חיל האוויר סיים את ההכנות לקליטת המטוס להטסת סמלי השלטון של מדינת ישראל "כנף ציון" שקיבל את הכינוי אייר פורס 1 הישראלי.
לצורך הפעלת המטוס הוקם במסגרת חיל האוויר גף VIP שמורכב מגרעין קבוע וטייסי מילואים שנבחרו בקפידה. אחד מהם הוא א', טייס הניסוי של התעשייה האווירית שהמריא עם "כנף ציון" לטיסת הבכורה.
הקמת הגף במסגרת חיל האוויר הישראלי התקבלה אחרי עבודת מטה נרחבת שנמשכה תקופה ארוכה. ההחלטה להקים את הגף במיקום הנוכחי שלו התקבלה על בסיס העובדה שטייסת 120 מתמחה בטיסות בינלאומיות והאנשים שלה מנוסים מאוד בחוקי התעופה האזרחית הבינלאומיים.
על פי הודעת התעשייה האווירית, המטוס יעבור לידי חיל האוויר במהלך חודש דצמבר. בינתיים אנשי הגף שהוקם מתרגלים את הטסת המטוס ולא פחות מכך את האנגלית שלהם ונהלי הטיסה האזרחית מעבר לים.
חיל האוויר בחר טייסים ותיקים בעלי אלפי שעות טיסה וניסיון מבצעי אדיר. אחד מהם, א' מכיר את המטוס עד לרמת הבורג במסגרת עבודתו כטייס ניסוי בתעשייה האווירית ומי שהיה הראשון להמריא איתו. סיבה זו הביאה לבחירתו של א' למרות שבעברו ובמסגרת שירות המילואים שלו היה טייס קרב.
מטוס ה-VIP של ישראל מסוג בואינג 767-300ER בן 20 שנים עבר השבחה ושדרוג משמעותי בתעשייה האווירית. רוב הפרטים אסורים בפרסום, אולם הותקנו בו מערכות הגנה ואחרות שיאפשרו לראש הממשלה לנהל את המדינה מבטן המטוס כאילו היה בלשכתו.
הסיפור הזה עלה למעלה מ-700 מיליון שקלים, כשבמקור המטוס עלה פחות מ-50 מיליון שקלים. על פי הערכות שונות ההפעלה התקציבית שלו תהיה משותפת לחיל האוויר ומשרד ראש הממשלה.