mako
פרסומת

הטוב שבכל העולמות: כל מה שרציתם לדעת על רכבי ההיבריד פלאג אין החדשים

רכבי פלאג-אין היברידיים הם החידוש שחיכינו לו, שמאפשר לנו ליהנות מהטוב שבכל העולמות. אז במה הם שונים מרכבים היברידיים רגילים? למה הם טובים כל כך? ומה החסרונות שלהם? כל הפרטים בכתבה

פורסם:
רכבי פלאג אין הפניקס סמארט
רכבי פלאג-אין היברידיים: החידוש שחיכינו לו – ליהנות מכל העולמות | צילום: pixabay
הקישור הועתק

הרכב החשמלי כבש את לבם של הישראלים במהירות מסחררת: כ-25% מסך הרכבים החדשים שנמסרו בארץ בשנה שעברה היו חשמליים. אבל באופן פרדוקסלי, המהפכה החשמלית באה לידי ביטוי מלא לא ברכבים חשמליים לחלוטין, אלא ברכבים היברידיים - שמשלבים בין מנוע חשמלי למנוע בנזיכעת נכנסים לשוק בסערה רכבים חדשים, הקרויים פלאג-אין היברידיים. במה הם טובים מכל השאר? מה החסרונות שלהם? ואיפה הטבות המס נכנסות לתמונה? אנחנו כאן כדי לעשות סדר.

מה ההבדל בין רכב חשמלי לרכב היברידי?

במשך עשרות שנים התרגלנו לרכבים הפועלים על דלק, שמצוידים במנוע בערה פנימית. בשורת הרכבים החשמליים כללה ויתור מוחלט על המנוע הזה, והחלפתו במנוע חשמלי המשתמש בחשמל שמאוחסן בסוללות. את הסוללות הנמצאות ברכב חשמלי יש להטעין דרך שקע קיר או עמדת טעינה ייעודית.

ביטוח רכב לרכבי פלאג-אין הפניקס סמארט
ביטוח רכב לרכבי פלאג-אין הפניקס סמארט | צילום: pixabay

הרכבים ההיברידיים, המוכרים גם ״היברידיים חשמליים״, משלבים את שני מקורות הכוח הללו: מנוע בנזין ומנוע חשמלי. המערכת החכמה של הרכב קובעת איזה מנוע יופעל ובאיזו צורה בהתאם לסוג הנסיעה. בנסיעה איטית או בעמידה בפקקים, למשל, הרכב יכול לנסוע על חשמל בלבד; בנסיעה מהירה הוא ייסע על דלק.

הרכבים ההיברידיים מאפשרים לחסוך בדלק ולפיכך גם בזיהום - אבל אלה גם יתרונות של רכבים חשמליים. הייחודיות של הרכבים ההיברידיים היא שלא צריך להטעין אותם בכלל; למעשה, אפילו אין להם כבלים או חיבורי טעינה כלשהם. רכבים אלו נטענים אוטומטית על ידי ניצול האנרגיה שנוצרת במצב של בלימה או שיוט; וכאשר הסוללה החשמלית חלשה, המנוע פשוט מטעין אותה בחזרה.

פלאג אין היברידי: לקחת את הרכבים ההיברידיים צעד אחד קדימה

רכבי פלאג אין היברידיים משלבים גם הם מנוע חשמלי עם מנוע בנזין. אז במה הם שונים מהיברידיים רגילים? התשובה היא שאת הסוללה שלהם אפשר לטעון גם מרשת החשמל - ומכאן הכינוי ״פלאג אין״. בנוסף, המנוע החשמלי שלהם חזק יותר והקיבולת של הסוללה שלהם גדולה יותר.

פרסומת

רכבי הפלאג-אין ההיברידיים מאפשרים למקסם את החיסכון בדלק - ולפיכך בכסף ובזיהום. טעינה חשמלית היא זולה יותר ממילוי דלק, וחוויית הנסיעה החשמלית היא חלקה ונעימה יותר. רכבים היברידיים רגילים מאפשרים ליהנות מהנסיעה החשמלית רק במהירויות נמוכות; ברכבי פלאג-אין היברידיים אפשר לנסוע על 100% חשמל, כל עוד הסוללה אינה ריקה. הרכב נוסע בכוחו של חשמל עד שהוא נגמר, ורק אז עובר למערכת הדלק המזהמת - אבל בשילוב המנוע החשמלי. התוצאה היא רכב היברידי ״מלא״, ולא ״מתון״ כמו הרכבים ההיברידיים הרגילים.

קיבולת הסוללה הממוצעת של מכוניות פלאג-אין היברידיות גדולה הרבה יותר מזו של מכוניות פלאג-אין רגילות. בהתאם, רכבי הפלאג-אין ההיברידיים מאפשרים טווח נסיעה חסר תקדים. מדובר במענה חשוב לאחת הבעיות הבולטות של רכבים חשמליים, שהיא הצורך בעצירות תכופות יחסית להטענה.

בנוסף, הפלאג-אין הייבריד מאפשר גמישות בטעינה: אפשר להטעין אותו גם בשקע ביתי וגם בעמדת הטענה מהירה. אם תטעינו אותו כל יום, הוא למעשה לא יצרוך דלק כמעט בכלל - רק את הכמות המינימלית הדרושה להתנעה. וכמובן, כמו כל רכב היברידי, ההיברידי פלאג-אין מסוגל לאחזר אנרגיית בלימה ושיוט כדי ליצור לעצמו חשמל.

האם יש חסרונות לרכבי פלאג- אין היברידיים?

על הנייר, רכבי פלאג-אין היברידיים הם ״טכנולוגיית מעבר״ בין מנוע בנזין למנוע חשמלי. בפועל, השילוב של שניהם מייצר חוויית מתקדמת ועדיפה הרבה יותר מבחינת הנוחות והשימושיות. כשהמותגים מוכרים והמחירים לא שונים מהותית ממחירי המתחרים, אפשר בהחלט להניח שרכבי פלאג-אין היברידיים יתפסו השנה נתח שוק משמעותי בישראל.

פרסומת

ובכל זאת, מהם החסרונות? החיסרון הבולט של רכבי פלאג אין היברידיים הוא שהם כבדים יותר בהשוואה לרכבים היברידיים רגילים - ולכן צורכים יותר דלק כשהם מונעים על בנזין. בנוסף, ישנם נהגים שנוטים להזניח את הטעינה החשמלית, בידיעה שבהם תמיד יכולים להסתמך על מנוע הבנזין. ומצד שני, זה בטח עדיף על חרדת הטווח של בעלי הרכבים החשמליים, שמפחדים תמיד להיתקע ללא סוללה.

דבר נוסף שכדאי לדבר עליו הוא מס הקנייה. מס הקנייה על רכב בישראל, לרבות רכב היברידי, עומד על 83%. על רכבים חשמליים יש הטבה במס הקנייה, שבשנה שעברה עמד על 35% וב-2025 עלה ל-45% - כשהצפי הוא להמשך עלייה בשנים הקרובות, כלומר לצמצום ההטבה. (יש לציין שבעבר הייתה גם הטבה על אגרת הרישוי של רכבים חשמליים, אולם השנה היא בוטלה).

בנוסף, החל משנה הבאה הממשלה מתכננת להטיל ״מס נסועה״, שכולל גביית מס יחסי עבור על קילומטר נסיעה ברכב חשמלי - זאת בטענה של ״צמצום פערים״, שכן רכבים המונעים בבנזין ממוסים על ידי הממשלה בזכות הדלק. כלומר, המסים המוטלים על מכוניות חשמליות נמוכים יותר כרגע - אבל נראה שבעתיד זה כבר לא יהיה המצב.

ביטוח רכב: חובה להתאים אותו לסוג הרכב

לא משנה איזה רכב יש לכם, חשוב ביותר לעשות לו ביטוח מקיף - כדי להגן על עצמנו מהבחינה הכלכלית. ביטוח מקיף לרכב מכסה אותנו במקרים של תאונות, נזקים בזדון או אירועי טבע. במקרה של תאונה או כל פגיעה אחרת לרכב, ביטוח מקיף יגן על הנהג מפני הוצאות כספיות עצומות ובלתי מתוכננות, ויאפשר לו להמשיך בחיי שגרה מבלי להגיע למצב של נזק כלכלי גבוה.

פרסומת

ביטוח הרכב של הפניקס מאפשר לכם לבחור בלחיצת כפתור את הביטוח והכיסוי הטובים והמותאמים ביותר לצרכים שלכם. בנוסף, הפניקס מציעים גם שירות חשוב של ביטוח ייעודי לרכב חשמלי. הביטוח הזה נועד לסייע לנהגים בתרחישים ייחודיים לרכב חשמלי, כמו למשל התרוקנות הסוללה לפני ההגעה לעמדת ההטענה ועוד. בעוד ההוצאות האלה ועלויות הגרירה או התיקון לאחר תאונה של רכב חשמלי יכולות להגיע למחירים גבוהים, ביטוח הרכב של הפניקס נוצר במיוחד כדי לכסות אתכם.

אז אם אתם עדיין לא מוכנים לוותר על חווית הנהיגה ברכב ממונע על דלק, אך רוצים ליהנות מהחסכון הכספי שרכב חשמלי מקנה מבלי לחשוש לגבי המרחק שהסוללה תספיק לכם וזמן החיים המוגבל שלה, רכבי היבריד פלאג- אין, יכולים להתאים בדיוק עבורכם.

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. בכל מקום של סתירה בין המידע המופיע בפרסום זה לבין תנאי הפוליסה- תנאי הפוליסה גוברים. ההצטרפות לביטוח הינה בכפוף לתהליכי הצירוף ומדיניות החיתום של החברה. המידע לעיל אינו מהווה חוות דעת או המלצה ואינו מהווה תחליף ליעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של המבוטח. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.