גיל: 40 מצב משפחתי: נשוי +2 מקום מגורים: שדה ורבורג
סטפק, מבעלי בית ההשקעות מיטב דש, יזם חברתי וחובב אופנה, ממליץ על עידן ונונו, הספר שמייצר נעליים:
"מיזם הנעליים של עידן, 27, הוא סיפור סינדרלה, שאף אחד לא הולך בו יחף. עד לאחרונה, העיסוק המרכזי שלו היה שיער. לפני מספר שנים, כמעט על דרך המקרה, החל לייצר נעליים בעבודת יד. נראה, שהוא בדרך להשלים מהפך מקצועי בקריירה שלו, לעבור מהראש לרגליים.
"את המקצוע רכש לפני מספר שנים בשיעורים פרטיים מבעלת מקצוע מקומית עם עשרות שנות ניסיון, ואת התוצרת שלו, שכמעט כולה עשויה כחול-לבן, הוא מייצר בעבודת יד, ולא סתם יד, אלא זו שלו. אשתו, שירלי, היא סמנכ"לית השיווק הלא רשמית של המיזם, שמג'נגלת בין תינוק טרי לבין בניית העסק, כשהוא עצמו מעצב, מתכנן ומייצר את הנעליים שנמכרות בקומץ חנויות בוטיק, וב-Show Room הנעים שלו באותה מספרה בתל אביב.
"המותג של ונונו, Fiocconero ("פפיון שחור", זה גם הלוגו המוטבע על כל נעל), אמנם נושא שם איטלקי, אבל כמעט כל מרכיב אחר בסיפור הזה הוא ישראלי לגמרי. למעשה רק את סוליות העור הוא מייבא, אך את כל היתר, כולל העבודה, הוא רוכש בישראל ומבצע בשתי ידיו. הייחוד של ונונו טמון בעיני בשלושה היבטים: הצבעוניות הפרקטית של הנעליים שלו, שמצד אחד מייצרת חלופה מעניינת לעין, אך מנגד, רחוקה מלהיות ליצנית (וקל מאוד ליפול למקום הליצני בנעליים צבעוניות). העובדה שהנעליים שלו מתאימים כמעט לכל סגנון לבוש: מפורמלי-מחוייט לאחלה בן זוג לג'ינס (ואת זה כבר קשה לייצר!) וכמובן העיצובים המיוחדים, לרוב רחוקים מלהיות Copy-Paste כפי שמקובל, לצערי, בחלק ניכר ממותגי הנעליים הבינלאומיים. וכל זה עוד לפני הכיף של לקנות את כל חבילת היתרונות הזו במוצר כחול-לבן. לנעלי נשים הוא טרם נכנס, אם כי לפי הצהרת הכוונות שלו, גם זה על סדר היום שלו. אין ספק, שאם הוא יצליח בזירת הנשים, כמו שהוא מתחיל להצליח עם נעלי גברים, העסק הזה לא יישאר קטן להרבה מדי זמן.
מה החלום? לפי ונונו, לפתוח חנות עצמאית שלו וכמובן לפרוץ לחו"ל. עם ההכוונה העסקית הנכונה, אין לי ספק שאתם עוד תכירו את המותג הצעיר הזה, Fiocco nero.
בעל עסק קטן, רוצה לפרסם את העסק שלך בערוץ 2?
Fiocco nero, שלמה המלך 3, תל אביב, טל': 054-4745049\054-8199948
"ז'ילנסקי את רוזן", בבעלות ארז רוזן, רוקח בשמים שחזר לארץ אחרי 12 שנים בבולגריה. בחנות הקסומה, בלב שוק הפשפשים ביפו, לא תמצאו שם בשמים של מותגים מסחריים, אלא רק בקבוקי רוקחים המכילים את חומרי הגלם (תמציות ריח) ואת התוצרים המופלאים שרוזן מייצר מהם בשמים, בגרסאות גנריות או בהתאמה אישית לכל לקוח.
אפשר לבוא לחנות בלי התראה מיוחדת ולקנות ממבחר הבשמים המוכנים שארז רוקח, אבל עדיף בהרבה, לתאם פגישה אישית מראש, שעה כיפית של רקיחת בושם אישי, ממש בטעם שלך. וכן, זה ממש לא רק לנשים, כל גבר עם קצת מודעות עצמית יהנה כאן מאוד.
במהלך התהליך, רוזן, במכוון, לא מספר לנו אילו טעמים אנו מריחים. המטרה: לנטרל אצלנו סטיגמות ודעות קדומות. למעשה, כשמבצעים מבחני טעימה עיוורים, מסתבר, שמרבית הריחות הם יוניסקס לכל דבר ורק בשוליים, יש קומץ תמציות ריח, שבאמת מועדפים באופן מובהק בקרב נשים או גברים.
התוצאה הסופית היא שיקוי אישי מקסים, ריח שאתם כנראה תאהבו, יותר מכל בושם מסחרי שקניתם. אבל לא רק התוצאה חשובה, גם הדרך לשם, שהינה כיפית במיוחד. חוויה קסומה שלא שוכחים. מחכה כבר להגיע ל-Refill של הבושם שיצרתי לי. הנוסחה שלו כבר שמורה היטב במחשב החנות.
"ז'ילנסקי את רוזן", רבי פנחס 10, יפו, טל': 054-7740566
"אדמת העמק", חנות מופלאה בעמק הירדן, היא חלון ראווה מיוחד לתוצרת של עסקים מהאזור. החנות נולדה במטרה לשמש במה ומנוף לעסקים מקומיים מאזור עמק הירדן ורמת הגולן, לרוב עסקים קטנים ובינוניים מתחומי האוכל, הקוסמטיקה, המתנות ועיצוב הבית.
החנות, בבעלות "צמח מפעלים", קונסורציום של עשרים ושבעה קיבוצים מהאזור, נפתחה לפני כשנתיים במרכז המסחרי "כנרת" שבצומת צמח, ומציעה מאז שירות לוקאלי מקסים, תוך שהיא משרה אווירה ביתית, ממש כאילו נכנסת לסלון ומטבח של בית פרטי ומעוצב באחד מקיבוצי האזור. לא מדובר ברשת, והחנות הזו גם לא מרגישה כך, אלא באמת סוג של Show Room חד פעמי לתוצרת הלוקאלית.
את פני הקונים מקדמת בחיוך, קרן פלקס, שהקימה ומנהלת את המקום ורואה את תפקידה כמעין שגרירה אזורית לקידום עסקי הסביבה. מאחר וקשה לבסס חנות שלמה רק על סחורה מקומית, החנות מלאה בפריטים, חלקם מיובאים, שקשה למצוא באזור הצפון, בדגש על תחום הוינטג' והרטרו לעיצוב הבית.
אם אתם מטיילים באזור, מומלץ בהחלט להתעכב 10 דקות ולחזור הביתה עם כמה מוצרים מקומיים. ציונות, כלכלה וסטייל יכולים להסתדר ביחד לא רע בכלל.
"אדמת העמק", מרכז מסחרי כנרת, טל': 04-6794488