יותר משלושה עשורים חיכה הגרנד שאטו 31, הוויסקי החדש של מותג היוקרה גלנפידיך, לרגע הזה. בעשורים האלה, האייפון נולד והכניס מחשב לכף היד שלנו, הרשתות החברתיות שינו את הדרך שבה אנחנו חיים, מארוול הפכה לאימפריה קולנועית, 'שובר שורות' ו'משחקי הכס' שינו את פני הטלוויזיה - ואפילו מסי ורונאלדו הפכו לאגדות שכתבו מחדש את ההיסטוריה של הכדורגל. ועכשיו, אחרי כל זה - הוא סוף סוף כאן.

בשבוע החולף השיקה חברת גלובל ווין אנד ספיריטס, המשווקת הרשמית של William Grant & Sons (שעומדת מאחורי גלנפידיך) בישראל את גלנפידיך גרנד שאטו 31 שנה, מהדורה מוגבלת ויוקרתית שמביאה לא רק טוויסט חדש לסדרה האייקונית "סדרת הגרנד", אלא גם קובעת רף חדש של יוקרה וייחודיות במותג.

 השקת גלנפידיך גרנד שאטו 31 שנה (צילום: אמיר יעקבי)
השקת גלנפידיך גרנד שאטו 31 שנה | צילום: אמיר יעקבי

גרנד שאטו 31 הוא הוויסקי המבוגר ביותר בסדרה. מדובר במהדורה חד-פעמית שהתיישנה 22 שנים בחביות אקס-ברבן מסורתיות, ואז עברה ליישון נוסף של תשע שנים בחביות יין אדום מבורדו - מהלך שנעשה בפעם הראשונה בהיסטוריה של המזקקה. המחיר, 10,161 שקלים לבקבוק, אולי נראה גבוה, אבל לגמרי מוצדק בהתחשב בייחודיות של המהדורה.

עם 47.6% אלכוהול (גבוה בהרבה מהסטנדרט שעומד על )40%, הוויסקי הזה מביא עוצמה שמתורגמת ישירות לטעמים עשירים ומלאי רבדים. "יש פה היתוך בין שלושה מרכיבים", מסביר עומר גנור, שגריר המותג בישראל. "מצד אחד, ה-DNA של גלנפידיך - תפוח ואגס, וויסקי פירותי. עם השנים, הפירותיות הכיפית הזו הופכת למשהו דחוס יותר, בשל ולפעמים אפוי. על זה מגיע הפיניש של היין, שמוסיף עומק ועץ קלוי, דובדבנים ותבלינים חמים כמו קינמון. זו חוויה מורכבת, רב-שכבתית, שכל לגימה בה חושפת טעמים חדשים".

אירוע ההשקה נערך במלון הדריסקו בתל אביב, שם טעמנו ארבעה בקבוקים מהסדרה, כולל גולת הכותרת גרנד שאטו 31. הפירותיות הקלאסית של גלנפידיך עדיין כאן, אבל הפיניש בבורדו מוסיף עומק חדש עם דובדבנים מקורמלים ועץ קלוי, שיוצרים וויסקי שמשתנה בלגימה השנייה, השלישית והרביעית. לצד הוויסקי הוגשו מנות ממסעדת "ג'ורג' וג'ון", שנחשבת לאחת המסעדות הטובות בארץ - ואם לשפוט לפי המנות שהוגשו, בהחלט אפשר להבין למה. 

_OBJ

​העיצוב של הבקבוק לא פחות מסקרן מהוויסקי שבתוכו. האמן הצרפתי אנדרה סאראיבה, המוכר כמר A, יצר מהדורה אמנותית ייחודית בשם The Artist Edition עבור גרנד שאטו 31. במסגרת שיתוף הפעולה, עיצב סאראיבה 250 קופסאות ייחודיות, בהן מופיעה דמותו המוכרת, כשהיא "בוחרת" את הוויסקי במזקקת גלנפידיך בסקוטלנד. העיצוב משקף את הקשר העמוק של גלנפידיך עם עולם האמנות ומעניק לבקבוק נופך ייחודי ואספני.​

חשוב להבין - וויסקי כל כך ייחודי דורש עבודה שנמשכת עשורים. "אנחנו חוגגים היום השקה של וויסקי שמישהו זיקק לפני 31 שנה והעביר לפיניש לפני תשע שנים. זה מהלך שתוכנן עשרות שנים קדימה", אומר גנור.

גם ההגעה של הוויסקי המדובר לישראל היא לא דבר של מה בכך. "זה שאנחנו מקבלים את המהדורה הזו - זה ממש לא מובן מאליו", מסביר גנור. "במהדורה הקודמת לא הגיע לכאן אפילו בקבוק אחד, אז העובדה שגלנפידיך בחרו להביא את גרנד שאטו 31 לישראל מעידה על כך שהם רואים בשוק המקומי פוטנציאל גדול. זו מחמאה עצומה".

כדי לתת אפשרות גם לקהל הרחב לטעום את הוויסקי הכל כך מיוחד הזה, גלנפידיך חוברים למלון הדריסקו ביפו, ובהמשך החודש תפורסם חבילת אירוח מיוחדת הכוללת לילה במלון, ארוחת ערב מפוארת, וכמובן - סדנת וויסקי יוקרתית, שבה ניתן יהיה לטעום את גרנד שאטו 31 לצד ביטויים יוקרתיים נוספים של המותג.

אזהרה: צריכה מופרזת של אלכוהול מסכנת חיים ומזיקה לבריאות!