המלחמה הביאה לזינוק טבעי ברצון להתנדב למילואים, אך עם כל הרצון הטוב של עם ישראל, היה קושי ניכר – איך מגיעים לתפקיד שמתאים לי? רבים מאותם מתנדבים להוטים הצטיידו בכישורים שונים ומגוונים באזרחות, שאיתם הם רוצים לסייע לצבא לנצח. אתר חדש של צה"ל - מילג'ובס הוא פלטפורמה חדשה ומהפכנית – בין מתנדבי מילואים לבין מפקדים, שמחפשים אנשים עם כישורים ספציפיים.
האתר החדש, שהושק בחודשים האחרונים, נותן מענה טכנולוגי ומייעל את מלאכת איוש התפקידים במילואים, תהליך שפעמים רבות היה נעשה באופן "פיראטי" - מפקדים שהיו זקוקים נואשות לאנשים עם כישורים ספציפיים, מחפשים בקבוצות פייסבוק וערוצי טלגרם אנשים רלוונטיים. האתר החדש מנסה לשנות זאת. דרך הפעולה הזאת לא מבטיחה מיצוי נכון של כוח האדם ומעלה חשש לבעיות ביטחון מידע.
"יש פה פלטפורמת דאטה עם יכולות מתקדמות ברמת הטכנולוגיה, אנחנו רוצים לקחת את זה צעד קדימה ולעשות את המאצ'ים האלה בצורה הרבה יותר חכמה וכדאית, לגרום גם למפקדי המילואים וגם לאנשי המילואים לקבל את המועמדים הכי רלוונטיים ואת התפקידים הכי רלוונטיים, במעט מאוד מאמץ", מספר רס"ן אביחי, ראש מדור ביחידת "שחר" שאחראית בין היתר על פיתוח האתר.
"אם מישהו לומד עכשיו איזה תחום באזרחות או עוסק בתחום מסוים, זה משהו שצה"ל יכול לקחת ולהשתמש בו", מספרת סא"ל במיל' שיר אבינועם, ראש תחום פרט בענף תכנון וכוח אדם מילואים. "הצבא הוא ארגון שדורש מגוון רחב של כישורים". ואכן, המשרות במילג'ובס מגוונות: מתפקידי לוחמה ומודיעין ועד תפקידי הנדסה, לוגיסטיקה ותכנות.
אחד מהמתנדבים שנעזרו באתר החדש הוא חיים מאיר, בן 30 מחולון, הנדסאי חשמל במקצועו. בתחילת המלחמה התנדב למילואים ליחידה בה היה בסדיר בתור טכנאי נשק בבסיס פלמחים, והרגיש שהוא לא תורם את מה שהוא יכול לתרום.
"חיפשתי מקום אחר שיקבל אותי, פניתי לקבוצה בטלגרם ומצאתי תפקיד שפחות מתאים לכישורים שלי, ואז הגעתי למילג'ובס, הגשתי מועמדות לתפקיד שמתאים לכישוריי, וכמה ימים אחר כך כבר חזרו אליי הסבירו לי הכל". היום הוא כבר משרת במוקד הסיוע למשרתי המילואים ומרגיש משמעותי הרבה יותר. "אני עוזר לאנשים שצריכים עזרה ושואלים שאלות ויש לי את הידע הזה לענות להם".
חיים לא לבד, "מאז השקת האתר ההערכה היא שכאלפי מועמדויות הוגשו וכמה מאות כבר אוישו, ואנחנו רואים מגמה עולה בשימוש ובצפייה, המגמה היא מעולה", מספר רס"ן אביחי.
כמו חיים, גם בוריס, בן 46 מכרמיאל השתמש בפלטפורמה של מילג'ובס. "בשירות הסדיר הייתי נהג בגולני והיום אני עובד במפעל ביטחוני, האתר עזר לי מאוד - רשמתי כמה מקומות שאני רוצה להגיע אליהם וישר אחרי כמה ימים קיבלתי תשובה, והיום אני משמש כנהג משא כבד. אני מרגיש שאני עושה שירות משמעותי. התהליך היה ממש קל ומהיר".
אמנם כרגע האתר מיועד למשרתי המילואים, אך לאור ההצלחה והתגובות החיוביות, ביחידת "שחר" כבר שואפים להרחיב את הפלטפורמה למערכים נוספים, "השאיפה היא לעשות את זה לכל צה"ל", מסכם רס"ן אביחי.