אי שם, מעבר לזמן, בממלכה קדומה ורחוקה מכאן, נחקק (כנראה בדם) חוק אוניברסלי וחשוב: לא שומרים על קשר עם אקסים. שיחה אחת קטנה ותמימה למראה ב"לאב איילנד", בין יעל סנדלר לבן זוגה בווילה, ארי יוחאי, פתחה תיבת פנדורה שערערה אצלי כל מה שחשבתי על החוק. דווקא בדיוק כשהכל ביניהם הלך מעולה והקשר התחיל להתקדם בכיוון חיובי, ארי פלט פרט מידע שעלה לו בריב ראשון ופרצוף פגוע במיוחד של יעל. הוא שיתף אותה שהיה במערכת יחסים ארוכה מאוד, ועד היום הוא שומר על קשר (רחמנא ליצלן) עם האקסית שלו.

ארי, שהספקנו להכיר את דמותו המתוקה והג'נטלמנית, המשיך לדבר בתמימות על קשרי החברות עם האקסית שלו. הוא סיפר ליעל שהם נפגשים לפחות פעם בשבוע, שהיא הפכה להיות חלק מהחבורה שלו, שהם אפילו נפגשו לילה לפני שהוא יצא אל האי כדי להשתתף בתוכנית. בתגובה, נעתקה נשימתה של יעל, היא נכנסה אל תוך בור שחור עם עצמה ואפילו סירבה למגע שלו. אפשר היה לראות על הפרצוף שלה את החשש, שמעורב עם הלם, שמעורב עם קמצוץ שיפוטיות כלפי בן זוגה.

באותה נקודה, אני מודה שהתפעלתי מהבגרות המפתיעה שבה ארי ניהל את הסיטואציה מול יעל. הוא ניסה לתקשר את הדבר הזה שהרתיע אותה כל כך, למרות שהוא בעצמו לא בדיוק הבין מה לא בסדר בעובדה שהוא שומר על קשר עם בחורה כל כך משמעותית בחייו. כשצפיתי בקטע, לא הצלחתי שלא לחשוב על ה"עקב אכילס" הקטן שלי: גם אני, בעוונותיי, שומרת על קשר עם האקסית. אפילו קשר טוב במיוחד. היא החברה הכי טובה שלי.

עכשיו יבואו ויגידו כל מי שמצייתים לחוקים בעיוורון מוחלט: אי אפשר להיות בקשר עם האקסים. זה מעיד שיש רגשות, זה מעיד על מעגל שלא נסגר, זה סכנה לבגידה, כנראה שהוא לא המשיך הלאה, זה לא מכבד את בת הזוג הנוכחית שלו.

אני אומרת דבר אחר לחלוטין. העובדה שהוא בקשר טוב עם האקסית שלו, זה רק מעיד על בגרות, על טוב הלב שלו, זה מעיד שהוא דגל ירוק בדמות גבר נאה במיוחד. זה אומר שיש לו יכולת לסיים קשרים בצורה נקייה, שהוא יודע לאהוב ולשחרר גם בלי להוציא כמויות בלתי נשלטות של רעל על האדם שעד לא מזמן הוא אהב כל כך. זה אומר שהוא מעריך באמת ובתמים קשרי חברות, שיש להם ערך, שהוא לא מוותר על האנשים הקרובים אליו והוא רוצה לשמור אותם כי הוא יודע שבחיים האלה, מעטים האנשים שאתה יכול להיות בדיוק מי שאתה לידם, וצריך לשמור אותם קרוב.

מהצד השני, אני גם ממש לא מצדיקה קשרים רעילים עם האקסים. לחלוטין יש אנשים שלא יודעים לשחרר, שעדיין יש להם רגשות ומסתירים את זה, שלא הצליחו לעבור הלאה ועדיין נפגשים. אני מבינה את החשש האדיר בזה שהבן אדם שאת מתחילה לצאת איתו, נמצא בקשר קרוב עם מי שעד לא מזמן הייתה אהובת ליבו, אבל אני גם מאמינה בכל ליבי - שזה לא תמיד חייב להיות דגל אדום.

ארי יוחאי (צילום: לאב איילנד, freetv)
דגל ירוק מהלך על שניים. ארי יוחאי | צילום: לאב איילנד, freetv

אין שחור ולבן ואין קסמים כשמדובר במערכת יחסים. קשה לי לקבל את המחשבה שאני צריכה לשחרר אנשים שאהבתי ומכירים אותי טוב יותר מכל אחד בעולם, רק כי אני נמצאת בקשר חדש שעלול להיות מאוים מזה. אם האדם שאתן אוהבות נמצא בקשר עם האקסית שלו, נסו לא לפסול את זה על הסף. תבחנו את הסיטואציה. האם היה ביניהם משהו מאז הפרידה? יש לו עדיין רגשות כלפיה? את מרגישה שהיא מקבלת יותר תשומת לב ממך? האם הוא שיקר לך בעבר בנוגע לדברים אחרים? האם הוא מסכים שתיפגשו איתה ביחד?

מערכת יחסים ארוכת שנים, יכולה להפוך שני אנשים לבני משפחה. אף אחד לא היה מוותר על בן משפחה בכזאת קלות, אז זה לא הוגן לדרוש מבן או בת הזוג שלכם לוותר לפני שנתתם צ'אנס אמיתי וניסיתם להבין. יש חוקים שנועדו לשבור אותם, שאפשר לעקם אותם טיפה כדי לבוא לקראת האדם שאתם אוהבים. וחוץ מזה, הייתי יותר מודאגת אם הוא לא היה בקשר עם האקסית שלו, לכי תדעי מה הוא עשה לה שגרם לה לברוח ככה. לא?