הארנק מלא מדי? הגיע הזמן לדלל | צילום: יוטיוב הישראלים אוהבים להיות חברי מועדון. כמעט בכל ארנק דובר עברית תמצאו לפחות שלושה-ארבעה כרטיסי חבר במועדונים שונים, כאלה של רשתות מזון, אופנה, טיפוח הגוף ואפילו ספרים. וכשמאחדים את כל כרטיסי החבר של המשפחה מגלים מבחר גדול ומרשים של כרטיסים - אבל לא בטוח שאפקטיבי.
מאחורי הדיל הזה מסתתרים כמובן אינטרסים מובהקים של רשתות השיווק. הראשון – נאמנות צרכנית: אתם תקבלו כרטיס, תרגישו חברים שלנו, תבואו לבקר ובתמורה תקבלו הנחה. האינטרס השני הוא מעקב צרכני: מי אתם, מה אתם אוהבים לקנות ואיך אתם אוהבים לשלם. ובמקרים מסוימים, החברות במועדון היא לא יותר מדרך נוספת להגדיל את הכנסות הרשת. "האיטרנס המובהק הוא של הרשתות", מזהירים במועצה לצרכנות, "ברגע שלקוח יודע שיש לו סוג מסוים של הנחה הוא יעדיף לבצע קניות במקום הזה. אבל זה משתלם רק כאשר הלקוח הוא קבוע וההשקעה של כמה עשרות שקלים מתקזזת עם ההנחות שמקבלים. בכל מקרה, תמיד כדאי לברר כמה עולה אותו מוצר בחנויות אחרות. לפעמים המחיר ה'רגיל' זול יותר מהמחיר לחבר המועדון. ולפעמים היקף ההטבות היחודיות אינו מצדיק את חשיפת הפרטיות, שגם היא חלק מהעסקה".
"הרעיון מאחורי כרטיסי החבר הוא להתאים רכישות לצרכנים", מסבירה ד"ר דנית עין-גר, מרצה להתנהגות צרכנית באונ' תל אביב. "זה כבר לא פילוח, אלא מענה שיווקי שמתאים לכל אחד באופן אישי. בשביל זה הצרכן צריך להסכים שהחברה תעקוב אחרי הקניות שלו ואת זה עושים באמצעות כרטיס מועדון. לגבי עניין התשלום בעבור החברות במועדון, הרעיון הוא יותר פסיכולוגי. כשאתה משלם על משהו, אתה מביע כוונה להיות אקטיבי במועדון. צריך לזכור שלא כל חברות משתלמת לצרכן ולא כל חברות משתלמת לחברה".
אחרי שהבנו את התנאים והדגשים הגיע הזמן למיין את הכרטיסים. חילקנו אותם לשלוש קטגוריות והוספנו כוכביות לדירוג.
חובה בכל בית
כרטיסי מועדון שהחברות בהם אינה דורשת תשלום. לא חד פעמי ולא בכלל, ולכן אין לכם מה להפסיד אלא רק להרוויח
שופרסל: אחד ממועדוני הלקוחות הותיקים והגדולים בארץ, עם למעלה ממיליון חברים. 80 אחוזים מסך הקניות ברשת מבוצעות על ידי חברי המועדון.
מה מקבלים: על כל קנייה של שני שקלים באחד מסניפי הרשת צוברים נקודה אחת. אחת לרבעון נשלחים ללקוחות הזכאים החזר כספי בגין הנקודות שנצברו וקופוני הנחה למוצרים שונים המותאמים ספציפית לכם. וכאמור, הכרטיס חינמי לחלוטין.
שורה תחתונה: אין התחייבות, החזרים כספיים בדואר, קופונים. שווה ביותר.
*****
You: החברות במועדון (בו יש למעלה ממיליון לקוחות) מקנה הנחות ברשתות מגה, דור אלון, בחנויות הנוחות אלונית, נופש ישיר, נעמן, דוקטור בייבי, ורדינון, ששת, כפר השעשועים וסי אספרסו.
מה מקבלים: הנחות של 5-7 אחוזים. הבונוס: הנחה של 23 אגורות לליטר בתדלוק בתחנות "דור אלון".
*****
כדאי ומשתלם
כרטיסים שההחזר עבור עלותם ממומש סמוך להצטרפות או שההטבות עולות על ההשקעה הראשונית.
רמי לוי: חברות במועדון של רשת השיווק השקמה רמי לוי תעלה לכם 25 שקלים לשנה, אבל תקבלו שובר באותו הסכום למימוש מיידי.
מה מקבלים: מעבר להנחות משתנות ומבצעים, חברי המועדון יקבלו בדיוור ישיר מבצעים המותאמים ספציפית להרגלי הצריכה שלהם. ב-15 לאוגוסט ייערך לחברי המועדון הפנינג מיוחד בסימן חזרה לבית הספר. בזמן שאתם תמלאו עגלות, הילדים שלכם יספגו קצת תרבות עממית. בחינם.
שורה תחתונה: מבצעים מותאמים בדיוור ישיר והפנינג. רמי לוי, כרגיל, עובד נכון.
*****
כרטיס מועדון עדן טבע מרקט עדן טבע מרקט: מועדון הלקוחות מונה למעלה מ-126 אלף חברי מועדון, דמי המנוי הם 50 שקלים לשנה.
מה מקבלים: 5 אחוזי הנחה בכל קנייה. לפחות 4 פעמים בשנה הרשת מקיימת אירוע מכירות מיוחד לחברי המועדון ובו הם נהנים מקנייה ללא מע"מ. מבצעים לדוגמא: רסק תפוחים 2+2 מתנה, אטריות נודלס 1+1, ומשקאות נסטי 3 +1.
שורה תחתונה: משתלם גם אם באים רק פעם בשנה לקנייה ללא מע"מ ומפוצצים את הבית.
*****
הסיפור שלי: חברות במועדון החברים של סטימצקי עולה 29.90 שקלים לשנה (או 50 לשנתיים).
מה מקבלים: החבר החדש יוכל לרכוש רבי מכר ב29.90 עד 34.90 שקלים ללא התניה של קניה נוספת וללא צורך במבצע. בנוסף, 60 אחוזי הנחה על עשרות כותרים, 8 אחוזי הנחה על מוסיקה והטבות נוספות. אם חלפה לה שנה ולא מימשתם אף אחת מההטבות, תוכלו לרכוש את דמי החברות במלואם בחזרה.
שורה תחתונה: היום שאחרי מבצעי הארבע במאה מתקרב במהירות מה שיהפוך את הכרטיס לסופר אטרקרטיבי.
*****
שילב VIP: לרשת לאם ולתינוק יש שני מועדוני לקוחות, אחד בחינם לאישה ההרה והשני בתשלום של 50 שקלים להורים, סכום שמוחזר לכם כתלושי קנייה במקום.
מה מקבלים: נשים בהריון יהנו מיחס VIP בחנות, קופות מהירות ללא תור, ספר שמות חינם והטבות משמעותיות ברכישת הזמנת לידה. החברות להורים מקנה למשפחה 4 כרטיסי חבר (רמז לסבא ולסבתא?) כשהרעיון העיקרי הוא צבירת נקודות. לצד זה, יקבלו ההורים דיוור ובו אינפורמציה הקשורה בגידול ילדים, והטבות משמעותית. למשל: על כל צעצוע של טייני לאב- תקבלו את פרד הכלבלב, צעצוע מעודד זחילה. כשהפעוט מגיע במזל טוב לגיל שנה, תקבלו שובר על סך 50 שקלים למימוש ללא כל התניה.
שורה תחתונה: יחס VIP לנשים בהריון. על זה נאמר- כבוד.
****
מנגו קלאב: חברות במועדון של מותג האופנה הספרדי mango תעלה לכם 69 שקלים המוחזרים במלואם באמצעות שובר מתנה לקנייה הבאה.
מה מקבלים: חברי המועדון יהנו ממבצעים והנחות על קולקציות חדשות, הפתעה ביום ההולדת. ו-presale לחברי מועדון בלבד. מי שתצבור רכישות בסך של למעלה מ-1800 שקלים תשודרג לפרימיום ותקבל מתנה על סך 180 שקלים. מבצע לדוגמא: נעליים במחיר נקוב של 479 שקלים, יעלו לחברת מועדון 399 שקלים בלבד.
שורה תחתונה: presale זה הכי כיף והנחות על קולקציה חדשה זו בכלל חגיגה.
*****
גולף:כרטיס שמאגד בתוכו הנחות לכל חנויות הרשת: גולף, גולף אנד קו, גולף קידס, אינטימה, פולגת, מקס מורטי, גולף ספא ובלו בירד.
מה מקבלים: בעל הכרטיס המאושר ייפרד מ-79 שקלים ויקבל בתמורה שובר של 100 שקלים למימוש בקניה מעל 400 שקלים. בנוסף, צבירת נקודות על סך 10 אחוזים מסך כל קניה, כאשר התנאי היחיד למימושם הוא צבירה של 50 נקודות ומעלה. המימוש יתקבל גם על מבצעים. בחודש יום ההולדת, החבר יקבל נקודות כפולות. אם במהלך השנה רכשתם בסכום של 500 שקלים, תקבלו חברות לעוד שנה חינם.
שורה תחתונה: כרטיס אחד לתשע רשתות שונות? ראוי להערכה.
****
דלתא: המועדון של חברת ההלבשה התחתונה הוקם לפני שנתיים ומונה למעלה מ-200,00 חברים. העלות היא 44 שקלים בתשלום חד פעמי, אותם מקבלים בחזרה בחודש שאחרי בשובר על סך 50 שקלים למימוש מיידי.
מה מקבלים: החברה מבטיחה הטבות מיוחדות ליום ההולדת, לצד מבצעים המותאמים ללקוח באופן ספציפי. 10 אחוזים מסך כל רכישה יצברו למימוש עתידי.
שורה תחתונה: למרות שהחיסכון קטן יחסית, אין מה להפסיד.
****
נעלי נמרוד: כאן זה פשוט. בעלות חד פעמית של 70 שקלים תקבלו כרטיס מועדון לכל החיים ברשת חנויות הנעליים לילדים.
מה מקבלים: במעמד ההצטרפות תקבלו גם שובר על סך 50 שקלים לרכישה הבאה, ו-50 שקלים נוספים תקבלו בכל שנה ביום ההולדת. כמו כן, בכל רכישה תצברו 10 אחוזים מהסכום – לרכישה הבאה.
שורה תחתונה: כרטיס מועדון לכל החיים. נשמע מחייב, אבל בעיקר את הרשת.
****
פוקס: מועדון הלקוחות של פוקס מונה כיום מעל ל-470,000 לקוחות. כדי להצטרף אליו תפרדו חגיגית מ-69 שקלים חד פעמיים ותקבלו מיד הטבת הצטרפות על סך 100 שקלים.
מה מקבלים: הטבה נוספת למימוש ביום ההולדת: 30 אחוז הנחה בקניה עד 500 שקלים. גם כאן חברי המועדון צוברים 10 אחוזים מסך הקניה ונהנים בנוסף ממבצעים נוספים לאורך כל השנה.
שורה תחתונה: דמי החברות מוחזרים מייד, וההטבות משתלמות בהחלט.
*****
פקטורי 54: עלות הצטרפות למועדון לשנה היא 45 שקלים. בעת ההצטרפות יקבל החבר החדש 100 שקלים למימוש בקניה הבאה, אבל היא צריכה להיות של 500 שקלים לפחות. ואותו כנ"ל בחודש יום ההולדת.
מה מקבלים: חבר המועדון יזכה ל-5 אחוזי הנחה בכל רכישה, 10 אחוזים צבירת נקודות על כל רכישה (שקל = נקודה).
שורה תחתונה: אמנם לא סביר שתצאו מהחנות עם קניה נמוכה מזה, אבל החזר רק בקניה מעל 500 שקלים? לא פייר.
***
באדי קארד: מועדון החברים של רשת ללין, רשת סבונים וטיפוח גוף. ניתן להצטרף למועדון בתשלום חד פעמי של 30 שקלים, כאשר מקבלים במקום 60 ש"ח מתנה לקניה בחודש הבא.
מה מקבלים: הרעיון הוא לצבור נקודות, כאשר בכל קניה הלקוח צובר 15 אחוזים מסכום הקניה כנקודות. כל שקל – שווה נקודה. מ-30 נקודות ומעלה אפשר להתחיל לממש. ברשת ללין לא מסתפקים במתנה הקבועה ביום ההולדת ומוסיפים לדביקים שביניכם 30 אחוזי הנחה ביום הנישואים.
שורה תחתונה: קיבלתם החזר כפול על מחיר ההצטרפות. וזכיתם גם במתנה ליום הנישואים.
*****
כרטיס מועדון המשביר קלאב 365: המועדון מונה יותר מ-600,000 חברים. ההצטרפות מתאפשרת בכל אחת מהרשתות בקבוצה וכרוכה בעלות של 100 שקלים לשנה, מתוכם מוחזרים 50 לקניות מיידיות ו 75 + 125 שקלים נוספים בשוברים למימוש עתידי.
מה מקבלים: החברות תקנה לכם הנחות משתנות ברשתות ניו פארם, המשביר לצרכן, אופיס דיפו, צומת ספרים, קשרי תעופה, סיבוס, אייס, אוטו דיפו וסונול (21 אגורות הנחה על כל ליטר). 3 אחוזים מסך הקניות יוחזרו ללקוח מדי רבעון בצורת זיכוי.
שורה תחתונה: כרטיס אחד להרבה חנויות, החזר כספי בשוברים, הנחות בדלק. יודעים מה? בסדר!
*****
משתלם? תלוי למי
חברויות מועדון שמשתלמות רק אם אתם מבקרים תכופות באותה הרשת ועונים על ההגדרה לקוחות קבועים.
CU: מועדון הלקוחות של רשת האופנה קסטרו. כדי להצטרף אליו צריך למלא פרטים ולשלם 80 שקלים.
מה מקבלים: ההטבה המרכזית היא על עיקרון הצבירה: על כל קניה תצברו 10 אחוזים מסכומה, כאשר שקל = נקודה. צבירת הנקודות תקפה גם ברכישה באמצעות תווי קניה. בעת ההצטרפות יקבל החבר החדש צבירה חד פעמית של 20 אחוזים וביום הולדתו יזכה ל-20 אחוזי הנחה. מעת לעת ישנם מבצעים נוספים כמו צבירה של 30 אחוז מסך הרכישה בסופי שבוע. חידוש החברות עולה 50 שקלים, ובאותו מעמד תזכו שוב לצבירת כפל נקודות.
שורה תחתונה: למיטיבי לכת.
***
S.WEAR: ההצטרפות כרוכה בעלות חד פעמית של 78 שקלים. עם הכרטיס המגנטי יגיע בדואר גם שובר מתנה על סך 38 שקלים.
מה מקבלים: על כל קניה תצברו 10 אחוזים מערכה בצורת נקודות וכמובן שיש הנחות ומבצעים נוספים לאורך השנה.
שורה תחתונה: יש שובר מתנה. השאר סטנדרטי.
**
כיתן: כדי להצטרך למועדון החברים של רשת מוצרי הטקסטיל תשלמו 49.90 שקלים לשנה.
מה מקבלים: חברי המועדון יהנו ממבצעים מתחלפים. בחודש האחרון למשל החברים קיבלו 50 אחוז הנחה על סט מצעים זוגי ו-1+1 על כל המגבות.
שורה תחתונה: 50 אחוז הנחה על סט מצעים זוגי? קודם תראו לי באיזה סט מדובר. **
טיב טעם: במועדון של רשת טיב טעם כ-200,000 חברים. חברות במועדון כרוכה בתשלום שנתי של 49 שקלים.
מה מקבלים: חברי המועדון נהנים מהנחות קבועות שנעות מ-5 ועד 10 אחוזים, תלויים בקנייה מינימלית של 500 שקלים ברשת טיב טעם ו-250 שקלים ברשת הסיטי. בנוסף ישנה הנחה קבועה על רשימת 100 מוצרים בסיסיים. מדי חודש מקיימת הרשת מבצע יחודי כמו חודש יין ואלכוהול, חודש איטליה ועוד.
שורה תחתונה: ההנחות לא תקפות על בשר טרי, שזו אחת הסיבות העיקריות לבקר בטיב טעם אין דה סיטי.
**
רשת ML: הצטרפות למועדון VIP של רשת אופנת ml או ml men למידות גדולות תעלה לכם 29.90 שקלים.
מה מקבלים: החברות מקנה הנחה מיידית ושובר מתנה על סך 5 אחוזים מהסכום לתשלום בקנייה הבאה ברשת. מבצע לחברי מועדון לדוגמא: גופייה במתנה, צעיף במתנה + 50 אחוזי הנחה בחנויות. או 70 אחוזי הנחה במבצעי סוף עונה.
שורה תחתונה: אמנם מחיר ההצטרפות לא גבוה, אבל לא סיפרו לכם שהישראלים אוהבים לקבל מתנות כשהם חותמים על משהו?
***
ברשת האופנה SACK'S תקבלו מתנות בשווי 248 שקלים בשנה הראשונה; חברי מועדון עונות למידות גדולות יקבלו הנחות על קולקציות חדשות; ב-sabon, רשת סבונים וטיפוח גוף, יקחו ממכם 35 שקלים עבור הכרטיס, אבל יפנקו במתנת יום הולדת שווה ביותר של קרם גוף יוקרתי; מחזיקי כרטיס מועדון של כמעט חינם יצברו נקודות וערימות של קופונים שיגיעו בדואר. רעבים? ברשת ההמבורגרים הותיקה בורגראנץ' החברות ללא תשלום ופה ושם אפשר ליפול על איזה ראנץ' או שוקופאי חינם.
בשורה התחתונה, כרטיסי החבר במועדונים שווים לכם הרבה כסף. אם רק תזכרו להשתמש בהם, תעקבו אחרי המבצעים השונים לחברי מועדון ובעיקר, תהיו עם יד על הדופק. כרטיסים בהם אתם לא עושים שימוש רצוי לבטל עוד היום, לפני שתגלו שעברה שנה מאז נרשמתם ודמי החבר יילקחו לחינם.
בקרוב: חיים הכט ממשיך לחפש אנשי מקצוע צדיקים - התכנית יצאת צדיק חוזרת בעונה חדשה, יום שני 9.7 ב- 21:00 בערוץ 2