אל הגמר הגדול של "לאב איילנד" (ראשון, 21:00, FreeTV) מגיעים הזוגות היציבים ביותר, שעתידם נראה מבטיח לאחר התקופה הצמודה שלהם בתוכנית. מי שלא מצא פרטנר ולא נבחר בטקס הזוגיות - נאלץ להיפרד מהאי. זה בדיוק מה שקרה לריף הר אבן, שהצטרף לווילה בשלב מתקדם שבו רוב המתמודדים כבר היו מחולקים לזוגות.  

לאחר קשר קצר עם עדי שמעון, היא העדיפה לבחור בעמית פורטל והשאירה את ריף לבדו. בריאיון אחרי ההדחה, שיתף בתחושות והפתיע: "כולי אדרנלין. לצאת מבית סגור אחרי כל כך הרבה זמן, זה כיף בצורה קיצונית", אמר והוסיף: "במיוחד אחרי כל מה שעברתי שם, זה מוריד את הפאניקה ואני מרגיש חי".

כשנכנסת, אמרת שתישאר שלושה ימים או שתגיע לגמר ובסוף יצא לא זה ולא זה.
"נכון, אלה נסיבות האירוע. אני נשאר אותנטי ונאמן לעצמי, לא רציתי לשחק משחקים והבנתי שאי את מי שאני מחפש ואת מה שאני רוצה. הגעתי גם בשלב בעייתי שכולם כבר בזוגיות, אני לא בן אדם שבא להפריד קשרים ולעשות בלגן. אם הייתי בטוח על מישהי אולי כן הייתי עושה את זה, אבל לא הייתי בטוח. הזמן עבר וחיכיתי למשהו שייכנס ויהיה בשבילי, אבל זה לא קרה בסוף ולא נורא".

מה אתה לוקח מפה על אהבה וזוגיות?
"לא היה לי את הרגע הזה לעצור ולחשוב על אהבה וזוגיות בחוץ. עכשיו היה לי את הרגע שעצרתי וחשבתי על זה, הבנתי שצריך לראות את הצד השני גם, כל פעם הייתי שם את עצמי ואת העבודה במקום הראשון. אמרתי שגם האישה צריכה להתגמש, אבל עכשיו אני מבין שזה פחות צריך לעבוד ככה וכן לתת לה את הבמה שלה. דיברתי עם כל אחד ואחת על הזוגיות, זה הפידבק שקיבלתי מהבנות בעיקר. דיברתי איתן על הנושא הזה והן שאלו אותי למה לא הולך לי עם זוגיות, אז זה הדבר שאני לוקח - לתת במה גם לאישה, להיות איתה במחשבות שלה, לתת לה תשומת לב ולא לשים את עצמי ואת העבודה במקום הראשון. אם אני מחפש זוגיות יציבה אז לשים את האישה במקום הראשון".

היה משהו ספציפי שגרם לך להבין את זה?
"בעיקר שיחות עם הבנות פה, לא שיחה ספציפית. ראיתי מהצד את הבנים מתאהבים עם ניצוצות בעיניים וכמה כיף להם, מאמין שבחוץ גם לי היה את זה ופשוט לא הערכתי את זה מספיק. לראות את זה ולתת לזה תשומת לב, אני חושב שזה מה ששינה לי את התפיסה לגבי זוגיות ואהבה".

איך זה ישתנה עכשיו בדייטים?
"מהבנות שיצאתי איתן, הייתה אחת או שתיים שהיו מושלמות ובחורות לחתונה אבל פישלתי ולא הערכתי את זה מספיק. אני חושב שזה מה שישתנה, אני מאמין שהבחורה המושלמת קיימת ופשוט צריך לתת לה את הבמה, להעריך ולתפוס את זה בשתי ידיים".

היה משהו שאתה מתחרט עליו בתוך הבית?
"אני מתחרט שלא נכנסתי ראשון. הייתה בחורה אחת שהיא הסגנון שלי ולא כל כך דיברתי איתה על זה. לא אמרתי כלום כי לא רציתי להפריד בינה לבין בן הזוג שלה. זאת הייתה אדל, שהיא חד משמעית הסגנון שלי, מדהימה באנרגיות שלה ובתעסוקה שלה. אם לא קרה בבית אז אולי יקרה בחוץ, אי אפשר לדעת. לא מתחרט, לא רציתי להפריד ביניהם ושיהיה להם בהצלחה".

היה משהו שהיה יכול לעבוד אחרת בקשר עם עדי?
"באתי פתוח אל הקשר עם עדי וניסיתי להתחבר אליה, זה פשוט לא היה זה. לא רציתי לנסות בכוח, זאת לא האווירה ואנחנו לא פה בשביל זה. שחררתי את זה ואני לא מתחרט על כלום בקשר איתה".

אתה לא מאוכזב שלא בחרו בך בסוף ושעדי בחרה בפורטל?
"אני מבסוט מזה שהיא לא בחרה בי כי ידעתי שזה לא זה ולא רציתי את הקשר. אם היא הייתה בוחרת בי, הייתי מתבאס מזה ברמות כי לא רציתי לשחק משחקים ורציתי להיות אמיתי, אני פה בשביל למצוא אהבה. במיוחד כשהבנתי שאף אחת לא הולכת עוד להיכנס, אז לא רציתי להישאר פה. לא כי לא כיף לי אלא כי אנחנו פה בשביל מטרה מסוימת ולא מילאתי את המטרה הזאת. אני בן אדם שצריך שהדברים ידפקו כדי לראות תוצאות והתוצאות לא היו קיימות".

מה היה הרגע הכי משמעותי שהיה לך פה?
"זה מצחיק להגיד, אבל זאת לא אהבה. הרגע הכי משמעותי היה להיות עם החברים, בעיקר יעל וארי שהם אנשים זהב ובמיוחד ארי שהוא הכי גבר שיש והוא בטוח חבר לחיים. זה בעיקר הדבר המשמעותי שאני יוצא איתו ולא רק רגע, כי כל רגע פה היה עוצמתי. זו הזיה שאני פה בכלל ושזה המקום שאני נמצא בו. אני אשמור על קשר עם כולם, אבל על קשר הדוק אני אשמור עם ארי ויעל, זה בטוח. גם עם זוהר, גבר שבגברים".

מי לדעתך ינצח?
"אני רוצה להגיד שארי ויעל כי זאת אהבה הזויה שלא הייתה יכולה לקרות בשום מקום חוץ מפה והיא אהבה אמיתית. לצערי, הבית הזה הוא משחק ובגלל שהראשונים באו ויש אנשים שהם יותר דומיננטיים בדיבור ובנראות, אז אני חושב שאלה בסוף יהיו דוד וקים. אם הם באמת אוהבים אחת את השני, אז הלוואי שהם יחזיקו גם בחוץ. הלוואי שארי ויעל ינצחו אבל, זאת אהבה. אם אנחנו פה בשביל משהו שיכול להצליח גם בעתיד - אלה ארי ויעל, חד משמעית".

תקבל בחזרה את הפלאפון שלך בקרוב, מה תהיה ההודעה הראשונה שתשלח?
"חד משמעית אמא שלי ואחותי. התגעגעתי, אני רגיל לדבר כל יום ולהיות בקשר. אני ארשום להן שיצאתי, אני בא לארץ וצריך לחגוג. אארגן ערב פיצות ויין לכל החברים והמשפחה. אני מתגעגע לכולם, בא לי לראות ולחבק את כולם".

איך אתה מסכם את החוויה?
"חוויה מדהימה, אני מודה לכולם ולאלוהים שהביא אותי לפה. אני לא יודע מאיפה זה בא, אבל כנראה שיש כוח עליון שהביא אותי לפה כי זאת חוויה הזויה, כיפית ולמדתי פה המון. לא יכולתי לבקש משהו יותר טוב מזה. אני איש של חוויות הזויות ומגניבות, אני חייב משהו שירגש אותי וזה בהחלט עלה מעל כל הציפיות שלי. הלוואי שכל הצופים היו זוכים להיות בבית הזה כי זה בית מטורף".