תיעוד חדש לתקרית המטוס הרוסי מול סוריה מ-2016: בצילומי הווידאו שנלקחו בברור מהספינה עצמה וכעת הודלפו מסיבה שאינה ברורה, ניתן לראות את מטוס הקרב הרוסי כשהוא עדיין צף על פני המים שניות לאחר ההתרסקות.
בסרטון נראים סנפירי הזנב האנכיים של מטוס הקרב בולטים מהמים, כשהספינה חולפת על פניו ומסוק חילוץ טס כדי להוציא את הטייס מהמים. לקראת סוף הסרטון ניתן לראות את הטייס כשהוא צונח נסחף ואז מחולץ על ידי המסוק. נראה גם שאולי הוא הסתבך בחוטי המצנח כשהורם על ידי המסוק.
מטוס הקרב התרסק במהלך נחיתה, כאשר כבל העצירה שעל מסלול הנחתה בנושאת המטוסים נקרע. מיד לאחר שקרס הזנב של הסוחוי תפס אותו בנגיעה. הכבל הזה נועד להאט ולעצור את המטוס על המסלול המאוד קצר של הספינה בים. מרגע שהכבל הזה כשל, למטוס לא הייתה מספיק אנרגיה כדי לחזור לאוויר, לכן נפל לים.
מטוס הסוחוי התרסק זמן קצר אחרי שהסתיים פרויקט לשדרוג המטוסים האלה של הצי הרוסי. באותה תקופה היו בכנף האווירית של נושאת המטוסים אדמירל קוזנצוב 10 מטוסי סוחוי-33 ועוד ארבעה עד חמישה מטוסי תקיפה ימיים חדשים יותר, מיג-29 מדגם KR. אלה פעלו אז בשיא המעורבות הרוסית במלחמת האזרחים בסוריה.
עוד נזכיר שב-2016, כאשר הספינה עשתה את דרכה דרך תעלת למאנש לים התיכון, אחד ממטוסי המיג שהוזכרו קודם, התרסק בנסיבות דומות, כשבמהלך הנחיתה כבל העצירה כשל. הצי הרוסי חילץ מעומק הים את שני המטוסים. נושאת המטוסים חזרה לנמל הבית שלה בתחילת ינואר 2017.
גורלה לא שפר עליה, כשבדצמבר 2019 פרצה שרפה על נושאת המטוסים קוזנצוב במהלך עבודות תחזוקה בנמל מורמנסק. נראה שנגרם לה נזק בלתי הפיך ומאז היא לא חזרה לשירות. בצי הרוסי טוענים שעל פי התוכניות היא תחזור לשירות בשנת 2024, אם כי ספק שזה יקרה באמת.