הטייסת שתיסגר היא אחת מהמפורסמות בהודו, ולאורך השנים זכתה לעיטורים רבים כולל מראש הממשלה עצמו בשנת 2018. ב-2019 התרחש עימות אווירי בין חיל האוויר ההודי והפקיסטני, במהלכו הופל כאמור מטוסו של מפקד הטייסת, אבהינדן ורת'אמן. הוא נכלא בשבי הפקיסטני מספר ימים וחזר כגיבור לאומי ומי שהתפרסם בכל העולם בזכות הסרטונים שיצאו מימיו בשבי ואחריו. ההודים טענו שבאותו הקרב הוא הפיל עם המיג 21 שלו F-16 פקיסטני ואף העניקו לו עיטור - אולם ספק שזה נכון.
לחיל האוויר ההודי, אחד מהגדולים בעולם, יש ארבע טייסות מיג 21 בהן כשבעים מטוסים. "על פי התכניות, טייסת מס' 51 אמורה לצאת לגמלאות עד סוף ספטמבר", אמר גורם ביטחוני הודי ל"הינדוסטאן טיימס" וכלי תקשורת נוספים. בהמשך דווח כי שלוש הטייסות האחרות יסגרו בהדרגה עד שנת 2025 אז יסתיים בהודו עידן מטוסי הקרב מסוג מיג 21 שהחל אי שם בשנת 1963.
מטוס המיג 21 ביצע את טיסת הבכורה שלו ביוני 1956 ונכנס לשירות מבצעי בחיל האוויר הסובייטי בשנת 1959. לאורך השנים מטוס הקרב העל קולי ליירוט ותקיפה נכנס לשירות בלמעלה מ-60 חילות אוויר, בהן גם כאלה של לא מעט ממדינות ערב. בשנות ה-60 וה-70 אותו מטוס היה האויב העיקרי של טייסי חיל האוויר הישראלי שהפילו עשרות רבות מהם בקרב אוויר.
המיג 21 נכנס לשרות בחיל האוויר ההודי בשנת 1963 כאשר הודו הפכה לאחת מהמפעילות הגדולות שלו, עם רכש של כ-870 מטוסים קרב מסוג הזה, אבל השנים כמו גם תחזוקה לקויה עשו את שלהם -והוא הפך לאחד המטוסים הקטלניים בחיל האוויר ההודי ולא נגד האויב. בשנת 2012 שר ההגנה ההודי חשף שמחצית ממטוסי המיג 21 שנרכשו מרוסיה, כ-400 במספר, התרסקו בתאונות ולמעלה מ-200 בני אדם נהרגו באירועים האלה בהם 171 טייסים, 39 אזרחים ועוד שמונה אנשי צבא מזרועות הצבא, מה שהביא למטוס את הכינוי: "ארון קבורה מעופף".
לאור זה לא ברור מדוע חיל האוויר ההודי התעקש להמשיך ולהטיס את מטוס הקרב הזה שנים כה רבות, וחלק מהסברות הן שמדובר ברצון של ההודים "להראות שיש להם סד"כ מטוסים גדול ושהם אחד מחילות האוויר הגדולים בעולם".
חיל האוויר ההודי מפעיל מגוון רחב של מטוסי קרב, בהם כ-270 מטוסים מסוג סוחוי SU-30 מתקדמים מתוצרת רוסית, מטוסי מיג 29, כ-50 מיראז' 2000 צרפתים וגם מטוסי רפאל שנרכשו מצרפת לצדם מסוקי קרב מסוג אפאצ'י שנרכשו מארה"ב. שילוב המטוסים הזה ממקורות שונים הנו כאב ראש לוגיסטי גדול עבור על חיל אוויר מבחינת תחזוקה - אולם מבחינת ההודים זה מאפשר להם לשמור על עצמאות ביטחונית מבלי שהם יהיו תלויים בספק יחיד.
לצד זה, הודו פועלת לעצמאות צבאית נרחבת יותר, בין השאר ייצור מקומי של מטוסי קרב, ה"טאג'ס" שיהיה המחליף של מטוסי המיג 21 הזקנים. מדובר במטוס קרב רב משימתי, אולם יש לציין שהוא לא מתקדם ביחס למטוסי הקרב שמייצרים כיום, בטח כאשר האיום המרכזי זאת סין שמייצרת מטוסי חמקן.