שביל העסקים הקטנים של בנק הפועלים, ממשיך לצבור תאוצה בסדרת אירועים ברחבי הארץ. השבוע התקיים אירוע בנצרת, במוסך הצפון ג'ורג' והנרי דוּר שבעיר, בנוכחות בעלי עסקים מהציבור הערבי, מהעיר והאזור, לצד נציגי הבנק המקומיים, האזוריים, והארציים. האירוע זכה לברכת ראש העיר, מר עלי סלאם, אך נבצר ממנו להגיע בפועל.
האירוע נפתח במפגש היכרות בין הנוכחים שבו ניתנה הזדמנות לבעלי העסקים להתוודע ליוזמות השונות של הבנק הנוגעות לעסקים קטנים ובינוניים מפי הבנקאים עצמם, ולרקום קשרים חדשים גם בינם לבין בעלי עסקים אחרים.
לאחר מכן החל הכינוס, שהונחה על ידי נציג סניף מקומי של הבנק, רוג'ה שוגחה, שבירך את הנוכחים בשתי השפות והציג בפניהם את יוזמת יום העסקים הקטנים הותיקה של הבנק, שזו שנתה הששית, לצד שביל העסקים שזו שנתו הראשונה, המעידות על התמדתו של הבנק במסירות לנושא העסקים הקטנים והבינוניים. אחריו עלה לנאום מנכ"ל חברת המוסכים שאירחה את האירוע, מר נאדר שחאדה. שחאדה סיפר בערבית על תולדות המוסך מאז ייסודו בשנות ה60 על-ידי האחים דוּר, ועד להפיכתו בשנים האחרונות למרכז מכירות מוביל לכמה מותגי רכב, וכן על התמיכה שהוא מקבל כיום באמצעות המיזמים החדשים של הבנק.
את סדרת הנאומים חתם מר עדי אלוביץ', מנהל המכירות של הבנק באזור הצפון וחיפה, בסקירה מפורטת של מגוון השירותים והכלים החדשים שהבנק מציע לבעלי עסקים קטנים ובינוניים, במסגרת המאמץ של הבנק להתמקד בציבור זה, הנתפס כמנוע צמיחה משמעותי. ביניהם ניתן למנות את כלי הניהול Business Grow שמוצע ל-3 חודשי ניסיון חינם ומאפשר ניהול שוטף של כל צרכי העסק החל מלידים ולקוחות ועד להנהלת חשבונות וניהול חנות אינטרנטית, כל זאת בממשק ישיר עם הבנק, ואת שירותי הייעוץ של המרכז לצמיחה פיננסית, הפתוח ללקוחות כל הבנקים, ובמסגרתו מתקיימות סדנאות והרצאות לציבור הרחב ובפרט לבעלי עסקים. אלוביץ' הדגיש את החשיבות שבקשר בלתי אמצעי עם הבנק, במיוחד בתקופת סוף השנה, באומרו כי "זו תקופה עמוסה וקריטית עבור בעלי עסקים, הכוללת הן טיפול בצרכים חשבונאיים-טכניים כמו בדיקת ספרים וסגירת מלאי של השנה שחלפה, והן טיפול בצרכים שיווקיים ומימוניים כהכנות לפעילות העסקית בשנה הבאה, ואנחנו כאן כדי לסייע לכם בזה במגוון הכלים המסורתיים והחדשים".
לאחר מכן התקיימו שתי הרצאות בשפה הערבית להעשרת ציבור בעלי העסקים. הראשונה, מאת מר נביל ארמלי, עיתונאי כלכלי ומומחה לכלכלת העולם הערבי, סקרה את עולם השיווק הדיגיטלי, בפרט בשפה הערבית ובעולם דובר הערבית, וסיפקה לנוכחים עצות חשובות לגבי התנהלות בפרסום בפייסבוק ובגוגל וברשתות השותפות שלהם. ארמלי סיכם את דבריו בדגש מיוחד על חשיבותם של הסבלנות ושל תכנון ארוך טווח לצורך תהליך פרסום דיגיטלי מוצלח. ההרצאה השנייה, מאת מר אשרף קורטאם, אחד המאמנים המובילים מקרב הציבור הערבי, שעסקה בתקשורת בין-אישית והחשיבות שלה בפיתוח יחסים עסקיים. שתי ההרצאות השלימו זו את זו וכיסו ביחד את כלל היבטי הצמיחה של עסק טיפוסי – במציאות ובזירה הוירטואלית, והמרצים זכו שניהם לתשואות רבות.
באירוע נכחו מעל 50 איש ואם ניתן להסתמך על הנוכחות במפגש זה ובמפגש הקודם כמדד לנוכחות ביתר הסדרה – מותר לומר ששביל העסקים הקטנים בהחלט ממריא.
בהמשך יגיע השביל גם לחיפה, אופקים, באר שבע וערים רבות נוספות ברחבי הארץ. לרשימת האירועים המלאה >>