מיכל וינמן, בת 63 מיבנה הופתעה לגלות כי חשבון המים שלה נופח וקפץ מ- 250 שקלים, כפי ששילמה בעבר, ל- 1,020 שקלים. לפני כעשרה חודשים הגיע לביתה הפרטי של וינמן עובד תאגיד "מי יבנה" שהחליף את שעון המים, "בהתאם לנהלי תקנון איגוד המים", כך טען. בשעה שהוחלף השעון, הבחין בנה, כי ישנה נזילת מים מתחת לשעון החדש שהותקן. הוא התקשר לתאגיד המים ואלה שלחו פקח שיסדר את הנזילה. בנה של וינמן ראה שלמרות התיקון השעון ממשיך לטפטף ומחוגיו מסתובבים, זאת למרות שלא נעשה באותו עת שימוש במים בבית, אך לדבריו, תשובת הפקח הייתה כי מדובר בסיבובים מינוריים, שלא ישפיעו על צריכת המים. "כמובן שחששתי ולא האמנתי לדבריו, אבל מי אני שאתווכח עם פקח תאגיד המים" אומרת וינמן, שבין מלחמה למלחמה עם תאגיד המים, גם נאלצת להתמודד עם מלחמה אמיתית. וינמן חולה בסרטן השד ומקבלת טיפולים כימותרפיים באופן קבוע.
חששותיה של וינמן, שפנתה ל-mako באמצעות אפליקציית skooper, התממשו לאחר שקיבלה את חשבון המים לחודשים אוגוסט-ספטמבר, בו דרישת התשלום עמדה על 1,020 שקלים, פי שלושה ממה שהיא רגילה לשלם. "זה לא יתכן, במקום לשלם 200-300 שקלים, כמו שתמיד שילמתי, אני נדרשת לשלם עבור חודשיים 1,020-1,040 שקלים", אומרת וינמן: "לא שינינו את הרגלי הצריכה שלנו ולכן אין שום סיבה שהחשבונות יקפצו במאות אחוזים". וינמן פנתה שנית לאיגוד מי יבנה בבקשה לתקן את הנזילה בשעון המים בביתה. גם הפעם נשלח פקח לביתה אשר החליף את שעון המים, בתקווה לפתור את הנזילה.
בחשבון המים הבא, לחודשים אוקטובר-נובמבר התחוור לווינמן שהבעיה עדיין לא תוקנה וחשבון המים עמד הפעם על 1,040 שקלים. פניותיה החוזרות ונשנות לטפל בבעיה, עלו בתוהו והיא ביקשה לקבוע פגישה עם מנכ"ל תאגיד מי יבנה, קובי נעים, לצורך הבהרת הנושא. בפגישה היא הציגה בפניו את חשבונות המים התקינים שקיבלה עד כה וכן את חשבונות המים המנופחים שקיבלה, והזכירה לו את פניותיה לגבי אי תקינות שעון המים החדש שהותקן בביתה.
רק כשהמנכ"ל הגיע התברר שהבעיה בכלל באינסטלציה
בסיום הפגישה סיכמה עם נעים שהוא יגיע לביתה ויבדוק את שעון המים. "הוא אישר שיש נזילה, אבל אמר שהנזילה היא אצלי בבית, ובכך גלגל את האחריות עלי. איך זה יכול להיות? הרי הפקח שהגיע אלינו בפעמים הקודמות לא מצא נזילה בתוך הבית. אם הייתי יודעת בהתחלה שזה באמת נזילה בתוך הבית, הייתי יכולה למנוע את כל החשבונות המנופחים שקיבלתי", אומרת וינמן שלא מסכימה עם קביעתו של נעים "הוא ביקש שאביא אינסטלטור שיתקן את הנזילה ואשלח לו את החשבונית ובעבור זה הם יתקנו את הטעות בחשבון המים שקיבלתי", אומרת וינמן ומיד מוסיפה, "לפחות ככה חשבתי".
חשבון המים המנופח שקיבלה וינמןהיא נענתה לבקשתו והזמינה אינסטלטור: "הוא לא מצא נזילות בתוך הבית ולכן החליט להחליף את צינור המים הראשי שמוביל מהשעון למרכזיה של הבית, ואז השעון הפסיק להסתובב, מה שמעיד על כך שהנזק ככל כנראה נגרם מהחלפת השעון", אומרת וינמן. לאחר ששלחה את חשבונית הבדיקה לתאגיד מי יבנה, הקיזוז מהחשבון הסתכם רק ב-500 שקלים, זאת, לדבריה, בניגוד למה שהובטח לה על ידי המנכ"ל.
נכון לעכשיו, החוב של וינמן לתאגיד המים עומד על 2,600 שקלים, וכולל את חשבונות המים שנשלחו אליה וכן את עמלות הגבייה שהתווספו לכך. גם עכשיו, עשרה חודשים אחרי, היא ממשיכה לנהל התכתבויות וחילופי דברים מול תאגיד מי יבנה שאינם מוכנים לתקן את חשבונות המים שקיבלה "במשך החודשים האחרונים אני מנהלת את המאבק מולם באפיסת כוחות לאחר שחליתי שוב במחלת הסרטן והאטימות שלהם פשוט מוציאה אותי מדעתי", אומרת וינמן בייאוש. "ביקשתי מהם לא להכביד עליי ולהוסיף לי לחצים נוספים ולתקן לנו את החשבוניות לפי ממוצע הצריכות הקודמות או לפי החשבוניות שיהיו בחודשים הבאים, אבל לאף אחד מהם לא אכפת".
מתאגיד מי יבנה נמסר: "תאגיד מי יבנה מחויב לפעול על פי חוק, והוא עושה כן באופן שוויוני כלפי כל צרכניו באשר הם. הטיפול בפנייתה של הגב' ויינמן נעשה באופן מיטבי, בצורה מהירה ויעילה, וכלל ביקורות בשטח וכן התערבותו של מנכ"ל התאגיד בטיפול במקרה, לאור מצבה הבריאותי של הפונה.
"מבדיקת גורם מקצועי בשטח נמצא כי ככל הנראה קיימת בעיה בצנרת הפרטית בנכס, אשר אינה מצויה בסמכות התאגיד. ואכן לאחר קבלת חשבונית התיקון, זוכתה הגב' ויינמן בגין נזילה בהתאם למתאפשר על פי הכללים להם מחויב התאגיד. התאגיד אינו מוסמך על פי החוק לזכות באופן מלא את המ"ק שהתבזבזו בנזילה אלא הוא מפחית את הסכום, לתעריף נמוך הקבוע בחוק, לנזילה. אין החוק מתיר לתאגיד אפשרות להפעיל שיקול דעת במקרה זה והנוהל נועד בכדי לזרז טיפול בנזילות של צרכנים ולמנוע בזבוז מים מיותר בנזילות".
רוצים להיות כתבי השטח של mako? מהיום אתם יכולים בעזרת האפליקציה skooper, הניתנת להורדה לאייפון ולאנדרואיד