מטוס התדלוק הבא של חיל האוויר רשם את הטיסה הארוכה ביותר שלו. חיל האוויר האמריקאי דיווח כי ביצע במטוס KC-46 "פגסוס" טיסה של 36 שעות רצופות לטווח של 16,000 מייל, כ-25,700 ק"מ. במהלך הטיסה, הצוות תדלק שלוש פעמים ממטוס תדלוק אחר.
מטוסי תדלוק מדגם זה אמורים להגיע לחיל האוויר הישראלי בעוד כשלוש שנים, בהנחה שלא יהיו עיכובים. אז יחליפו את מטוסי הבואינג 707 "ראם" הישנים. בתחילת השבוע בואינג דיווחה שהחלה לייצר את המטוס הראשון עבור ישראל. העסקה שנחתמה כוללת ארבעה מטוסים מהסוג הזה עבור חיל האוויר הישראלי, כאשר הכוונה להגדיל בעתיד את הסד"כ לשמונה מטוסים.
בארה"ב עוד לומדים את המטוס
#ICYMI, @AirMobilityCmd recently flew a @usairforce KC-46A Pegasus without a copilot to validate procedures for operating with a limited aircrew for certain potential high-end combat scenarios. #TogetherWeDeliver pic.twitter.com/4kvFPBxmcn
לחיל האוויר האמריקאי יש כיום כ-50 מתדלקים מהסוג הזה, כאשר כמות דומה נמצאת בהזמנה. המטוסים הפכו מבצעיים, אולם האמריקאים עדיין לומדים את היכולות שלהם במסגרת ניסוים כמו זה שנערך לאחרונה. טיסת הניסוי של פיקוד התובלה בחיל האוויר האמריקאי בוצעה כדי לפתח שיטות חדשות לניצול נכון של צי מטוסי תדלוק בתנאים מבצעיים, כפי שהגדירו זאת בארה"ב.
על פי הדיווח, המטוס המריא מהחוף המזרחי של ארה"ב בבוקר ה-16 בנובמבר לאוקיינוס הפסיפי ואז להוואי וגואם. לאחר מכן שב בחזרה ונחת בניו המפשייר בערב ה-17 בנובמבר.
בניסוי קודם שבוצע, בדקו את יכולת המטוס לטוס עם טייס אחד בלבד בקוקפיט ומפעיל מערכות תדלוק אחד. בנוסף, מטוסים אלה כבר ביצעו משימות מבצעיות באירופה, בין השאר גיחות באזור אוקראינה כשתדלקו מטוסי קרב של נאט"ו.