צילום: גלובס משרד התקשורת מבקש היום להבהיר לחברת הוט שעליה לעמוד בחובת ההפרדה המבנית ובכך למעשה מודה כי החברה לא עמדה במחוייבותיה כשהשיקה לפני כשבועיים מבצע חסר תקדים המציע לצרכן חבילת טריפל הכוללת כל הערוצים, טלפון חופשי ואינטרנט במהירות מאה מגה בעלות 329 שקלים. וזאת כדי לקדם את ספקית האינטרנט החדשה של החברה - הוט נט בתוספת תשלום זניחה של 20 ש"ח ששווקה יחד עם כל המבצע בקמפיין פרסומי ענק.
בעקבות המבצע פרצה מלחמת העולמות בין ספקיות האינטרנט שטענו כי המבצע של הוט מאיים לחסל אותן, וכי אינו עומד בתקנות שהציב משרד התקשורת. אז טענו שם שהמבצע לא אושר עם משרד התקשורת ולא אמור היה להיות מאושר איתם. היום נודע כי המשרד החליט להתערב ולאסור על הוט להמשיך ולשווק את החבילה, בטענה שהיא לא עמדה בחובת ההפרדה המבנית, הקובעת כי חייבת להיות הפרדה מלאה בין התשתית שהוט מספקת לבין הספקית שלה הוטנט. "המשרד החליט שאסור להוט לשווק את המוצר שנקרא הוטנט. כלומר הם יכולים להמשיך את המבצע אך לא יכולים לעשות שיווק משותף לשתי החברות". מספר לנו היום גורם במשרד התקשורת. המשתמע מכך הוא שכל מי שירכוש חבילת טריפל של הוט, יצטרך לעשות עוד שיחת טלפון לספק האינטרנט והלהזמין דרכה חבילת גלישה. בדיוק כמו מודל הפרדה שקיים היום בין התשתית של בזק לבין הספקית בזק בינלאומי.
להוט יש אוזן קשבת במשרד התקשורת
אלא, שהמבצע של הוט כבר הסתיים וכיום היא משווקת חבילה אחרת המציעה מהירות גלישה של 30 מגה. לפני שבוע סיפר לנו מנהל בכיר באחת החברות המתחרות ש "הוט מרשה לעצמה לעשות מה שהיא רוצה כי השר מגן עליה", מתחרה אחר הוסיף: "מבחן המציאות מראה שחד משמעית להוט יש אוזן קשבת במשרד התקשורת. הוט היא מונופול מוכרז בטלוויזיה. אני לא רואה מצב שמשרד התקשורת היה מאפשר לאף ספק אחר לעשות מהלך דרמטי כזה שיחסל את השוק".
ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "משרד התקשורת בודק את סוגיית השיווק המשותף ואותו בלבד. ולא הורה לחברה להפסיק מבצע כלשהו. המשרד לא הנחה לא בע"פ ולא במכתב את חברת הוט (שידור, נט, טלקום) לעצור מבצע כלשהו. לכשתסתיים הבדיקה, משרד התקשורת ישקול האם להוציא מכתב".