נוחה ומפנקת. גם הסביבה נהנית מהרכב, שכן דרגת הזיהום שלו נמוכה, לעומת רכבים אחרים בקטגוריית ה-SUV שנחשבים למזהמים.
המחיר של MG EHS PHEV עומד על 158,888 שקל בלבד, מחיר נמוך בהשוואה לדגמים ברמות אבזור דומות בקטגוריית SUV ו-C-SUV, עם 5 שנות אחריות כללית ו-8 שנים אחריות על הסוללה (או עד 150,000 ק"מ בשני המקרים). בתוספת עלויות השימוש הנמוכות וצריכת הדלק הנמוכה בהרבה, מדובר לא רק ברכב בטיחותי ומפנק ביותר, אלא גם במשתלם ביותר.