ככל שמדובר באתר מקודם יותר, כך רבים יותר הסיכויים שהוא יעלה למקומות הראשונים בגוגל ויצבור צפיות. לפיכך, יש צורך לפעול על מנת לקדם את האתר, להגדיל את החשיפה למוצרים והשירותים ולהגדיל את הרווחים של העסק באופן משמעותי.
איך אפשר לקדם את האתר בדרך יעילה?
קיימות כמה דרכים לקידום אתר אורגני טוב ואיכותי. קידום אתרים דורש מקצועיות ושימת לב לפרטים. מדובר בעבודה במשרה מלאה, אך היא משתלמת בסוף ורוכש את אמונם של הגולשים שהופכים אט אט ללקוחות רציניים. אלה כמה טיפים לשמירה על אתר מקודם ומקצועי:
חקר מילות מפתח
זה אולי אחד הדברים הראשונים שעושה מקדם אתרים במסגרת פעולת קידום אתרים. מילות מפתח הן אותן מילות חיפוש המובילות את הגולש לעמוד שלכם. העניין הוא שלא רק אתם מתחרים על מילות החיפוש, ופעמים רבות יש לכם מתחרים רבים. לפיכך יש צורך לבדוק אילו מילות מפתח מתאימות לכם ולכלול ביטויי זנב. כדאי לשלב את מילות המפתח בתוכן בצורה טבעית ובלתי מאולצת לקבלת תוצאות טובות יותר.
תוכן איכותי
אם הזכרנו כבר את התוכן, חשוב לדאוג שבאתר שלכם יהיה תמיד תוכן איכותי. ביל גייטס אמר לפני שנים שהתוכן הוא המלך וכזה הוא גם נשאר עד היום. גוגל רק הולכת ומשדרגת את האמצעים שלה כדי לגלות תכנים איכותיים באתרים והזחלנים שלה פועלים ללא לאות. היום יותר מתמיד קיימת דרישה לתוכן מסודר וערכי שנותן ערך מוסף לגולש ומעניק לו מידע כמו טיפים או מדריכים בתחום מסוים. כדאי גם להעלות תכנים איכותיים כל הזמן, לרענן את האתר ולשלב את מילות המפתח בצורה טבעית.
נראות האתר
אם רוצים שכמה שיותר גולשים ייכנסו לאתר וישארו בו, כדאי בהחלט לדאוג להראות האתר מבחינות רבות. לצד הוספת תמונות וסרטונים שיתנו לכם הצצה לעסק, כדאי להוסיף לאתר צבעים מתאימים. לא מומלץ להרבות בצבעים, אלה לבחור שלושה צבעים מובילים ברוח העסק שלכם. העיצוב צריך לדבר אל קהל היעד שלכם, כמו גם התכנים, התמונות והסרטונים. ככל שיהיה לכם אתר מעוצב יותר, כן הגולשים לא ירצו לצאת ממנו. מעבר לכך, קיימות תבניות עיצוב שונות ומגוונות לכל התחומים והסוגים.
מהירות הטעינה של האתר
אחד הדברים המשמעותיים יותר המשפיעים על הכניסות לאתר הוא מהירות הטעינה. כלומר, הזמן שעובר בין הלחיצה על האתר במנוע החיפוש ועד שהאתר נטען. אם מהירות הטעינה תעלה על יותר משנתיים או שלוש שניות, הגולש עלול לאבד עניין והוא יעבור אחר כבוד לאתר אחר. כך שאם לא רוצים לאבד את הגולשים, כדאי לדאוג למהירות טעינה. אז נכון שמצד אחד אתם רוצים להכניס הרבה תמונות וסרטונים כדי לתרום להראות האתר, ומצד שני תכנים אלה מאטים אותו. למרבה המזל, בימינו קיימים תוספים משוכללים אשר מכווצים את הקבצים, כדי להפוך את האתר שלכם למהיר ומעוצב.
קישורים פנימיים וחיצוניים
גורמים משמעותיים אשר משפיעים על הקידום של האתר הם קישורים פנימיים וחיצוניים. ככל שדואגים לקישורים איכותיים יותר, כן האתר עולה בעיני גוגל. מבחינת הקישורים הפנימיים קל יותר להתנהל, שכן אתם אלה ששולטים בהם. עם זאת, חשוב לשים לב איך אתם מנהלים את הקישורים ולאיזה עמוד אתם מקשרים אותם. חשוב לקשר לעמודים רלוונטיים ולחזק את כל העמודים באתר כדי לתרום לקידומו. השגת קישורים חיצוניים לעומת זאת מורכבת מעט יותר, שכן אתם תלויים בגורמים חיצוניים. חשוב לבחון את האתרים שאליהם מקשרים את הקישורים ולהיזהר מאתרים ספאמיים שעלולים להעניש גם אתכם. ניתן לעשות שיתוף פעולה עם אתרים של חברים או שותפים לעסק או לפנות לאתרי חדשות מובילים ולקנות קישורים. בסופו של דבר, אם תפעלו נכון תזכו לקבל קישורים איכותיים וייחודיים שישדרגו את האתר ויתרמו לקידומו.
רספונסיביות לנייד
כל עסק ללא יוצא מהכלל צריך להתאים את האתר שלו למכשירים הניידים גם אם יש לו אפליקציה שפותחה במיוחד. אנשים רבים נכנסים לאתרים דרך הטלפונים הסלולריים שלהם, ולכן חשוב להתאים את האתר ולהגדיל את החשיפה. עסק שלא עושה זאת עלול לאבד רבין מבין הלקוחות הפוטנציאליים שלו.
איך בוחרים מקדם אתרים מקצועי
ראינו כי ישנם דברים רבים וחשובים שצריך לדאוג להם על מנת לקדם את האתר. קידום אתרים הוא מקצוע לכל דבר לעניין, והוא דורש ידע ומיומנות. מסיבה זו, אם רוצים להרים את העסק וגם את האתר חשוב לפנות למקסם אתרים מנוסה ומקצועי. חשוב לבחור את מקדם האתרים הזה ולבחון אותו. כך, אם מחפשים מקדם מקצועי כדאי לבחון כמה דברים. ראשית, יש צורך לבדוק את הניסיון שלו. מומלץ לבחור המקדם שיש לו ניסיון רב בתחום ושמכיר היטב את העולם הדיגיטלי. רק איש מקצוע כזה יכול לעזור לכם לעשות את הצעדים הנכונים באתר. שנית, כדאי לבחון את המחיר שהוא מציע בתמורה לקידום אתרים והאם הוא מספק הצעת מחיר מפורטת בתמורה לשירותיו. כמו כן, מומלץ לברר אם מקדם האתרים מספק לכם דיווח על הנעשה באתר ועל עבודת הקידום שנעשתה. ניתן גם לאסוף המלצות על מקדם האתרים ולראות אם שמו הולך לפניו ואם מדובר במקום טוב. מכל מקום, הכי טוב להיפגש עם המקדם, להציג את השירותים והמוצרים שאתם מציעים, לבחון נושאים כמו מתחרים וקהל יעד ולבדוק אם אתם באותו כיוון.