שלושה חודשים אחרי שחזרו לארץ במטוס של חיל האוויר עם פרוץ משבר הקורונה, כ-30 לוחמי חיל הים חזרו למספנות קיל שבגרמניה וכבר יצאו לסדרת ניסויים בים עם ספינת הטילים החדשה "אח"י מגן".
כפי שפרסמנו, בחודש אפריל המועצה לביטחון לאומי בגרמניה אישרה להעביר לישראל ארבע ספינות טילים מסוג סער 6 המיוצרות עבור חיל הים במספנת טיסנקרופ TKMS. החלטת המועצה הנה אישור חובה בתהליך העברתן, אולם זו התקבלה כאשר הלוחמים כבר הוחזרו לישראל, בגלל התפרצות הנגיף.
כשהגיעו לישראל הם הוכנסו מיד לבידוד. בגרמניה נשאר צוות קטן של אנשי קבע ומהנדסים, אולם התקדמות הפרויקט כמעט ונעצרה, משום שאנשי חיל הים שחזרו לישראל הם חלק מצוות ההקמה ומסייעים בניהול הניסויים של ספינות סער 6 החדשות.
בצבא מעריכים שהפסקת הניסויים זמנית ומשבר הקורונה לא יפגעו בתהליך העברת הסטי"לים לחיל הים הישראלי.
אחרי חזרתם של החיילים הישראלים לגרמניה, אח"י מגן יצאה לסדרת ניסויים בים הבלטי שנמשכו כארבעה ימים, בסיומם שבה למספנות קיל ובחודשיים הקרובים הם יצאו לעוד מספר ניסויים, כאשר הערכה היא שהספינה הראשונה תגיע לנמל חיפה בחודשים אוגוסט-ספטמבר.
במקביל לניסויים בים הבלטי, המספנות בגרמניה סיימו לבנות את ספינה נוספת, "אח"י ניצחון", שיצאה מפס הייצור והורדה למים בחודש אפריל האחרון. בקרוב גם היא תצא לסדרה של ניסויים בטרם תועבר לידי חיל הים יחד עם הסטי"ל "אח"י עצמאות" שגם היא כבר יצאה מספר הייצור והורדה למים.
אגב, מעניין לציין שאנשי חיל הים הישראלי עבדו באזור לא רחוק מאנשי חיל הים המצרי, שהיו שם בזמן בניית הצוללות החדשות של מצרים אותן קיבלה מהגרמנים.
ממשלת ישראל הזמינה מגרמניה ארבע ספינות טילים מסוג סער 6 בעלות המוערכת בכ- 430 מיליון יורו. על פי צה"ל, על הספינות יהיו "מערכת נגד טילים המבוססת על מכ"ם "אדיר" וכמות מיירטים גדולה ומשמעותית, לספינה תהיה יכולת להתמודד עם ירי תלול מסלול לעבר האסדות, ואיומים אפשריים נוספים".
על הספינה יש גם מנחת למסוקים כאשר מדינת ישראל, כבר הזמינה מארה"ב מסוקי 8 מסוקי SH-60F "סיהוק" בשווי כ-300 מיליון דולר שיפעלו מהמנחתים שעל ספינות הטילים החדשות. כמו כן, על הסטי"לים תהיה גם הגרסה הימית של כיפת ברזל (C-DOME) וטילי הארפון, ספייק ER ועוד.