חיל האוויר האמריקאי מתמודד עם מחסור חמור בטייסים, שרבים מהם מעדיפים לחתום על חוזה מינימום ולעבור לתעופה האזרחית או לתחום ההייטק. כדי לשמור על הטייסים החליטו להגיד השנה את הבונוס על הארכת חוזה ובנוסף להגדיל את מספר המסיימים בקורס טיס
חיל האוויר האמריקאי ממשיך להתמודד עם מחסור קשה בטייסים וגם ממשיך לנסות לפתור את הבעיה עם כסף: בונוס של 50 אלף דולר שיוצע לכל שנת הארכת חוזה מעבר למה שהטייס חתום עליו. כבר בשנה שעברה הציע חיל האוויר האמריקאי בונוס של 35 אלף דולרים על כך. במבחן התוצאה זה לא עזר והחיל ממשיך לסבול ממחסור חמור בטייסים, על כן הוחלט להגדיל את הבונוס משמעותית.
אגב, מי שחתם על החוזה עם הבונוס של שנה שעברה, 35 אלף דולר, לא יכול לנהל משא ומתן מחודש ולחתום על החוזה עם הבונוס החדש. דוברת החיל הודיעה שהתוכנית החדשה מיועדת לטייסים של כלי טיס מאוישים, בתנאי שמדובר בטייסים שנמצאים ביתרת שירות של מינימום שנה אחת ולא יותר משלוש שנים.
בעדות לקונגרס שמסר בחודש שעבר, אמר סגן ראש הסגל של חיל האוויר, גנרל דייוויד אלווין, שהחיל סיים את שנת 2022 עם כ-1,900 טייסים פחות מהיעד של 21,000 טייסים פעילים שנקבע. "התוכנית לשמירה על קצינים נועדה להציע תמריצים כספיים ולא כספיים", אמרו בדוברות חיל האוויר האמריקאי. אם כי לא ציינו שם מה יהיה מעבר לתמריץ הכספי. "פרטי התוכנית עדיין נמצאים באישורים סופיים".
מספר מסיימי קורס הטיס בארה"ב יגדל
גנרל אלווין מסר שהם מנסים כבר בשלב מוקדם לשמור את הטייסים שלהם בשירות, מעבר לחוזה בן עשר שנים עליו הם חותמים עם הגיוס לקורס טיס. "אנחנו מבקשים מהם התחייבות ארוכה יותר, אבל באותו זמן, אנחנו עוזרים להם לבסס את עתידם הצבאי, התעסוקתי והמשפחתי".
מזה כחמש שנים שחיל האוויר האמריקאי, המפעיל לא פחות מ-5,600 כלי טיס, סובל גם ממחסור חמור בטייסים ונווטים, שרבים מהם מעדיפים להתגייס לזמן מינימום כפי שנקבע בחוזה שלהם ואז, לעבור לתעופה האזרחית או למקצועות ההייטק.
הנתון האחרון דיבר על מחסור של כ-1,500 טייסים ונווטים ומאז זה שוב עלה לכמעט 2,000. בעיה נוספת שהטייסים סובלי ממנה היא מחוסר יציבות אישית בגלל מעברי דירות תכופים הכוללים גם מעבר בין מדינות, שירות מעבר לים לתקופות ארוכות בלי המשפחה וגם תפקידים שאינם כוללים טיסה.
בנוסף לבונוס, חיל האוויר האמריקאי גם הגדיל את מספר מסיימי קורס הטיס מ-1,160 בשנת 2018 עד ל 1,500 בשנת 2022 והלאה. כעת נראה אם המענק החדש יסייע להם, משום שעל פי הפרסומים בארה"ב גם חברות תעופה הגדולות הכריזו על הסכמי עבודה חדשים עם האיגודים שלהן, ועל העלאות שכר משמעותיות. גם שם יש "ביקוש נוכחי אדיר לטייסים", נכתב בדו"ח של אחד ממשרדי הממשל.