במחקר שנערך לאחרונה ע"י גורו הנטוורקינג הבינ"ל, ד"ר איוון מייזנר, בקרב למעלה מ-12,000 עובדים עולה כי נשים מצליחות יותר ביצירת קשרים עסקיים דרך רשתות חברתיות. עוד עולה ממחקרו של מייזנר כי נשים מצליחות להביא ערך מוסף עסקי דרך נטוורקינג, בשיעור של 49% לעומת הגברים שמצליחים לייצר ערך עסקי דרך נטוורקינג בשיעור של 44% בלבד. אם לשפוט לפי נתוני מחקר זה, אזי נשים טובות יותר מגברים ביצירה ופיתוח קשרים מקצועיים ועסקיים דרך נטוורקינג בשיעור של יותר מ-10%.
ד"ר איוון מייזנר יו"ר ומייסד BNI, ארגון הנטוורקינג העסקי הגדול בעולם: "עבור גברים נטוורקינג זה בגדר transactional process – הם ניגשים ישר לעניין. גברים נוטים לבחור בצורת הפניה הישירה בסגנון let's do business ונשים לעומת זאת, נוטות לפתח מערכת יחסים ומתקשות לנקוט בגישה ישירה מוכוונת עסקים. אמנם נשים לא יודעות to cut to the chase, מה שנראה לכאורה כחסרון בעולם העסקים האגרסיבי של ימינו אולם, על פי המחקר האחרון נמצא כי דווקא האסטרטגיה ה'נשית', אפקטיבית יותר בהיבט של יצירת קשרים עסקיים אפקטיביים ארוכי טווח".
תקשורתיות שווה כסף. נשים בעבודה | צילום: realsimple.com"נשים שמצ'וטטות ברשת החברתית מבססות קשרים והקשרים הללו מובילים להכנסות בסופו של דבר. נשים מחפשות ליצור קשרים על בסיס רקע משותף ותחומי עניין, במטרה ליצור קבוצות תמיכה ושיתוף פעולה. נשים הן תקשורתיות וחברתיות יותר מטבען ויש לזה ערך כלכלי / כספי!" מוסיף מייזר.
עוד עולה מהמחקר כי, הסוד להצלחה עסקית דרך נטוורקינג איננו תלוי מגדר, אלא תלוי התנהגות (התנהגות שמאפיינת יותר את הנשים ביחס לגברים) ולכן גברים יכולים גם הם לשפר את הביצועים שלהם לו יאמצו את הגישה ה'נשית' ה'רכה' יותר לנטוורקינג.
ירדן נוי, מנכ"ל BNI ישראל: "נשים וגברים חושבים ומדברים אחרת בעולם העסקים. נשים מחונכות לחשיבה "תהליכית" בעוד שהגברים מחונכים לחשיבה "תוצאתית". הנשים ככלל, מקדישות יותר זמן לשלב ההיכרות עם מי שעומד מולן ומקפידות להכירם קצת יותר ברמה האישית, מה שיעיל יותר ביצירת קשרים עסקיים לאורך זמן".