חיל האוויר המצרי הפך לראשון מחוץ לצרפת שהגיע לנקודת ציון של 10,000 שעות טיסה במטוס הקרב ראפאל, מחוץ לצרפת. המצרים מפעילים את מטוס הקרב הזה אז שנת 2015. למצרים טייסת עם סד"כ של 24 מטוסי קרב מהסוג הזה ובקרוב, יחלו לקבל את 30 המטוסים הנוספים שהזמינו, מה שיהפוך אותם ללקוח הגדול ביותר מחוץ לצרפת.
"מדובר באבן דרך חשובה המאשרת את המצוינות הטכנולוגית והתפעולית של הראפאל, ומעידה על איכות ההכשרה של הצוותים המצריים בצרפת", פרסמו בחברת דאסו הצרפתית, יצרנית המטוס. עוד ציינו בצרפת כי "זה ממחיש את המיומנות הגדולה של חיל האוויר המצרי, שביצע את הסבת הטייסים והמכונאים שלו לראפאל בקלות וביעילות".
הטקס לציון 10,000 שעות הטיסה של הרפאל נערך בבסיס חיל האוויר המצרי בו מוצבת טייסת 34 "זאבי הפרא" המפעילה את מטוסי הראפאל. הטקס נערך בנוכחות בכירי חיל האוויר המצרי ודאסו הצרפתית.
מצרים הזמינה 24 מטוסי ראפאל בשנת 2015 ובכך הפכה ללקוח הזר הראשון של מטוס הקרב הצרפתי. בשנת 2021 הם הזמינו עוד 30 מטוסי קרב מהסוג הזה, כאשר את המטוס האחרון צרפת אמורה לספק בשנת 2026.
יכולות המטוס של מצרים
הראפאל הינו מטוס קרב דו מנועי רב משימתי לכל שעות היממה ומזג אוויר מדור 4+. למטוס הקרב המתקדם של צרפת רדיוס פעולה של כמעט כ-2,000 ק"מ ויכולת נשיאת חימוש במשקל של 9.5 טון.
ביצרנית מדגישים כי מכ"ם סריקה אלקטרוני פעיל (AESA) הפועל בשילוב סנסורים רבים הוא אחד מהיתרונות הגדולים של המטוס שלהם. לראפאל יכולת גילוי של מטרות רבות בטווחים ארוכים והעסקה של מספר גדול מהן. מחשב עוצמתי מסייע לטייס בהיתוך של כל המידע ותפעול יעיל ומדויק של המשימה.
חיל האוויר המצרי רכש לאורך השנים מגוון רחב של מטוסי קרב ממדינות שונות. הם מפעילים מטוסי F-16 מארה"ב, ראפאל צרפתיים, מיג 29 רוסיים ולפני כמה חודשים דווח על רכש של מטוסי יורופייטר-טייפון. מדובר בכאב ראש לוגיסטי אדיר. אולם מבחינת המצרים הדבר מאפשר להם לשמור על עצמאות ולא להיות נתונים ללחצים מצד ממשלות זרות שמספקות להם נשק.