אהבה זה עבודה לכל דבר, כל מי שהיה בקשר זוגי מספיק ארוך יודע את זה. הרווקים של "לאב איילנד" מתחילים ללמוד את הכללים ומנסים להתנהל בתוך הזוגיות שהם בחרו לעצמם, אך הדברים מתחילים להשתנות ואסטרטגיות חדשות נרקמות. בפרק האחרון (ב'), עמית פורטל ושון ליג'ון יזמו תוכנית לדבר עם בנות חדשות בווילה (שהן לא בנות הזוג שלהן)  ולנסות להתחיל איתן.

מי שהתחיל להוציא את התוכנית לפועל ראשון, הוא שון שניגש לעדי שמעון (שמצוותת לארי יוחאי) והחל לשוחח איתה: "סוף סוף אני מדבר איתך. רציתי לעשות את זה כבר הרבה זמן, את בדיוק הטעם שלי. ספרי על עצמך קצת", כשהיא השיבה לו: "יש לי עסק", הוא לא היסס להחמיא עוד והוסיף: "זה מה שאני אוהב בך, שאת עצמאית ויש לך ראש על הכתפיים".

השניים החלו להיכנס לשיחה אישית יותר כשעדי חשפה כי ההורים שלה גרושים, ושון חשף כי הוא לא בקשר עם אביו. בדיוק ברגע הזה נכנסה לשיחה בת הזוג של שון בווילה – שיר עזריה, והשניים החליפו ביניהם מבטים מובכים. שיר נשכבה על שון בנוחות והסתקרנה אם הם מעוניינים שהיא תשאיר אותם לבד, אך השיחה בין שלושתם נמשכה עד שהגיעה למחוזות מסקרנים במיוחד.

עדי החליטה לשתף על הקשר שלה עם ארי: "אני בבלבלות מבחינת הכל, קצת קשה לי עם ארי. קשוח איתו, מרגיש שהוא איתי כי בחרנו בהתחלה אחד בשנייה, אז 'נועדנו'". שיר שניסתה לפתוח אותה לקשרים נוספים בבית השיבה: "בהתחלה היה נראה לכולם שזה ארי ועדי, אבל בסופו של דבר את יכולה עדיין לדבר עם מי שבא לך. אולי יהיה לך קליק עם מישהו אחר שלא חשבת עליו".

בנתיים, שון שנשאר חלק מהשיחה, החליט לנצל את ההזדמנות לטובתו ולהמשיך להתחיל עם עדי בעקיפין, על ידי כך שהוא ממליץ גם הוא שתמשיך לחפש: "את צריכה גם לפנות. את לא במערכת יחסים. אנחנו מורידים את האגו פה, אם את רוצה מישהו פה את לא צריכה לחכות. את צריכה לעשות את הצעד הזה. לפעמים טעם יכול להיות מטעה. מה הטעם שלך?".

כשעדי השיבה כי הטעם שלה הוא מישהו חם ואוהב, אחד כזה שייגש וידבר איתה, שון הצביע על עצמו ושיר התחילה להבין את המתרחש בחדר: "בסופו של דבר אם יש לכם חיבור, הכל טוב. יש לכם את ברכתי". בתגובה, שון שנדמה כי הוא מנסה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה סיכם: "איזה חמודות אתן. אפשר את שתיכן?".