במשך חודשים ארוכים, מאז הכריז על כוונתו להיכנס לביצה הפוליטית, הציבור תוהה מתי יאיר לפיד ישמיע את קולו בתקשורת. אתמול הוא העניק את ריאיון הבכורה שלו כפוליטיקאי לקולגה לשעבר יונית לוי, במהדורת חדשות ערוץ 2. אבל סקר שערך מכון מרקט ווטש עבור mako, בשיתוף עם פאנל הסקרים באינטרנט PanelView, מראה שזה לא היה בהכרח צעד נבון מבחינתו.
הסקר נערך בקרב 721 אנשים מעל גיל 18. 13.6 אחוזים מתוך הנשאלים שצפו בראיון העידו שהתכוונו לבחור בלפיד בבחירות הבאות לכנסת, אך בעקבות הצפייה בראיון אמש החליטו לחזור בהם ולהצביע למפלגה אחרת. לעומת זאת, פחות מאחוז אחד מהנשאלים שצפו בראיון ציינו כי לא תמכו בלפיד בעבר, אך החליטו להצביע לו בעקבות הראיון.
יותר ממחצית הנשאלים שנחשפו לראיון חשבו כי לפיד הוא מרואיין טוב, אבל פוליטיקאי חסר ניסיון. מעל חמישית ממי שנחשפו לראיון הגדירו את לפיד כמנהיג מבטיח. כשנשאלו אם החשיפה לתקשורת אתמול הייתה צעד חכם מבחינתו, הדעות היו חלוקות. כמעט 40 אחוזים קבעו כי החלטתו להתראיין הייתה טובה; השאר חשבו שלא הייתה זאת החלטה מוצלחת, או שלא הייתה להם דעה בנושא.
חזק אצל הנשים, חלש אצל הדתיים
למרות המסקנה שעולה מהסקר, לפיה חשיפתו של לפיד בחדשות 2 לא עשתה עמו חסד, נראה שכוונות הבחירה ללפיד עדיין גבוהות: 30 אחוזים מתוך הנשאלים דיווחו הבוקר כי בכוונתם להצביע ללפיד בבחירות הקרובות. לפיד ממשיך להיות פופולרי בעיקר בקרב נשים, שבדומה לסקרים קודמים נוטות יותר להצביע לו באופן מובהק: 36 אחוזים מתוך הנשים העידו על כוונתן להצביע לו, לעומת 23 אחוזים מתוך הגברים.
התמיכה בלפיד בולטת בעיקר בקרב נשאלים מעל גיל 25. באופן לא מפתיע, לפיד קיבל תמיכה רחבה יותר בקרב החילונים: 39.5 אחוזים מהחילונים שנשאלו דיווחו על כוונתם להצביע לו, לעומת 5 אחוזים בלבד מקרב הנשאלים הדתיים והחרדים.