רוצים לפרסם את העסק הקטן שלכם?
איך משלבים סיור בעיר העתיקה בירושלם עם רכב העתיד ועל הדרך עושים מזה כסף? אסף פוליבודה, עמיחי וורטר ונתן וורטר הקימו את SMART TOUR בשנת 2008 ומקיימים כיום כ-140 סיורים ברחבי העיר העתיקה בירושלים - חברה שמתעסקת בתיירות חכמה.
"תיירות חכמה משתשמת באמעצים מודרניים ומשלבת הדרכה על מקורות עתיקים והיסטוריים", אומר וורטר. "אני יכול לשלב את ההדרכה שלי כמדריך תיירים ביחד עם סגווי והתיירים משתגעים על זה".
המימון הראשוני של החברה הגיע מכספי המשפחה והיום הם עומדים ברשות עצמם. "מימון הכלים אינו פשוט. כלי סגווי עולה 32,000 שקל ובין היתר נבנה ביטוח במיוחד עבור החברה שלנו".
כשקמה החברה, גילה וורטר כי קיימת בירושלים "סגוויז" - חברה המתמחה בסיורי טיולים על הסגווי. אחרי 4 שנים הבינו שטובים השניים מן האחד ואיחדו כוחות. "האיחוד בין החברות יצר גוף גדול יותר שאפשר לקחת תחת חסותנו פרויקטים גדולים יותר. היום החברה מונה 30 אנשים שברובם הם מנהלי צוותי שטח, וביניהם חברי ההנהלה ועובדי המשרדים".
סוד ההצלחה, לדברי וורטר, הוא להפוך לקוח לאוהד שלך. "כשהחברה בנויה כמו משפחה זה מוקרן כלפי חוץ".
ומה המטרה? "בעוד שנתיים מהיום להיות המובילים בתחום התיירות החכמה בישראל".