חלוץ קטגוריית הג'יפונים העירוניים בגרסה חדשה ומרווחת: Freesbe - יבואנית ניסאן בישראל משיקה את ניסאן ג'וק החדש עם מגוון שינויים משמעותיים שמתמקדים בשדרוג תא הנוסעים והאבזור וכוללים בין היתר לוח מחוונים חדש לחלוטין, מסך מולטימדיה מרשים, התאמות טכנולוגיות מעניינות ודגם היברידי חסכוני במיוחד.
הדור הראשון של הג'וק היה עם עיצוב נועז וחריג שזכה לפופולריות רבה בארץ בקרב כל מי שחיפש משהו קצת אחר. בשנים הראשונות להשקתו ב-2010 הוא מכר מדי שנה אלפי יחידות, הדור השני של הדגם הושק בארץ ב-2020 וכעת הוא מתעדכן ומציע שתי אופציות להנעה, היברידי ובנזין. גם הצבע הצהוב המזוהה כל כך עם ה"ג'וק" חזר לקולקציה.
ממעבר על רשימת השדרוגים בדגם החדש ניכר כי ניסאן ביצעה עבודה רבה בתכנון פונקציות רבות לצד שדרוג חומרים פנימיים נעימים למגע. כך למשל לוח המחוונים שודרג למסך TFT דיגיטלי, מערכת המידע והבידור אינטואיטיבית, המסך בעל רזולוציה גבוהה במיוחד ובעיקר, הכול הרבה יותר גדול.
אבזור פנימי
הג'וק זוכה כאן להרחבה משמעותית עם לוח מחוונים דיגיטלי “12.3 אינץ', ומסך מולטימדיה עם ממשק חדש בגודל “ 12.3 אינץ' (במקום “8) עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. בנוסף, תמצאו בג'וק החדש ריפודי מושבים חדשים, פתחי מיזוג מלבניים במקום עגולים, הגה מעט שונה ועדכון מקיף לדאשבורד בדגם.
גם רשימת האבזור עודכנה עם משטח טעינה אלחוטי לנייד ושקעי USB מלפנים ומאחור לצד חישוקי גלגלים קלים בעיצוב חדש ואווירודנימי, תאורה היקפית LED, חיישני חניה היקפיים, מצלמת רוורס, קיפול מראות חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח ובקרת אקלים דיגיטלית. כמו כן הדגם החדש כולל בלם יד חשמלי, מה שנותן מראה שטוח ונקי בקונסולה, ומשטח טעינה אלחוטי שיכול להכיל סמארטפון גדול. נוספו גם אפשרויות צבע חיצוניות חדשות במקביל לחזרה המבורכת של הצבע הצהוב - לבן הפנינה הקודם הוחלף בגוון חדש, טהור עוד יותר, והשחור המתכתי עשיר וכהה יותר.
הפן הבטיחותי
מצאנו כאן חידוש טכנולוגי מאוד ייחודי בניסאן. ניתן גם למצוא בגרסה ההיברידית את טכנולוגיית e-Padel שמסייעת לנהג בשימוש מינימלי בגז/ברקס (כאשר מורידים את הרגל מהגז הרכב מאט). יש גם מערכת לניטור עייפות הנהג במהלך הנסיעה. ועדיין, למרות תוכנות הבטיחות הרבות, חווית הנסיעה נותרת רגועה ללא התערבויות אגרסיביות.
"זה נכון, הג'וק הוא אייקון עיצובי נועז ובולט, אבל מה שחשוב לזכור שמאחורי החזות יש מכונית מתקדמת, בטוחה ואיכותית במיוחד", אומר אמיר בלכר, מנכ״ל ניסאן בפריסבי. "בסוף כולם רוצים להרגיש טיפה מיוחדים, טיפה שונים וכשיש דגם נועז שהוא גם אמין זה מנצח".
מה 'הבשורה' של הג'וק החדש?
"ב-2010 "ניסאן" בעצם המציאה קטגוריה, עם הניסאן ג'וק שבלט בנוף בעיקר בגלל הצורה המיוחדת שלו. היו כאלו שאהבו מאוד והיו שפחות התחברו, אבל כולם הסכימו שיש כאן אמירה מקורית, משהו בסגנון של 'או שתאהבו אותי עד הסוף או שלא'. במהלך השנים הדגם עבר כמה שינויים קוסמטיים ועכשיו בדגם החדש הדרמה האמיתית קורית בפנים הרכב. הכול הצליח לגדול. המחוונים, מערכת המולטימדיה, תא המטען, תא הכפפות.
מהרגע הראשון שהג'וק יצא לשוק היה ברור שמדובר בקרוסאובר שיכול להתאים לקטגוריה משפחתית, ועכשיו זה הולך להיות מורגש עוד יותר – לאור העובדה שהממדים גדלו.
"אני גם רוצה להדגיש את הדגם ההיברידי שאנחנו מציעים, אחרי תקופה ארוכה שהורגש מחסור מסוים בארץ בדגם הזה. בדגם החדש המנוע המשולב מספק 143 כ"ס, ויש גם תיבת הילוכים חדשה וטכנולוגית במיוחד שלומדת את הנהג ומתאימה את מצב הנסיעה לתנאי הנסיעה ולתוואי הדרך. לעומת המתחרות שמציעות רכבים בממדים קטנים יותר, אפשר לומר שניסאן ג'וק החדש הוא הקרוסאובר המשפחתי הקומפקטי ההיברידי הכי משתלם שניתן למצוא כיום".
ניסאן ג'וק החדש משווק בישראל בשתי יחידות הנעה, עם מנוע 1.0 טורבו בנזין או 1.6 ליטר היברידי, ובשתי רמות גימור. המנוע טורבו בהספק של 114 כ"ס, שמשודך לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים, שילוב שמאפשר תאוצה של 11.1 שניות ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 180 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 16.4 ק"מ לליטר. הדגם ההיברידי שסבל בשנים האחרונות ממלאי נמוך חוזר בענק, נוכח הביקוש הגבוה בישראל, מבוסס על מנוע 1.6 ליטר עם הספק משולב של 143 כ"ס, המספק תאוצה של 10.1 שניות ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 166 קמ"ש וצריכת דלק משולבת וחסכונית במיוחד של 20.8 ק"מ לליטר!
את הדגם החדש ניתן לרכוש באחת משתי רמות גימור שונות, רמת הגימור אחת Acenta-Tech ורמת הגימור השניה Acenta-Tech TT שמתמקדת בשדרוג ויזואלי עם חישוקי "19, תוספת של פנסי ערפל LED וצבע דו גווני.