בין אם אתם מעריצים מושבעים של התוכנית או לא, אי אפשר היה להתעלם בשום רגע מהזוג הבולט ביותר שחזר מ"לאב איילנד", הריאליטי הנועז ביותר שידעה הטלוויזיה הישראלית. אדל דהן ושון ליג'ון אמנם לא הוכתרו אתמול כמנצחים בגמר, אבל אין ספק שהם זכו בפרס הגדול של העונה. הדוגמן המקועקע והדיג'יי מבני ברק, מהדמויות הבולטות של העונה, עברו משברים ותהפוכות בווילה הלוהטת עד שמצאו אחד בשנייה את האהבה הגדולה אותה חיפשו. בקרב הגורלי בסיום התוכנית, דוד שרייר וקים וינקור זכו במקום הראשון אבל זה לא עצר לרגע את הזוגיות המתפתחת של דהן וליג'ון.

בינתיים, מאז שחזרו לארץ הזוגיות הצמודה שלהם התמודדה בהצלחה עם היציאה מהתוכנית אל החיים האמיתיים, לצד פיתוח הקריירות האישיות וכמובן התקופה הלא פשוטה בצל המלחמה. לעומת שאר הזוגות שהצהירו שלא יוותרו אחד על השנייה אבל נפרדו לאחר שהמצלמות נכבו, דהן וליג'ון הם הזוג היחיד שנשאר ביחד מהתוכנית. "אף אחד לא האמין ששון ואני נחזיק", משתפת דהן וליג'ון מוסיף אחריה: "מה אכפת לי מאחרים. אני ידעתי שאם זאת אהבה אמיתית, שום דבר לא יכול עליה. גם אם זה מרחק של אלפי קילומטרים".

אז תגלו את הסוד, איך שומרים על אהבה גם בחיים האמיתיים?
דהן: "תמיד עשינו הכל בשביל להיות ביחד, זה מראה על ההקרבה שלנו ורמת האכפתיות. מהרגע שיצאנו מהווילה, לא היינו רחוקים אחת מהשני. נסעתי אליו לעפולה, הוא בא אליי לבני ברק, תמיד היינו באיזושהי תקשורת. הוא היה במילואים והלכתי אליו, הוא היה בא מהמילואים אליי".

ליג'ון: "אנחנו כמו מגנט שאי אפשר להפריד".

אדל דהן ושון ליג'ון (צילום: אלון שפרנסקי )
אדל- שמלה: dressed even | שון- טוטאל לוק: Mirza | צילום: אלון שפרנסקי

"אני דמות שנויה במחלוקת, כי מבחוץ ומבפנים אני שני קצוות"

שניהם מגיעים מרקע מורכב ולא שיגרתי, שהרבה פעמים נראה כאילו דוחף אותם לבנות עתיד אחר מהמקום ממנו באו. ליג'ון, 26, הוא אולי הדמות הכי זכירה מהעונה, הרבה בזכות הקעקועים שלו שהפכו כבר למותג. הוא גדל בחיפה, בילדותו עבר בין פנימיות והיום גר בעפולה והוא מאמן כושר ומדגמן בחברות מובילות. דהן, 26,  נולדה וגדלה בבני ברק כחרדית, חזרה בשאלה אבל עדיין גרה עם ההורים, והיום היא די-ג'יי שעושה צעדים ראשונים על במות גדולות. לאחרונה חיממה את איל גולן ואת עדן חסון ואמורה הייתה לפתוח את ההופעה של נועה קירל בפארק הירקון שבוטלה בינתיים בגלל המצב. 

דהן: "אני דמות שנויה במחלוקת, כי מבחוץ ומבפנים אני שני קצוות. אף פעם לא היה לי אכפת מה יחשבו עליי. רוצים לקבל אותי יקבלו, ואם לא אז לא. הדבר הכי הזוי שקרה לי - הלכתי למכולת בבני ברק, וחרדי אמר לי: 'לאב איילנד?' בסופו של דבר, אנשים מקבלים את זה כי אין להם ברירה.
ההורים שלי אוהבים אותי וגאים בי על כל דבר שאני עושה. אני נשארת בבית של ההורים בשביל המשפחה, בעזרת השם יום אחד אני אעבור. הזמן הזה שהייתי בבני ברק חישל אותי".

היו גם תגובות פחות נעימות?
"אנשים לקחו את מה שקרה בתוכנית באופן אישי. תגובות חיצוניות לא מרגשות אותי, יותר אכפת לי מאנשים שקרובים אליי והחברים שלי שעמדו לצדי באש ובמים. הם תמיד ירימו לי והמשפחה שלי לצדי. אין מישהו שיכול להגיד עליי משהו רע כששון כאן להגן עליי".

הקריירה שלך פורחת, חיממת בהופעות של איל גולן ועדן חסון. דמיינת שתגיעי לנקודה הזאת?
"כן, חד משמעית. אני מאמינה במחשבה יוצרת מציאות ומבחינתי זאת רק ההתחלה. אני שמחה וגאה בעצמי ובדרך שלי ובמה שעשיתי, אבל זאת לגמרי רק ההתחלה ויש עוד המון מקומות שאני רוצה להגיע אליהם".

מתי הבנת שמוזיקה זאת התשוקה שלך?
"אני עם מוזיקה באוזניים בלי סוף מאז שאני תינוקת. הלכתי לכיוון של ריקוד ואז אמרו לי שמתאים לי להיות די-ג׳יי. חברות תמיד אמרו לי בנסיעות או במסיבות רווקות: 'את תשימי את המוזיקה'. כשאמרו לי את זה, היה לי חזון וראיתי את עצמי על במה, באצטדיון מטורף עם ארגזים של קהל, כולם בשמיים ואני מנגנת".

אדל דהן ושון ליג'ון (צילום: אלון שפרנסקי )
אדל- בגד גוף: זארה. ג'ינס: דיזל | שון- ג'ינס: H&M | צילום: אלון שפרנסקי

שון, גם אתם לא מפחד מלהיות מוכר ופומבי. אתה מדגמן ורואים אותך בפרסומות, מה התכנונים לעתיד?
"לפני הכל, אני רוצה משפחה מאז שאני קטן, אישה שתהיה לצדי. תמיד חיזק אותי לראות את העתיד הרחוק. לדעת אם אעשה את הדברים הלא נכונים ואפול לצדדים האפלים, לא יהיה לי את העתיד הזה. היה לי מלאך בכתף שאמר לי: 'שון, הכל טוב, הכל לטובה לא משנה מה'. אני רוצה לדגמן בחו״ל: לואי ויטון, גוצ׳י, להיות פרזנטור של תצוגות אופנה. להקים בעזרת השם חברת בגדים משלי".

המורכבות הזו בחייהם הפרטיים היא דבר שלדעת דהן מהווה בסיס להבנה משותפת ביניהם. "גם אני בונה את מה שאני רוצה שיהיה בעתיד. משפחה לא בוחרים, השאלה מה עושים עם זה", מצהיר ליג'ון בביטחון. "ההסתכלות שלי היא תמיד אופטימית, המטרה היא שתהיה לנו משפחה בריאה ומאוחדת. תמיד רציתי לטובתה והיא לטובתי, תמכנו אחד בשנייה. זה הקטע של הזוגיות שלנו, אין אינטרס ורוצים לעזור אחד לשנייה. כל הרעשים ומה שקורה מסביב, זה לא באמת השפיע עלינו".

איך אתם רואים את העתיד שלכם בזוגיות הזאת?
דהן: "שנינו מכוונים לקריירות בחו"ל, אנחנו רוצים להגשים את זה ולטייל בעולם. אחר כך אנחנו רוצים להתמסד, אני רוצה לפתוח קליניקה לבריאות הגוף והנפש ובאמת שנקים בית עם חצר ושלושה ילדים חמודים".

ליג'ון: "אני רוצה להיות הדוגמן המדובר בארץ ולשבור את המערכת עם הקעקועים שלי, להראות שגם בן אדם מקועקע יכול להיות פרזנטור של המותגים הגדולים. מבחינת עסקים, אני רוצה לפתח משהו שישאיר חותמת בעולם. אני חושב להיות קאוצ'ר - אני רוצה להראות לכולם שגם הם יכולים, אם אני יכול.
אחרי שנגשים את החלומות שלנו ביחד, שנבנה משפחה ושנתחתן בעזרת השם".

ברגע הזה דהן מתרגשת מדבריו של ליג'ון ומתחילה לדמוע. "לא משנה כמה בן אדם משדר החוצה משהו אחד", היא מתייחסת לתדמית הקשוחה של ליג'ון, "זה פשוט משהו אחר. מהרגע שהתוכנית יצאה, הכל צף מחדש. מאחלת שלא נוותר ותמיד נדאג אחד לשנייה".

אדל דהן (צילום: אלון שפרנסקי )
בגד ים שלם: Billabong | ג'ינס: COS | צילום: אלון שפרנסקי

"יש לנו ירח דבש מתוכנן, הכל בסדר"

אל אירוע ההקרנה של הגמר הגדול הם הגיעו צמודים ויפים. "המטרה שאליה הגענו הייתה למצוא אהבה וזה הפרס", אומר ליג'ון על הגמר שבו זכו אחד בשנייה אבל לא במקום הראשון.
דהן: "אנחנו מפרגנים. לכל אחד מהזוגות מגיע לזכות. יש לנו כבר ירח דבש מתוכנן אז הכל בסדר".

איך זה לראות את עצמכם על המסך?
ליג'ון: "כיף לראות את תהליך ההתאהבות ולהתמודד עם זה בזמן שאנחנו רואים את הפרק. ראינו דברים שלא ידענו אבל עכשיו כבר הכל סגור ונמצא מאחורינו. הזוגיות היא שלנו ומפה רק נתפתח ונחזק אותה".

דהן: "קרינג'. זה הציף בנו כמה אנחנו אוהבים אחת את השני ואת כל הרגעים המרגשים שבהם שון היה לצידי והלב שלו נפתח. הרגשנו את זה גם אז אבל לראות את זה על המסך מעורר הכל מחדש".

איך החברים והמשפחה הגיבו?
דהן: "אמא שלי עפה עליי, היא מעריצה מושבעת. כל המשפחה תומכת ואוהבת".

ליג'ון: "הבאתי לאמא שלה פרחים, היא הייתה מופתעת. גם האחיינית שלי מעריצה שרופה ומגיבה בטיקטוק על כל דבר".

אדל דהן (צילום: אלון שפרנסקי )
שמלה: dressed even | צילום: אלון שפרנסקי

יש לכם כבר מעריצים.
ליג'ון: "חולה עליהם, אני עונה לכולם. כיף שיש אנשים שמסתכלים עליך כדמות להערצה, זה לא מובן מאליו. הכי חשוב שהמעריצים והאנשים באמת אוהבים את התוכנית. אנחנו מקווים שגם אחריה הם יהיו על הדופק בקריירות שלנו".

דהן: "זה כל פעם מפתיע אותי, בן אדם בא אליי ואני מופתעת שהוא מכיר אותי. יש לי קהל דתי שאוהב אותי, זה ממש מוזר והזוי. בנות שולחות לי הודעות, זה באמת מרגש. גם בנים שיוצאים מהדת ולא יודעים מה לעשות עם עצמם. יש גם ביקורת עלינו: 'הם לא מעניינים, הם רק אוהבים ואין ביניהם דרמה', אבל יש את הצד שמאוד אוהבים ומעריכים דווקא את זה".

יש שמועות שאתם עוברים לשלב הבא. מגורים משותפים על הפרק? אולי גם חתונה?
דהן: "מגורים משותפים, טיול גדול משותף שבו נוכל להיראות ביחד בפומבי. חתונה עדיין לא, כל אחד עם הקריירה שלו ורוצים להתפתח".

ליג'ון: "הכל מכתוב".

אדל דהן ושון ליג'ון (צילום: אלון שפרנסקי )
אדל- בגד ים שלם: Billabong. ג'ינס: COS | שון- טוטאל לוק: Mirza | צילום: אלון שפרנסקי

"לא הרגשתי שהוא בא להתחיל איתי, הרגשתי שהוא בא להכיל ולהקשיב. זה נגע לי ללב"

הדרך הארוכה אל הזוגיות מעוררת הקנאה התחילה עבורם בנפרד. דהן פתחה את התקופה בווילה עם זוהר גניש, עד שהלך מאחורי גבה והתחיל עם עדי שמעון. "מההתחלה לא הבנתי אם זוהר אמיתי. הוא היה נחמד מדי, לא הבנתי מי הבן אדם. רק דשדשתי, לראות מה המצב, לא חשבתי על זה ברמה הזאת", מספרת. "הוא ניסה לשדר שהוא בן אדם אמין ונאמן. הקטע עם עדי הפתיע, היה מנותק מהמציאות. בן אדם אומר לך משהו אחד ועושה משהו אחר". ממנו, דהן המשיכה אל זרועותיו של עמית פורטל והשניים ניהלו מערכת יחסים משמעותית עד שהודח בידי הסופר-פאנס.

ההדחה שלו הייתה אחד הרגעים הדרמטיים. למה את חושבת שזה הציף אותך כל כך?
דהן: "בסופו של דבר, הסופר-פאנס שהרגישו שאנחנו לא ראויים. זה היה כאילו לא נתנו לי צ'אנס, לקחתי את זה מאוד קשה. זה היה מפתיע כי היינו במסיבה ופתאום הייתה הדחה, וזה היה קיצוני. הייתי בטלטלה וחוסר הבנה. זה מאוד ערער אותי".

חשבת לעשות את מה שאדיר אברהם עשה ולעזוב איתו?
דהן: "לא הייתה לי מחשבה לעזוב. מאוד סמכתי על הסופר-פאנס, אמרתי שאם הם רואים משהו שהוא לא אמיתי כנראה הוא לא אמיתי. אז למה שאעזוב אם משהו כנראה לא באמת שם".

אדל דהן (צילום: אלון שפרנסקי )
שמלה: dressed even | צילום: אלון שפרנסקי

הבחירה הראשונה של ליג'ון הייתה קים וינקור. "הגעתי לבמה וראיתי רק שחור, רציתי לברוח משם. היה בגד ים שחור מולי, אז שחור ושחור - פשוט בחרתי בזה. הדופק שלי היה על מאתיים וכמעט התעלפתי מול המצלמות", מספר על רגע הבחירה. מאז, ליג'ון הספיק להתחבר לשיר עזריה אבל לא הרגיש שהקשר יכול להיות רומנטי. "לא יודע מה היא הרגישה, אני יודע מה אני הרגשתי. אמרתי לה הכל בפנים, אי אפשר לשלוט על רגשות", הוא משתף על מערכת היחסים הקצרה. "יכול להיות שהיא התכחשה לזה ורצתה לא לפגוע בי אז היא אמרה שהיא בסדר עם זה, ואז ברגע האקשן היא כן נפגעה".

אתה חושב שהיא ראתה בך מעבר לחבר?
ליג'ון: "יכול להיות, ראיתי את זה כחברות טובה כי לא ראיתי שם משהו שבאמת נפתח למשהו רומנטי. היא יכולה להגיד שהיא נפגעה אבל אני יודע שעשיתי הכל בשביל לא לפגוע בה".

אחד הקטעים שהכי ריגשו את הצופים היה כשהיא עזבה.
ליג'ון: "בסופו של דבר באנו למצוא אהבה, אז כן כאב לי כשהיא עזבה כי היא חברה טובה, אבל יש לי את האהבה שלי שזאת אדל. היו רגשות מעורבים, לא שחס וחלילה זה משהו שקשור לזוגיות שלי עם אדל, אבל כן בגלל שזה ריאליטי והכל שם ספונטני ומלחיץ".

אדל דהן ושון ליג'ון (צילום: אלון שפרנסקי )
אדל- שמלה: dressed even | שון- טוטאל לוק: Mirza | צילום: אלון שפרנסקי

בעוד דהן הייתה שבורת לב לאחר ההדחה של פורטל, ליג'ון היה שם כדי לנחם אותה. "כשעמית רצה לדבר איתה, רציתי גם לדבר איתה. הייתי חבר טוב והורדתי מעצמי בשביל שהוא ילך לדבר איתה. באיזשהו שלב אמרתי: 'בשביל מה אני בא, בשביל לעזור לאחרים ולא לעזור לעצמי?'.
בהתחלה לא דיברנו הרבה, יותר עם העיניים וריקודים. פחדתי לגשת כי פחדתי שלהביע רגשות יהיה משהו לא טוב. אחרי שעמית הלך, ראיתי הזדמנות לבוא ולהיות לצידה. זה ריאליטי, צריך להוציא דברים שזה לא אתה בשביל למצוא אהבה".

לא הפחיד אותך שתמצא את עצמך בתור ריבאונד?
ליג'ון: "הפחיד אותי. באתי בקטע של נחמה, לא כי הסתכלו עליי ראשון. אמרתי לעצמי שיש סיבה לכל דבר, וכנראה יש סיבה לזה וזהו. ברגע המבחן צריך לדעת אם אני ריבאונד או לא".

שון ליג'ון (צילום: אלון שפרנסקי )
טוטאל לוק: Mirza | צילום: אלון שפרנסקי

אדל, איך את הרגשת כשהוא ניגש להתחיל איתך?
"כשעמית הלך, אנשים היו בלחץ שאמצא מישהו אחר. הייתי צריכה את השקט שלי והרגשתי ששון מבין אותי. לא הרגשתי שהוא בא להתחיל איתי, הרגשתי שהוא בא להכיל, להקשיב ושאכפת לו. כשהוא בחר אותי, הייתי בהלם כי ידעתי שהוא לא מנסה לעשות משהו, הוא באמת רוצה לתת לזה הזדמנות וגם להיות חבר. מאוד הערכתי את זה וזה נגע לי ללב".

הלב שלך היה פנוי לדבר כזה?
"לא. ברגע שבן אדם נפגע פעם אחת ופעמיים, את רוצה לסגור את עצמך ולא להיפתח עוד פעם. זאת מגננה טבעית של בן אדם. הייתי צריכה את השקט שלי ואמרתי לשון: 'אני לא יודעת מה קורה איתי, אני צריכה לעכל'. אין באמת זמן לזה אבל הוא נתן את זה. כשהרגשתי חום ואהבה והמון תמיכה, התחלתי להבין שזה נוטה לכיוון הרומנטי. כשפחדתי שאאבד אותו, הבנתי שיש לי משהו אליו ואני כן רוצה לתת לזה צ'אנס".

אמרת במפורש שאת לא נמשכת אליו. איך זה נפתר?
"התחלנו כחברים. ראיתי את שון עם שיר בתחילת העונה ועפתי עליהם, היה להם חיבור טוב. כשהוא ואני היינו מדברים, הוא לא היה בא בקטע של להתחיל, הכל נשאר באזור החברי והבנתי שזה עדיין נשאר שם.
כששון התרחק, הבנתי שאני אאבד את הבן אדם הכי טוב שהכרתי בחיים והבנתי שזה כבר לא חברי.
באותו לילה באתי אליו למיטה ונישקתי אותו".

שון ליג'ון (צילום: אלון שפרנסקי )
ג'ינס: H&M | צילום: אלון שפרנסקי

שון, איך זה היה מהצד שלך? לשמוע דבר כזה ממישהי שהתחלת לפתח אליה רגשות?
"זו פגיעה באגו. אולי בגלל שרציתי רק לטובתה אז באתי עדין מדי, זה הכניס אותי לאזור חברי. ראיתי את זה אחרת, בקטע שאני לא רוצה לתקוף אותה כמו שקורה בריאליטי. אני רוצה לבוא עדין, להיות איתה יד ביד ולפתח את זה לאט. ציפיתי לזוגיות וברגע שהיא אמרה לי שהיא לא נמשכת אליי אז זה פגע לי באגו.
אמרתי שלא אהיה עם מישהי שלא מסתכלת עליי ולא רואה איתי עתיד, כי משיכה חשובה לזוגיות. התרחקתי ואמרתי לה את זה, שאם היא לא נמשכת אז אין מה לעשות בזוגיות הזאת. זהו, נפגעתי".

הזוגיות שלכם על המסך הייתה מושלמת למרות המשבר.
דהן: " לא חיפשנו לייצר דרמה. גם כשדברים באו בינינו אז לא נתנו להם במה, לא רצינו שכל הבית יהיה על זה. בכללי, אני חושבת שאני ושון נצעק את האהבה שלנו אבל לא את הריבים. עם כל הלאבי-דאבי שלנו, אנשים מעריכים את האהבה הנקייה הזאת".

ליג'ון: "הגמר לא עניין אותי מאז שיש לי אותה. מבחינתי זכיתי".

עזרו בהכנת הכתבה: הילה יהודה, נויה חסון | צילום: אלון שפרנסקי | סטיילינג: בר פרידמן | איפור ושיער: פדור וישניאקוב | הפקה: טל פוליטי