אתמול (ג') הצטרפה הצוללת אח"י רהב, הצוללת החמישית בסך הכל של צה"ל, אל הצי של שייטת 7 בחיל הים. כבר כמעט חודש שהיא עושה את דרכה מגרמניה לישראל, ואתמול היא עגנה לראשונה במעגן דרור, מעגן הצוללות של בסיס חיפה ובקרוב גם תיכנס לשירות מבצעי. הרבה נאמר על רכש הצוללות מגרמניה: 1.4 מיליארד יורו עלתה העסקה הזו, שכוללת 3 צוללות דולפין מתקדמות: אח"י תנין שהגיעה ארצה בספטמבר הקודם, אח"י רהב וצוללת שלישית שאמורה להצטרף לחיל הים במהלך השנים הקרובות, ושמה יהיה אח"י דקר.
לכבוד הגעתה של אח"י רהב ארצה, אספנו 5 עובדות על שייטת הצוללות:
(עיצוב: סטודיו MAKO)
מעט מאוד אפשר להגיד על פעילותה של השייטת, אבל אם צמרת מערכת הביטחון החליטה על הרכש הזה, כנראה שיש לכך סיבה מוצדקת. אח"י רהב מצוידת במערכת מתקדמת וחדשנית שמאפשרת לה שהייה ארוכה מאוד מתחת למים, ללא צורך לעלות לפני המים ומבלי להשתמש במנועי הדיזל, אלא במנועים חשמליים שקטים. זה מאפשר הגדלה משמעותית של היכולות במשימות איסוף מודיעין. כ-50 לוחמים מפעילים את הכלי הזה, ותהיו בטוחים שהם עושים את זה הרחק-הרחק מגבולות ישראל. לאח"י רהב נאחל בהצלחה בשירותה בצה"ל, ולצוות שחזר מגרמניה, ברוכים השבים.