דגם קרוסאובר עירוני הוא רכב מושלם. מצד אחד, הנהג יושב גבוה ונהנה מזווית ראיה רחבה, תחושת ביטחון וביצועים חזקים בכביש ובשטח. מצד שני, קרוסאובר מבוסס על תצורה של מכונית נוסעים ולכן הוא מציע יציבות, נוחות ופינוקים.
אז אחרי שדגמי הקרוסאובר השתלטו על טבלת המכירות והמסירות של רכבים חדשים בישראל, הגיע הזמן לבדוק מה מאפיין את הדגמים החדשים. ספוילר: ניסאן קשקאי החדשה נותנת גז למתחרים.
רגע, מה זה בכלל SUV ואיך הוא עוזר לנו?
רכב קרוסאובר, שמכונה גם Sub Urban Vehicle, או בקיצור רכב SUV, אמור לאפשר לנו ליהנות מכל העולמות. בניגוד לג'יפ שאיתו בעיקר נצא לשטח, הציפיות שלנו מ-SUV הן לנהיגה שקטה על הכביש ולצריכת דלק משתלמת. במקביל, אנחנו רוצים שתא הנוסעים יהיה מרווח מבפנים - אבל שהמידות החיצוניות יאפשרו לנו לתמרן בקלות גם ברחובות הצפופים.
אחד הדגמים המסקרנים בקטגוריה הוא ללא ספק ניסאן קשקאי. לא רבים זוכרים, אבל עוד ב-2007 המציאה ניסאן את רכב הקרוסאובר המשלב קומפקטיות של האצ'בק עם שימושיות של SUV. עכשיו, ניסאן קשקאי החדשה מרימה את הרף עוד יותר גבוה.
דממה מוחלטת - בדרך לביצועים מרשימים
ניסאן קשקאי החדשה מוסיפה למשוואה פיצ'רים ייחודיים שנחשבים למילה האחרונה בתחום הרכב והטכנולוגיה, בדיוק בפרמטרים שחשובים לנו.
קודם כל, היא מצוידת במנוע 1.3 ליטר טורבו-בנזין שמגיע להספק של 156 כ"ס וכולל מערכת היברידית לשיפור צריכת הדלק והפליטה. התוצאה היא שילוב בין מערך היברידי מתון של 12 וולט לבין מנוע אמין וידידותי למשתמש, עם ביצועים שהופכים את הדגם הזה לקרוסאובר אולטימטיבי - גם למשפחות וגם לנהגים שאפתנים במיוחד.
שנית, המנוע של ניסאן קשקאי החדשה משודך לתיבה אוטומטית רציפה (CVT). אבל שלא כמו ברכבים אחרים, תיבת ההילוכים החדשה שומרת על יחס ליניארי בין סיבובי מנוע לתאוצה, מחליפה הילוכים בצורה רהוטה ותומכת היטב בפונקציית הטורבו. גם במצב הרגיל וגם במצב החסכוני או הספורטיבי, זה רכב שצובר מהירות בקצב מרשים אפילו בעליות תלולות.
רוצים לדעת עוד על מגזין קרוסאובר?
- הרואדטריפ האולטימטיבי בניסאן קשקאי החדש
- בחנו את עצמכם: האם אתם אנשים עירוניים או אנשי טבע?
- סקר: איזה צבע תבחרו לרכב שלכם?
- בחנו את עצמכם: מהי הנסיעה האולטימטיבית עבורכם?
- הפיצ'רים הייחודים בניסאן קשקאי החדש
- מילון מושגים ברכב שבטוח לא הכרתם
- 9 כללי זהב לנסיעה רגועה עם המשפחה
- כל מה שחשוב לדעת על רכב עירוני
אורי עסיס, מנהל אולם התצוגה של ניסאן בראשון לציון, עוזר לנו להבין מה זה אומר: "הרכב מאוד שקט והנסיעה בו חלקה לגמרי", הוא מדגיש. "המערכת ההיברידית-לייט עובדת מעולה עם המנוע 1.3 טורבו ומרגישים את זה מהרגע הראשון".
"השילוב בין מנוע הטורבו לבין המערכת ההיברידית נותן למעשה שלושה דברים: צריכת דלק עדיפה, עזרה בהאצה ראשונית וזיהום אוויר מופחת משמעותית לעומת הדגמים הקודמים", מפרט עסיס.
לעמוד בפקק בלי לגעת בדוושות? איך הסתדרנו בלי זה?
עוד פיצ'ר ייחודי של ניסאן קשקאי החדשה בדגם TEKNA TT המפואר נקרא ProPilot: מערכת נהיגה אוטונומית בסיסית, אדפטיבית ומשתנה, שכאילו הומצאה למצב התחבורה בישראל.
"זו מערכת נהיגה אוטונומית בסיסית שמצוידת בתכונות של זחילה בפקקים, שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית מסתגלת שיכולה לעצור לגמרי ולהגיע עד אפס קמ"ש, כמובן בלי לכבות את המנוע", מנמק עסיס.
בנוסף, ProPilot היא מערכת שעוזרת לרכב להישאר במרכז נתיב הנסיעה, לשמור על מרחק קבוע מהרכב שלפניו ואף לחזות מראש עיקולים, צמתים ועוד. בקיצור, הנה המערכת שהייתם צריכים כדי לגמוע עשרות קילומטרים על כביש 6 – כולל פקקים ובלי לגעת בדוושות.
כך נראה חזון עיצובי חדש
"אפילו הכיסאות עברו שינוי משמעותי - גם בזווית ובתנוחה, גם במידות וגם בריפוד", מתאר עסיס את החלק הפנימי. "תא המטען של ניסאן קשקאי החדשה גדול ב-70 ליטרים לעומת הדור היוצא והנפח שלו עם מושבים מקופלים מגיע ל-935 ליטר".
כמו כן, הדגם החדש ייחודי, בכך שהעיצוב המדורג בחלק האחורי מקל על העמסת מטענים רחבים. אם מוסיפים לזה את חומרי הדיפון הרכים והאיכותיים שעוטפים את המשטחים, מקבלים דוגמה מושלמת לעיצוב שניכרת בו השקעה של מחשבה, זמן ומשאבים.
"מדובר על דגם גדול ורחב יותר לעומת הדגמים הקודמים, עם תא מטען גדול ומאוד מאובזר שמתאים למגוון שימושים", מסביר עסיס. ויש עוד.
"אתה נכנס פנימה ומיד מרגיש בבית"
"זה אוטו קל מאוד לתפעול", ממשיך עסיס, "כי הממשקים נוחים: הוא תומך בעברית בצורה מלאה, כולל ההגדרות, ולכן מאוד אינטואיטיבי. אתה נכנס פנימה ומרגיש בבית, כדי להתחיל מיד להפעיל הכל".
"חוץ מזה, בדגמים המפוארים יש מסך 12.3 אינצ', לוח מחוונים דיגיטלי ומצלמות היקפיות של 360 מעלות. בנוסף, בחלק מהדגמים קיימת תצוגה עילית על השמשה - כדי לראות בנוחות מהירות נסיעה, תמרורים, תחנות רדיו ואפילו מי מתקשר", הוא מסכם.
חיצונית, החזון העיצובי של ניסאן קשקאי החדשה מבוסס על קווי מתאר חסונים, תאורת LED מגניבה וחישוקי אלומיניום במבנה אווירודינאמי משוכלל. מכאן והלאה, כל שנותר הוא לבחור את הגימור: החל מגווני מטאל של כסף, אפור, לבן, כחול רויאל, שחור ואדום - ועד שילובי צבעים כמו שחור מטאלי עם גג אפור, כחול רויאל מטאלי עם גג שחור ועוד. מי צריך יותר מזה.