התגובה של הוט לכניסת סלקום לתחום הטלוויזיה מתורגמת לתגובה של סלקום באמצעות תלונה לרשות ההגבלים העסקיים ומשרד התקשורת, נגד מהלכיה של קבוצת הוט.
ל"גלובס" נודע כי בעקבות המבצע של הוט מובייל - שבו היא מוכרת 2 קווי סלולר ב-40 שקלפלוס ספק אינטרנט ("מבצע הזוגות") - פנתה סלקום לרשות ההגבלים בתלונה חמורה ודרשה לעצור את המבצע של הוט מובייל שמטרתו, לדבריה, לפגוע במהלך כניסתה לטלוויזיה מלפני שבועיים.
כזכור, סלקום השיקה את פעילות הטלוויזיה שלה לפני שבועיים, ובאותו ערב הוט מובייל כבר עלתה עם מבצע הזוגות לאוויר. המבצע של הוט מובייל התקבל בהפתעה גדולה, אף על פי שסלקום הביאה בחשבון תרחיש כזה.
נודע, כי בתלונה של סלקום החברה הראתה מדוע "מבצע הזוגות" של הוט הפסדי מלכתחילה, ולכן כל מטרתו לפגוע בפעילות הליבה של סלקום בסלולר ולהראות לרשות ההגבלים שדרך הפעולה של הוט היא שימוש לרעה בכוחה המונופוליסטי בטלוויזיה.
מבצע הזוגות כולל מע"מ, ולכן לפי חישוב גס מדובר ב-16.9 שקל לקו, כאשר על כל קו כזה צריך להוסיף את העלויות שהוט משלמת לפרטנר בעבור שימוש ברשת שלה, וכן את העלויות הקבועות שלה, ועוד להוסיף את מחיר ספק האינטרנט שעומד על 20 שקל בחודש. כך שבכל תחשיב סביר, מדובר במחיר הפסדי וכל מטרתו כאמור לפגוע בעסקי הסלולר של סלקום ולהעביר לה מסר שתחרות בטלוויזיה תוביל להחרפת התחרות בסלולר.
16.90 שקל לקו | צילום: חדשות 2בכך מנסה סלקום לשכנע את רשות ההגבלים שהוט נוקטת פרקטיקה פסולה משום שהעזה להיכנס לטלוויזיה ולפגוע בדואופול שלה ושל yes. סלקום גם הדגישה כי המבצע של הוט בא ביום ההשקה של הטלוויזיה שלה, מה שמראה שהוט תיכננה מראש את המהלך ובמקום להוריד מחירים בטלוויזיה, העדיפה להוריד מחירים בסלולר. מבצע תגובה כזה, שכולל קמפיין פרסומי בפריסה רחבה, אינו ניתן להפקה ביום אחד ולכן ברור שהייתה כאן חשיבה מתוכננת שנועדה לבלום את סלקום ולהעביר לה מסרים כבר בשלב הראשוני לתחרות.
סוגיה חשובה שהרשות ומשרד התקשורת יצטרכו לבדוק היא מה דינה של ההפרדה המבנית שחלה על הוט כאשר החברה משתמשת בזרוע הסלולרית שלה כדי להחליש את מתחרותיה בטלוויזיה. הוט מחויבת לפעול כחברה מופרדת על פי תנאי רישיונה והתגובה שלה מלמדת שהיא פועלת כקבוצת תקשורת שמשתמשת בכל ארסנל הכלים שלה, בניגוד לרישיון שלה.
מהוט מובייל נמסר בתגובה: "הוט מובייל אתגרה את השוק ותמשיך ותאתגר את השוק ללא קשר למהלכיה של סלקום ואנו מצטערים על אי הנוחות שנגרמה לסלקום מקמפיין הזוגות. ראוי שסלקום תבין כי היא נמצאת בשוק תחרותי ותתמודד במגרש בו כולם נמצאים, במקום לפנות לממונה בטענות ריקות מתוכן. הניסיון של סלקום למנוע תחרות צרכנית, מחזיר אותנו לימי התחרות המוגבלת בין השחקניות הוותיקות וחבל".