אם בעבר הסטודנטים היו אלה שנלחמו והתאמצו כדי ללמוד במוסדות אקדמיים נחשקים, אז היום המצב הוא דווקא הפוך. בעקבות התחרות הגוברת, האוניברסיטאות והמכללות מוצאות את עצמן נאבקות על ליבו של כל סטודנט וסטודנט, ועושות מאמצים רבים כדי להנעים את זמנו על ספסל הלימודים ולספק לו מרחב למידה, קורסים איכותיים ותמיכה שוטפת לאורך כל שנות הלימודים.

שביעות רצון הסטודנטים והסטודנטיות במוסדות להשכלה גבוהה נבחנת על פי מספר פרמטרים עיקריים: רמת הקורסים, איכות המרצים, יחס המרצים לסטודנטים ושילוב טכנולוגיות למידה בהוראה. השנה ובפעם השלישית ברציפות, זכה המרכז האקדמי פרס במקום הראשון בסקר של התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית. במרכז, שמכשיר מדי שנה למעלה מ-7,500 סטודנטים במגוון מסלולים, הצליחו לפצח את השיטה והתוצאות בהתאם: אותו המרכז האקדמי פרס קיבל ציון ממוצע של 4.27, הגבוה ביותר מבין כל המוסדות שנבדקו בסקר. עוד עולה מהסקר כי אוניברסיטת רייכמן דורגה במקום החמישי עם ציון ממוצע של 4.05, בעוד שהאוניברסיטה הפתוחה התברגה במקום ה-12 עם ממוצע של 3.94. הקריה האקדמית אונו מיד אחריה במקום ה-13 עם ממוצע של 3.93 ובתחתית הטבלה נמצאת המכללה למנהל שהגיעה למקום ה-39 עם ציון ממוצע של 3.65 בלבד.

סוד ההצלחה של המרכז האקדמי פרס

נקודת החוזקה של המרכז האקדמי פרס היא רמת הקורסים שלו, הידועה כגבוהה ואיכותית ביותר. מה הופך קורס אקדמי לאיכותי? עבור רוב הסטודנטים מדובר בערך המוסף שהם מקבלים מהקורס, שיסייע להם ביום שאחרי קבלת התואר. זה הזמן בו הם יצטרכו לצלול למים הקרים של שוק העבודה ולהשתלב בו בהצלחה. לדעת הסטודנטים, קורס איכותי הוא זה המעניק להם כלים לעבודה מעשית, "על רטוב", ולא תיאורטית.

הצורך בכלים מעשיים לא נעלם מעיני המרכז, המפעיל את תכנית “תואר פלוס”. בעזרת התוכנית הייחודית, לסטודנטים ניתנת האפשרות ללמוד קורסים פרקטיים ויעילים, ולקבל תעודות מקצועיות, איתן הם יכולים לצאת לשוק העבודה בביטחון עם יתרון ברור על פני מועמדים אחרים. חלק ממסלולי הלימוד אף מבטיחים סיוע בהשמה בסיומם. כך למשל, בלימודי תואר ראשון במנהל עסקים, יכולים הסטודנטים לשלב לימודי תעודה מעשיים בגישור או בשיווק דיגיטלי ובלימודי תואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני ניתן לקבל תעודה בפיתוח צוותים, ניהול משאבי אנוש, הנחיית קבוצות ועוד

בזכות הטכנולוגיה: מודל למידה היברידית
בתקופת הקורונה, כשאלו מאיתנו שלא עבדו בעבודות חיוניות ונאלצו לעבוד מהבית מול הריבועים והפרצופים בזום, גם המוסדות האקדמיים הבינו את צו השעה ואת הצורך לשנות את הדרך בה לומדים הסטודנטים. בתקופה שבה הגמישות הייתה קריטית ונחוצה, האפשרות ללמוד מהבית הרגיעה את הסטודנטים. גם במקרה הזה, במרכז האקדמי פרס לא פספסו את ההזדמנות להיות הראשונים לפתח תשתית טכנולוגית משוכללת המותאמת לצרכים החדשים שהתעוררו בקרב הסטודנטים והסטודנטיות, ואפשרו מודל של למידה היברידית ונוחה מכל מקום. גם בעת הזו, המרצים וראשי החוגים התגייסו למען סטודנטים שהתקשו, או כאלו שנאלצו לפספס חלק נכבד מהשיעורים, והגיעו למסקנה כי נוכחותם הפיזית של הסטודנטים הכרחית רק כאשר שיטת הלימוד דורשת זאת.

לראות את האדם שמעבר לסטודנט

פרמטר נוסף בו מצטיין המרכז הוא היחס האישי שמעניקים המרצים לסטודנטים ונותנים לגיטימציה ומקום לשאלותיהם גם מחוץ לשעות הלימודים, לרבות הכוונה מותאמת אישית.

סטודנטים - מרכז פרס (צילום: המרכז האקדמי פרס)
צילום: המרכז האקדמי פרס

ישנן מחלקות נוספות במרכז המעניקות תמיכה לסטודנטים, כמו מחלקת הרווחה והמעורבות החברתית, שתומכת בכל סטודנט שנמצא תחת קושי רגשי או כלכלי או זקוק לייעוץ והכוונה בנוגע למימון הלימודים והשגת מלגות שיעזרו לו להגיע לקו הסיום בהצלחה.  , המעניק לסטודנטים מעטפת סיוע ייחודית הכוללת מרתונים, שיעורי תגבור, הכוונה אישית ואבחונים דידקטיים, גם הוא חלק בלתי נפרד מארגז הכלים התומכים אותו מקבלים הסטודנטים במרכז.

כאמור, בסיום התואר, אחד האתגרים הגדולים שהסטודנטים ניצבים בפניהם הוא במציאת המשרה הראשונה בתחום שבו בחרו ללמוד. במובן הזה, המרכז האקדמי פרס מקדיש משאבים רבים ביחידה לפיתוח קריירה, שתפקידה לסייע לכל סטודנט וסטודנטית לעצב את מסלול הקריירה שבחרו לעצמם ולמצוא את מקומם בשוק העבודה המתפתח.

החתירה למצוינות, שמירה על איכות המרצים והקורסים, החיבור הישיר לעולם התעסוקה ויכולת השימוש בטכנולוגיות הוראה מתקדמות לצד אמונה עצומה ביכולותיהם של הסטודנטים – כל אלו הם רק חלק קטן מהמתכון להצלחה של המרכז האקדמי פרס ולזכייתו במקום הראשון בסקר שביעות רצון הסטודנטים מבין כל המוסדות האקדמיים בישראל כבר פעם שלישית ברציפות.