בטקס שנערך מוקדם יותר החודש בבסיס חיל האוויר הלבנוני בביירות, בנוכחות הרמטכ"ל גנרל ג'וזף עאון, קיבל לידיו חיל האוויר הלבנוני מסוק בל 212, השני שהוחזר לשירות אחרי שהיה מושבת מאז 1990.
בסך הכל הלבנונים מתכוונים להחזיר לשירות חמישה מסוקים מהסוג הזה, כולל תוספת יכולות חימוש עם מקלעים ורקטות, ייתכן שגם טילי נ"ט.
מסוקי הבל 212 הראשונים עלו לאוויר בסוף שנות השישים כגרסה מחודשת לדגם 205. מדובר במסוק שבזמנו נחשב למוצלח, אמין ופשוט להפעלה. גם חיל האוויר הישראלי הפעיל עשרות מסוקים מהסוג הזה תחת השם "אנפה" ששירתו בשלוש טייסות.
מסוק האנפה היה העיקרי של חיל האוויר הישראלי לתובלת כוחות, חילוץ ובימי האינתיפאדה הראשונה גם להפרות סדר על ידי מערכות לפיזור חצץ מהאוויר. המסוק יצא משירות חיל האוויר בשנת 2002 אחרי הכניסה של מסוקי הבלאק הוק.
כיום בלבנון, כלל העבודה להחזרת המסוקים לשירות אחרי תקופה כל כך ארוכה נעשות על ידי מהנדסים ומכונאים במסגרת חיל האוויר המקומי. על פי צבא לבנון, השיפוץ המקומי הוזיל את עלויות הפרויקט ב-60 אחוזים ביחס למקרה בו היו מעבירים את המסוקים לייצרן.
חברת לאונרדו האיטלקית, שמייצרת גם את מטוס הלביא של חיל האוויר הישראלי, מסייעת ללבנונים בפרויקט. ההערכה שהעבודות ימשכו כחמש שנים כאשר המסוק הראשון הועבר לחיל האוויר הלבנוני ב-9 לינואר 2021. על פי מפקד חיל האוויר הלבנוני, גנרל זיאד הייקאל, המסוקים המחודשים מתוכננים לשרת בו במשך כעשרים שנה.
חיל האוויר הלבנוני עובר התפתחות מסוימת בשנים האחרונות, בסיוע ארה"ב, צרפת, בריטניה ומדינות נוספות. התהליך הזה כולל רכש של מטוסי קרב קלים מסוג סופר טוקאנו, מטוסי צסנה עם טילי הלפייר, כמו גם השבחה והחזרה של מסוקים ישנים לאוויר.
מה שבעייתי מבחינת ישראל הוא שבין צבא לבנון לחיזבאללה יש קשר הדוק ובמקרה של אירוע אמת אותו נשק של הצבא עלול להיות מופנה כנגד כוחות צה"ל.