"חדירת מחבלים לישיבת שבי חברון", מודיע רמ"ד לוט"ר לכוח שלו, במהלך תדרוך בחמ"ל שהוקם בלב העיר, סמוך לישיבה המדוברת. בקשר מתקבל דיווח שנצפו בין ארבעה לשישה מחבלים, ושהם מחזיקים בשבי עשרים בני ערובה. לאחר תדריך ואימון קצר בשטח, מתקדמים הלוחמים באיטיות מחושבת ובחסות הלילה אל בניין הישיבה. משם הכול מתגלגל במהירות כה רבה, עד שקשה לעקוב אחר כל ההתרחשויות בו זמנית. לוחמים חודרים בריצה מכל הכיוונים האפשריים, אל החדר בו מוחזקים בני הערובה ועורכים סריקות בשאר חדרי הישיבה. כל התהליך, מרגע הפריצה ועד שהישיבה כולה נמצאת תחת שליטתם, לוקח פחות מדקה.
התרחיש המדובר התקיים במסגרת השבוע המסכם של לוחמי הלוט"ר, בסיום הכשרתם. אחרי אותו תרגיל, הלוחמים יכנסו לתפקידם וידריכו את היחידות המיוחדות של צה"ל בתחומים השונים. במהלך "שבוע מתגלגל", הלוחמים לעתיד מוקפצים בכל יום למקום אחר, בו מחכה להם תרחיש חדש. בתוך שבוע אחד בלבד, יוצא לחניכים לחוות בין היתר - מעצר של חשוד בכלא קציעות, השתלטות על אוטובוס בתל ערד וכמובן פריצה לאותה ישיבה בחברון.
"התרגיל בחברון ייחודי ביותר", מספר מפקד יחידת הלוט"ר, סא"ל ארז: "קודם כל הוא מתרחש בסביבה עירונית ואמיתית, עם הריח באוויר, בין הסמטאות הללו שבכל אחת מהן כבר קרה משהו בעבר. בנוגע לביצוע בשטח - הייתה קפיצת מדרגה משמעותית בתרגיל הנוכחי. כל חייל למד לאן בדיוק הוא צריך להגיע וקיבל את המשימה הייעודית לו. נערכו הכנות רבות ותדריכים עוד בטרם הפריצה לבניין, והדבר ניכר בביצוע הסופי של המשימה".
בתרחיש הבא שעמד בפני הלוחמים, השתלטה חוליה של מחבלים על אוטובוס, בתוכו מוחזקים בני ערובה. המטרה: לפרוץ אל האוטובוס, לנטרל את המחבלים ולשחרר את בני הערובה. גם במקרה זה נעשית התנועה ליעד בצורה חשאית וברגע קבלת הפקודה - החוליה יוצאת ממחבואה ומסתערת בעוצמה על ה"מחבלים" שבאוטובוס. צוות אחד אחראי על שבירת החלונות מחוץ לאוטובוס ונטרול המחבלים, כשהצוות השני נכנס במהירות דרך שתי הדלתות ומשתלט עליו מבפנים. "חלק מהתרגילים שהכנסנו לשבוע הזה, הם תרחישים איתם התמודד מדור לוט"ר במבצע האחרון ברצועת עזה", מגלה סא"ל ארז. "מדובר בתרגילים רלוונטיים מתמיד, שכוללים בתוכם גם קשיים מנטליים לא קטנים".
"בכל אירוע נדרשו החניכים להשתמש בשיטה ובתרגולת שונה", מציין מפקד הצוות, סגן דין. "הכל חלק מסל היכולות שאתה מקבל כלוחם לוט"ר. המיומנות שצריך להגיע אליה גבוהה ביותר, מכיוון שלאחר מכן הם אלו שיצטרכו להעביר את הידע הלאה. החניכים הפגינו נחישות ויעילות, והוכיחו למדור וליחידה שיש פה צוות חזק ביותר שאפשר לסמוך עליו".