ביקר השבוע בנתיבות. המפכ"ל יוחנן דנינו | צילום: משטרת ישראל סקר מקיף שערכה משטרת ישראל מגלה כי תחנת משטרת נתיבות היא התחנה מובילה בישראל במתן שירות לאזרח. מדובר בסקר שהזמינה המשטרה מחברת "גיאוקטוגרפיה" ונערך בחודשים האחרונים. הסקר בדק 67 תחנות משטרה ברחבי הארץ ובחן את שביעות הרצון של האזרחים על פי פרמטרים שונים.
כך למשל נשאלו המשתתפים בסקר על הזמן אותו חיכו למענה על קו הטלפון או בתחנה, על אופי הטיפול שזכתה פנייתם, ועל יחס השוטרים בשטח ובתחנה ועוד. את הסקר, שתוצאותיו יפורסמו בשבוע הבא, חילקו במשטרה לפי שלוש קטגוריות: תחנות קטנות, תחנות בינוניות והתחנות הגדולות, לפי מספר התושבים אותם התחנה משרתת.
מנתונים ראשונים עולה כי תחנת משטרת נתיבות זכתה במקום הראשון בין 20 התחנות הקטנות ברמת שביעות הרצון של האזרח. היא זכתה לציון 82 (מתוך 100). הציון העניק לתחנה גם את המקום הראשון בדירוג הכללי.
מבין התחנות הגדולות, תחנת פתח תקווה זכתה לציון הגבוה ביותר (ציון 75). צריך להדגיש את ההישג של תחנת פתח תקווה. התחנות בערים הגדולות מתקשות להתמודד עם עומס האירועים וכמות הפניות ולכן, באופן טבעי, שביעות רצון האזרח בערים אילו, נמוך יותר, והן מסורתית מקבלות ציונים נמוכים בסקרים דומים.
מבין התחנות הבינוניות, מובילה את סקר שביעות הרצון תחנת אילת, עם ציון של 78. את דירוג התחנות הקטנות מוליכה כאמור נתיבות, אחריה תחנת משטרת טירת הכרמל עם 75 נקודות, שלישית תחנת מעלות תרשיחא עם 74 נקודות. במקום הרביעי, שדרות עם 73 נקודות, ובחמישי תחנת משטרת צפת עם 72 נקודות. במקומות האחרונים בדירוג שביעות הרצון של התחנות הקטנות נמצאות תחנות המשטרה ירדן שחולשת על איזור ראש פינה, תחנת רמת גולן שנמצאת בקצרין, ותחנת דוד שבירושלים.
המהפך של משטרת נתיבות
הלוגו של משטרת נתיבות. ראש העירייה: "תוצאות הסקר מדברות בעד עצמן" זכייתה של נתיבות במקום הראשון היא לא דבר של מה בכך. בשנים האחרונות סבלה תחנת המשטרה המקומית מתדמית שלילית, והתלונות על השירות הלקוי שנתנה לתושבים הגיעו עד למפכ"ל המשטרה.
בשנה וחצי האחרונות, מאז החל סגן ניצב אפי שיימן לפקד על התחנה, חל מהפך ביחס השוטרים לאזרח, מהפך שבא לידי ביטוי בסקר. "ראיתי במתן שירות לאזרח דבר ראשון במעלה ואת זה הבהרתי לשוטרים מיד עם כניסתי לתפקיד", אמר לנו שיימן היום, "הכנסתי שיטה על פיה שוטרים שהגיעו להישגים במלחמה בפשיעה ובמתן שירות טוב לאזרח קיבלו בונוסים שעודדו אותם להמשיך והתוצאות בהתאם".
הנחת העבודה של סנ"צ שיימן היא ששירות טוב לאזרח והתייחסות רצינית לתלונותיו תגרום גם בדיעבד לירידה בפשיעה ותעלה את שיתוף הפעולה בין השוטרים לאזרחים. בתחנת נתיבות ציידו כל שוטר בתחנה בדף הנחיות מיוחד שכותרתו: מקסימום שירות, מינימום פשיעה: 24-7. על לוח התחנה תועדו השוטרים המצטיינים שזכו בארוחות זוגיות, חופשות, שעונים ועוד.
"תוצאות הסקר מדבר בעד עצמן", אומר ראש עיריית נתיבות יחיאל זוהר, "בעבר הייתי מקבל מאזרחים ובכירי העירייה קיתונות של ביקורות על תפקוד שוטרי התחנה. היום המצב שונה לגמרי. האזרחים מרוצים ויש שיתוף פעולה פורה בין המשטרה לעירייה". בנוסף, מאמצת תחנת נתיבות כיתה של תלמידים בעלי מוגבלויות ממושב מעגלים שבנגב. מדובר בפרוייקט ראשון מסוגו במשטרת ישראל. הפרויקט זוכה להצלחה והמפכ״ל, יוחנן דנינו מתכוון לאמץ אותו במישור הארצי. השבוע ביקר דנינו בתחנת נתיבות וחילק ילקוטים לילדים. ״כיף לראות את עבודת הקודש שעושים השוטרים עם הילדים", אמר המפכ״ל, "המחוז הדרומי הוא המוביל בעזרה לקהילה ושירות לאזרח״.