בארה"ב פורסם דו"ח חקירה ראשוני על התרסקות מטוס קרב מסוג מיג 23 בבעלות פרטית, במהלך מפגן אווירי במישיגן באמצע החודש. על פי הדו"ח שפורסם באתר המועצה הלאומית לבטיחות בתחבורה (NTSB) למטוס היה כשל חמור שעדיין נבדק במנוע. מה שהביא לנטישת המטוס שהתרסק על הקרקע, באופן "שאינו ניתן לתיקון".
מטוס המיג שהתרסק היה שייך לדן פלייר, טייס לשעבר בצי האמריקאי והאדם היחיד שמחזיק מטוס מיג 23 בבעלות פרטית. פלייר מגיע עם מטוס הקרב שלו לתערוכות רבות ובנוסף, הוא מפעיל דף אינסטגרם פופולארי בו הוא מעדכן על הטיסות שלו, על המטוס והתערוכות בהן השתתף.
Video of plane crashing at the Thunder Over Michigan Air Show and pilots parachuting. Hoping everyone is ok. #thunderovermichigan pic.twitter.com/RtAAjw7OVV
גם במקרה הזה הוא הגיע להשתתף בתערוכה אווירית במישיגין, ובמהלך המפגן שלו המטוס הגיע לכיוון שדה התעופה בו התקיימה התערוכה בגובה נמוך מאוד ובפנייה שמאלה. תוך כדי הפנייה, כפי שניתן לראות, הצוות מפעיל את כסאות המפלט והם צונחים לקרקע, בזמן שהמטוס מתרסק סמוך למתחם דירות. מהמשטרה המקומית נמסר שלא היו נפגעים באירוע, למעט הצוות שנפצע קל מאוד ופונה לבית החולים, שם עברו סדרת בדיקות בטרם שוחררו.
בדו"ח החקירה נכתב: "הטייס דיווח כי הטיסה יצאה ממסלול 23 ב-YIP, ולאחריה פניה ימינה ל'מעבר בננה' לאורך מסלול 23. הוא החל להטות את המטוס והבחין כי מבער המנוע לא התלקח, ומהירות האוויר החלה לרדת". למטוס המיג 23 "כנפי גיאומטריה משתנה", אותן ניתן לכוון בהתאם למהירות ותמרון המטוס.
במהירות גבוהה הכנפיים משוכות לאחור, במהירות נמוכה הטייס פורס אותן. "הוא הביא את כנפי הגיאומטריה המשתנה למצב קדמי מלא (16°) כדי להגביר את העילוי והחל לפתור את הבעיה".
בשלב זה הטייס ואיש הצוות השני החלו לאתר את התקלות ולנסות לפתור אותן. איש הצוות במושב האחורי רצה לנטוש כבר בשלב הזה. אולם "הטייס דיווח שהוא לא מוכן לפלוט ועדיין פתר את הבעיה ותמרן את המטוס לכיוון מסלול 27 ב-YIP".
איש הצוות במושב האחורי קבע שהמטוס ביצע מעבר לאורך המסלול והתכנון ללכת שמאלה למעבר נוסף ולאחריו נחיתה. הוא ציין כי המנוע אינו מאיץ. הוא והטייס ניהלו דיון קצר והחלו לטפס ולעלות גובה. הם קבעו שיש להם סוג של בעיה במנוע והם צריכים לחזור לקרקע.
אולם אז כפי שנכתב בדו"ח "הם קבעו שאין להם מספיק גובה כדי להגיע למסלול הנחיתה בשדה התעופה. הוא אמר שהם היו לחוצים בזמן והבינו שהם צריכים לצאת. כשאיש הצוות האחורי נשאל אם הוא משך את ידיות המושב הנפלט, ציין כי אינו זוכר במפורש אך חושב שהיה זה מושך אותן". בשלב הזה הם נטשו את המטוס שהתרסק.
חקירת ההתרסקות עדיין נמשכת וכעת צוות החקירה מנסה להבין האם המנוע באמת היה הגורם לכשל שהוביל להתרסקות, או חלקים שקשורים למנוע. בנוסף הם בודקים שאם אכן היה הכשל היה במנוע, מה היה התהליך שגרם לזה לקרות במטרה להפיק לקחים ולמנוע מקרים דומים בעתיד.