מיקוד בשירות לקוחות
נוהגים לספר שחוויה שירות טובה תגרום ללקוח לספר עליה לחבר אחד. חוויה גרועה תגרום לו לספר עליה ל-10 אנשים. לקוחות שחווים שירות מצוין נוטים לחזור ולרכוש שוב באותו מקום. בעסק של איש אחד פעמים רבות קשה גם לנהל את העסק וגם להיות בזמינות מלאה, למשל ב 23:00 או ב 05:00. מה כן אפשר לעשות? באמצעות כלים בסיסיים, כמו ווטאסאפ עסקי, ניתן לנהל הודעות אוטומטיות שנשלחות בעת פנייה מחוץ לשעות הפעילות עם הפנייה לערוצים שיכולים לתת עוד מידע למשל, לאתר העסק.אפשרות נוספת היא להיעזר בשירות צ'אט שייתן מענה בסיסי בשעות אלו.
שעות פתיחה מותאמות
בעבר הלא רחוק, רוב העסקים הקטנים היו חנות עם קופה רושמת, מוכר או מוכרת ושעות פתיחה מוגדרות. הפעלת החנות הייתה מוגבלת לשעות הפתיחה שלה למשל, 09:00 עד 18:00 וכשהחנות סגורה, הקופה סגורה. העסקים של היום לא מוגבלים לשעות פתיחה קלאסיות כמו פעם וחלקם לא מוגבלים אפילו לאזור גיאוגרפי. הספר פתוח עד מאוחר, הקוסמטיקאית מקבלת מוקדם בבוקר, מאמנת הכושר מגיעה בכלל הביתה בערב המאוחר והמעצב הגרפי עובד מהצפון כשהלקוחות שלו פזורים בכל הארץ. אלו כבר הפכו חלק מהשגרה של כולנו. גמישות בשעות הפתיחה והיכולת לתת שירות מרחוק מאפשרת לכם להתאים את עצמכם ללקוחות וללו"ז שלהם ולשמר אותם.
קשר הדוק עם הלקוחות
אם יש יתרון משמעותי לעסק קטן זו היכולת להכיר את הלקוחות או לפחות לתת להם הרגשה שמכירים אותם: היתרון הזה יכול להפוך לנכס משמעותי שיכול להגדיל מכירות ולייצר העדפה אצל הלקוח אם משתמשים בו נכון. למשל, הצעת הטבות מותאמות אישית, הנחה מיוחדת ליום ההולדת, תזכורת לרכוש רגע לפני שהמוצר הקודם שרכשו נגמר, מבצעי חבר מביא חבר ועוד. אחת הדרכים לעשות זאת היא דרך הודעות ותזכורות באופן שאינו פולשני אך מעניק ערך ללקוח.
מדיניות החלפות והחזרות גמישה
עוד דרך שבה ניתן לייצר בולטות - היא באמצעות מדיניות החלפות והחזרות ברורה וגמישה עד כמה שניתן. עבור עסקים שמוכרים מוצרים אונליין מדיניות ברורה היא הכרח. זאת לא רק כדילהפיג חששות בקרב הרוכשים אלא גם כדי לשמור על העסק עצמו. וכמובן שמדיניות גמישה מגבירה את האמון למול הלקוחות - בעיקר בעת הקנייה הראשונה.
תשלומים מרחוק
כיום, עסקים בעצמם מבינים את הצורך בקופה וירטואלית שמאפשרת ללקוח לשלם מרחוק.למשל, באמצעות לינק לתשלום שנשלח ללקוח בווטסאפ או באמצעות תשלום באתר. תשלום מרחוק כולל יתרון נוסף לעסק והוא היכולת לעקוב בזמן אמת אחר תשלומים, ולחלק מהחברות בשוק קיימת גם יכולת לבנות עבורכם דוחות מותאמים ולהבין את הרגלי הצריכה והעדפות של הלקוחות ושלכם – נתונים שיכולים לסייע בקבלת החלטות עסקיות חכמות יותר.
לסיכום, להיות בעל עסק מעולם לא היה דבר פשוט, התחרות הגוברת, הבירוקרטיה, ההכרח לפעול מהר בשוק משתנה אלו מייצרים כאב ראש לא קטן במיוחד לעסק מתחיל או עסק קטן. עם זאת, חשוב לזכור שהעסקים הם הכוח המוביל של החברה שלנו. הם לא רק מספקים מוצרים ושירותים, אלא גם יוצרים הזדמנויות תעסוקה, מעודדים חדשנות ויוזמה, ומקדמים תחרות בריאה בשוק.
**מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.