רוצים לפרסם את העסק הקטן שלכם?
עסק משפחתי. קונדיטוריה פיטרו | צילום: תומר ושחר צלמים לצד הפארקים והגינות הצעירות משגשגים בעיר הילדים חולון גם בתי עסק ותיקים רבים. למרות הקניונים הרבים שנפתחו בסביבה הצליחו העסקים הוותיקים להמשיך ולשגשג, והם עדיין מהווים מקור גאווה לתושבי העיר ומקור משיכה למבקרים מבחוץ.
קונדיטוריה פיטרו
תחום: קונדיטוריה ובית קפה
כתובת: אריה שנקר 47
בעל העסק: לוצי פיטרו
הסיפור מאחורי העסק
העסק הוא עסק משפחתי במלוא מובן המילה. הוא הוקם על ידי האחים פיטרו שעלו לארץ בשנות החמישים מרומניה, המשיך להתקיים בזכות בני המשפחה והוא היחיד ששרד בעיר מאותה התקופה. היום הקונדיטוריה בבעלות לוצי, כלתו של פיטרו, והיא מנוהלת על ידי שני נכדיו.
איך הוא קם
"העסק הוקם בשנת 1954 ע"י ההורים של בעלי ראובן ז"ל, שעלו לארץ מרומניה בתקופת הצנע והצליחו לקבל רשיון לקונדיטוריה בארץ, למרות שבאותה תקופה לא נתנו רישיונות. הקונדיטוריה, בבעלותם של שני האחים, הייתה הקונדיטוריה הראשונה בחולון. ב-1960 האחים התפצלו וכל אחד פתח קונדיטוריה משלו. הקונדיטוריה של האח השני נסגרה זמן קצר לאחר מכן ושלנו קיימת עד היום. אני נכנסתי לעסק בשנת 1961 כשהתחתנתי עם ראובן פיטרו ז"ל".
הפיקנטריה
העוגות האישיות של פעם שכבר לא עושים באף מקום חוץ מאצלנו.
קטע מיוחד עם לקוחות
"אנחנו עובדים כל הזמן כדי להתאים את עצמנו ללקוחות. האוכלוסיה של העיר השתנתה עם השנים, אז נדרשנו להתאים את עצמנו לאוכלוסיה. בעבר אנשים היו פחות מפונקים ולכן עשינו פחות דברים, היום המבחר מאד גדול מכל הסוגים, החל מעוגיות, בורקסים ועד דברים מאד מיוחדים".
הטבה
מאפה מתנה בקניית עוגה לאירוע (מעל 100 ש"ח)
פיצה סירוקו 40 שנות פיצה. פיצה סירוקו | צילום: תומר ושחר צלמים
תחום: מזון
כתובת: יהושע חנקין 42
בעל העסק: ציון
הסיפור מאחורי העסק
"זהו עסק שקיים כבר 40 שנה ועדיין משרת את אותם הקליינטים. גם אם הם לא גרים בארץ הם מגיעים לפה כשהם בחופשה".
איך הוא קם
"לאחי הייתה פיצרייה בארה"ב, ורצינו שהוא יבוא לארץ ויפתח עסק גם כאן. הוא הגיע לארץ ופתחנו יחד את העסק. הוא לימד אותי מה לעשות ואז חזר לארה"ב ואני המשכתי. מאז אני פה כבר 40 שנה".
הפיקנטריה
"המון אנשים שמגיעים מכל רחבי הארץ ואומרים לנו 'שלחו אותי לפה'. הרבה חברי כנסת, מפורסמים ועוד שמגיעים כי שמעו על הפיצה מחברים או מכרים".
קטע מיוחד עם לקוחות
"המון אנשים זוכרים את הפיצה מהילדות וחוזרים לפה אחרי שנים שלא היו בעיר. פעם אחת הגיעה מישהי מהולנד, אכלה את הפיצה והזילה דמעות. היא סיפרה שכשהייתה קטנה הייתה מגיעה עם סבתא שלה לפיצה, ועכשיו היא הגיעה לביקור בארץ ובאה לבקר גם אותנו. היא מאד התרגשה והצטלמה איתנו למזכרת".
הטבה: תוספת חינם ממבחר התוספות למי שיגיע ביום הפרסום עם הכתבה.
ספורט איריס מחממים את תושבי חולון. ספורט איריס | צילום: תומר ושחר צלמים
תחום: הלבשה והנעלה ספורטיבית
כתובת: שד' דב הוז 45 חולון
בעל העסק: חיים
הסיפור מאחורי העסק
"ב-1972 החנות נפתחה אחרי שסיימתי שירות צבאי. במשך השנים נפתחו ונסגרו כמה סניפים והיום זה היחיד שנשאר. אנחנו החנות הוותיקה ביותר שעבדה עם מוסדות וארגונים, עוד לפני שכל המותגים הגדולים הגיעו לארץ ופתחו חנויות. מוכרים את כל ציוד הספורט כדורסל, ג'ודו, קראטה, צופים, בלט, וכל מה שקשור לילדים".
איך הוא קם
"בזמנו אימנתי בבית"ר ת"א במחלקת הנוער והייתי מנהל הקבוצה הבוגרת. התאהבתי בתחום שהיה קרוב לליבי והחלטתי במקביל לפתוח חנות לציוד ספורט".
הפיקנטריה
"ה- GMC המיתולוגית של ספורט איריס. ואן גדול ממותג שאיתו אנחנו נוסעים בכל הארץ. אנשים מזהים את הרכב בכל מקום, בצפון ובדרום, בכל רמזור עוצרים אותנו או סתם מצפצפים לנו בדרך. בזכות הרכב והחנות נהייתי סלב והיום אנשים מזהים אותי או מהתקופה שאימנתי בביתר ת"א או מהחנות".
קטע מיוחד עם לקוחות
"יש לנו לקוחות ותיקים שהיו פה עם ההורים שלהם כשהיו קטנים, ועכשיו חוזרים עם הילדים שלהם. הם לא אוהבים את הקניונים ובמקום זה הם חוזרים למרכז העיר, בעיקר בימי שישי, עושים מפגש ומתלהבים שהחנות לא השתנתה".
הטבה: זוג מנגבי זיעה מתנה על רכישה בחנות ביום פרסום הכתבה.
פרחי ציון בזכות השירות. פרחי ציון | צילום: תומר ושחר צלמים
תחום: פרחים ומתנות
כתובת: שנקר 50 חולון
בעל העסק: בנימין יצחק ואסתר
הסיפור מאחורי העסק
"המוטו שלנו הוא שירות אישי ופרסום מפה לאוזן, מתוך הגישה שלקוח מרוצה מביא עוד לקוחות ובזה אנחנו דוגלים עד היום".
איך הוא קם
העסק הוקם בשנת 1976 ע"י בנימין יצחק ואסתר, והוא מעסיק היום 10 עובדים. 80 אחוז מלקוחות העסק הם לקוחות קבועים, אנשים פרטיים וחברות.
הפיקנטריה
"אנחנו לא בעד מכירות באינטרנט. למרות שהקמנו אתר אינטרנט מאד מתקדם לעסק, אנחנו חושבים שהאינטרנט שינה את התמונה ויצר גישה אחרת למכירות. אנשים מחפשים תמונה ולא נהנים מהמראה והריח של המוצר האמיתי. לכן אנחנו ממשיכים לדבוק בגישה שלנו - יחס אישי עם שירות נכון ומהיר, לתת ללקוח את מה שמגיע לו זה מבחינתנו הפרסום הכי טוב".
קטע מיוחד עם לקוחות
"מנוי הפרחים של ציון - מנוי שבועי בו הלקוח מקבל כל שבוע זר פרחים הביתה, נכנס אוטומטית למועדון ה-VIP שלנו ומקבל הטבות ומתנות.
בתקופת החגים ממליצה אסתר להקדים את הזמנות הפרחים ולבצע אותן מספר ימים לפני החג. "אלה שמזמינים לפני החג ולא מחכים לדקה ה-90 מקבלים תמורה מלאה. אלה שמחכים לרגע האחרון נאלצים להסתפק במה שנשאר"
הטבה
נרשמים למנוי השבועי של פרחי ציון ומקבלים מתנה מפנקת.