כשני מיליון ישראלים נכנסו הלילה למרחב מוגן בעקבות שיגור טיל קרקע-קרקע מתימן. רק בחודש האחרון החות'ים שיגרו 11 טילי קרקע-קרקע ו-10 כטב"מים למרות תקיפות חיל האוויר שם, שלא עצרו את הירי לישראל גם לאחר מכן.

תיעוד מלוויין מלמד שלמרות התקיפות של חיל האוויר, נמל התעופה הבינלאומי בצנעא ממשיך לפעול וגם בנמלי הים בתימן תועדה פעילות כמעט שגרתית. גם התקיפות של הקואליציה בהובלת ארה"ב לא מצליחות לעצור את פעילות הטרור של החות'ים.

בתיעוד שפורסם על ידי בן ציון מקלס, גיאו-אנליסט ומפענח תצ"א, ניכר בבירור שהפגיעות בנמל חודידה לא עצרו ואף לא הפחיתו את הפעילות בנמל. גם מסוף הנפט ראס עיסא שהותקף על ידי חיל האוויר פועל באופן מלא.

בנמל א-צליף לא ניתן לזהות שום פגיעה ונראה שמה שהותקף זה מספר גוררות. הפגיעה הכי משמעותית נראית בתחנת הכוח ראס כנתיב, אבל תימן היא מדינה נכשלת בכל הקשור לתחום החשמל ולכן הפגיעה אינה מורגשת באופן משמעותי. גם שדה התעופה של צנעא, שם פגעו במגדל הפיקוח ומכ"ם, חזר לפעול באופן מלא] שעות ספורות אחרי התקיפה הישראלית.

ערן אפרת, איש עסקים ישראלי שמומחה בתעבורה בינלאומית בחן גם הוא את פעילות הנמלים שהותקפו על ידי ישראל. לדבריו נמל חודידה ממשיך לפעול וכך גם נמל ראס עיסא שעובד די רגיל. בשלב זה, תקיפות חיל האוויר עם עשרות כלי טיס לא עוצרות את הירי מתימן ויעילותן מוטלת בספק.

בתשובה על שאלה מדוע ישראל ממשיכה לתקוף את אותן מטרות ולא פוגעת בבכירים חות'ים, מחסני טילים ומשגרים, אמר בכיר במערכת הביטחון כי דרושה לישראל עוד עבודת מודיעין בתימן, שלא הייתה יעד מרכזי, ולאחר שהמשאבים הושקעו עד כה בזירות כמו איראן, סוריה, לבנון ועזה.

בישראל אומרים שמי שכן תוקף את אותן מטרות אלה מטוסי הקרב של חיל האוויר האמריקאי והבריטי. תקיפה כזאת של מחסני טילים ומרחבי שיגור בוצעה ממש במקביל לשיגור הטיל לישראל. אבל גם זה לא עוצר בינתיים את החות'ים.

בישראל פנו לארה"ב בבקשה שזו תעצים את התקיפות שלה בתימן, וגם תוביל מצור ימי. בנוסף, בירושלים עדיין בוחנים תקיפה באיראן, בני בריתם של החות'ים. ההבנה היא שהטילים המשוגרים מתימן, שעדיין נחשבים למטרד ומיורטים ברובם, יכולים לגרום בסופו של דבר לאסון ולגרור את ישראל למלחמה נרחבת באותה חזית, במרחק של כ-2,000 ק"מ.