אחרי המחאה, התגובות משתנות: בניגוד לכל בוקר יום ראשון, שנפתח בדחיפות בעלייה לרכבת וממשיך בנסיעה חנוקה וצפופה כשקנה הנשק חובט בטעות בעוברים ושבים, השבוע הזה היה השני ברציפות שהתנהל באווירה מעט יותר מרווחת. לפי נתוני רכבת ישראל, למעלה מ־10,000 חיילים עלו על כ־290 אוטובוסים שעמדו לרשותם.
מערך ההסעות החדש עבר טבילת אש שנייה. מסקר שערך עיתון "במחנה" בהשתתפות למעלה ממאה חיילים, עולה כי כ-75 אחוז מהחיילים מסכימים שרמת הצפיפות ברכבות בימי ראשון הייתה בלתי נסבלת, ודרשה פתרון כלשהו. "בעבר כל בוקר יום ראשון היה נפתח בקרב על השתחלות לקרון. אם לא היית אגרסיבי – לא היית עולה", סיפר הצוער סהר סלע מגדוד גפן שבבה"ד 1. "היום אנשים התנהגו באדיבות, הייתה תחושה שדואגים לנו. אפילו קיבלנו קרואסון ומיץ תפוזים כדי להוריד אותו בגרון", התלוצץ.
מחצית מהחיילים: הנסיעה התארכה. פעילות צה"ל נדחתה
הסקר בדק את שביעות רצונם של החיילים משירותי ההסעות שהעמידה רכבת ישראל כתחליף לקווי הרכבת. 60 אחוז מהמשתתפים סיפרו כי לדעתם ההסעות הן מענה מספק, וכמעט 70 אחוז מהחיילים ענו כי הנסיעה החדשה באוטובוסים נוחה יותר מהנסיעה ברכבת בשעות העומס, לאור הצפיפות בקרונות.
כמעט 90 אחוז מהחיילים סיפרו כי המפקדים ביחידות לא הענישו את מי שהגיע לבסיס באיחור בגלל הסדרי התחבורה החדשים. רובם סיפרו כי המפקדים אף התחשבו בנושא מראש ואיחרו את שעת ההגעה לבסיס. "כל עוד ממשיכים במתכונת הזאת זה סבבה", מודה סמל אורון מפלס"ר 401. "ללא ספק, זה יותר נוח מהרכבת", אומר מי שהתרגל לשבת על רצפת הקרון דרך קבע.
80 אחוז מהנשאלים העידו כי ימשיכו להשתמש במערך האוטובוסים של הרכבת ולא יחפשו דרכים חלופיות, כמו קווי האוטובוסים הרגילים. אחת הטענות המשמעותיות עם תחילת המהלך הייתה העומס בכבישים שישפיע על זמני ההגעה של החיילים, ואכן כ-50 אחוז מהעונים על הסקר העידו כי הנסיעה לבסיס התארכה.
הנושא עלה בשבוע שעבר לדיון בוועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון למשאבי אנוש והכשרות בצה"ל. במהלך הדיון אמר רמ"ט אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, תא"ל עופר וולף, כי בעקבות ההסכם פעילות צה"ל בימי ראשון בבוקר נדחתה בשלוש שעות.
השתתפו בהכנת הידיעה: הללי יצחק, גיא דוידוביץ', שחר פלס, רעות פרקש, ירדן אלעזר, סהר אלמוג, אביתר אורן, שירלי הקר ואלעד שפינדל
>> בשבוע שעבר החיילים דיווחו מהדרך: "צפוף, איטי, לא נוח ומטרטר"