רעבים לקולה? לצד מוצרים כמו לחם אחיד, אורז וקפה נמס, משקה הקולה והמים המינרלים היו לאחד המוצרים הנצרכים ביותר של 2012. כך עולה מנתונים שליקט אתר mysupermarket להשוואת מחירים עבור mako.
צילום:
mako
הקולה, כך עולה מהנתונים, הפכה ללא פחות ממוצר בסיס ונחשבת למוצר הרביעי הכי נצרך בהזמנות ברשת ונרכשה בשנת 2012 הרבה יותר מסוכר או נייר טואלט. המים המינרלים נמצאים לא רחוק, במקום השביעי. החטיף הנרכש ביותר, באופן מפתיע, הוא אינו במבה, אלא דווקא חטיף דובונים של "אסם" הממוקם במקום ה-16 ברשימת המוצרים הנמכרים. ממרח שוקולד נוטלה (750 גרם) במחיר כ-20 שקלים מגיע למקום המכובד 18.
שינויים בהרגלי הצריכה
אז מה נשתנה בשנת 2012 לעומת 2011? מסקירה של חברת המחקר "נילסן", המתייחס למכירות המצרכים בשוק כולו, ולא רק באינטרנט, עולה שאנחנו אולי ממשיכים להוציא את מירב כספינו על מוצרי חלב, אך פחות מאשר בשנה שעברה. לפי הנתונים, נראה שמחאת הקוטג' דווקא השפיעה על הצרכנים הישראלים: ב-11 החודשים הראשונים של שנת 2012, ירדו מכירות הקוטג' ב-10%. ועדיין, הקוטג' נשאר ברשימת הקטגוריות המובילות בין מוצרי הצריכה.
גם ההכנסות מצריכת מוצרי חלב אחרים כמו:מעדני החלב, הגבינה הצהובה, היוגורטים המתוקים והגבינות הלבנות, ירדה באחוזים בודדים. ייתכן שהצרכנים מצאו מקור אחר של חלבון - ההכנסות מצריכת שימורי הדגים (טונה למשל) זינקו יותר מכל אחד מהמוצרים הפופולריים ועלתה ב-9%.
נתוני "נילסן" - קטגוריות מובילות של מזון ומשקאות.
בכחול: מכירות כספיות במיליוני שקלים. בירוק: שיעור השינוי משנת 2011 ל-2012 | צילום:
mako