אייל דדוש, סמנכ"ל שיווק בידיעות ספרים, מספר לנו על התהליך ההדרגתי של השקת הספר "חמישים גוונים של אפור", "בישראל. בשנת 2012, הסופרת הבריטית: אי.אל ג'יימס כתבה סדרה של ספרים אירוטיים, כאשר הסנונית הראשונה 'חמישים גוונים של אפור' יצרה מעין טירוף בכל העולם", מספר דדוש. כולם דיברו על הספר וב"ידיעות ספרים" החליטו לתרגם אותו כמה שיותר מהר. שיטת השיווק של הספר נעשתה בשלבים, בהתחלה יצא ספרון, שהוא למעשה כמו גרסת פרומו של הספר המלא, והיו בו רק כמה קטעים אירוטיים. החלוקה הייתה רק לקהל מצומצם, ביניהם עיתונאים, סלבס, בעלי חנויות ספרים, והם יצרו דיבור ראשוני, אשר רק התווסף לכל הרעש שהגיע משאר העולם. חשוב לציין, כי הספר יצא בשנת 2012, שהייתה שנה קשה מאוד לשוק הספרים, אך הוא עשה את הבלתי יאומן ובארץ, כאשר כיום הוא עומד על מעל רבע מליון רוכשים, במחיר מלא. "נעשו המון יחסי ציבור על ידי דוברת ההוצאה מיכל פייקין-ברנס, אך לא היה פרסום הלכה למעשה, בטלוויזיה וברדיו, כי היה לנו את הדבר הכי חשוב - מוצר מנצח", מסכם דדוש.