ציון דרך משמעותי ברכש של חיל האוויר הקטארי, אחרי שמסוקי NH90 הראשונים שיצאו מפס הייצור יצאו לטיסות בכורה באיטליה וצרפת. קטאר רכשה שני דגמים של המסוק, אחד סער לתובלת חיילים וציוד והדגם השני מסוק ימי עבור הצי שלה.
מדובר בחלק מרכש בשווי מיליארדי דולרים שמטרתו להגדיל ולשדרג משמעותית את חיל האוויר הקטארי לצד שאר זרועות הצבא אל מול המתיחות הגוברת במפרץ הפרסי.
NH-90 הוא מסוק סער בינוני שמיוצר במשותף על ידי כמה ממדינות נאט"ו בראשן איטליה וצרפת. מסוק אחד של קטאר, מהדגם המיועד לצבא היבשה, המריא ממפעל חברת איירבוס בצרפת ואילו המסוק מהדגם הימי המריא לטיסת הבכורה שלו ממפעלי לאונרדו באיטליה. באותם מפעלים ייצרו גם את מטוס הלביא של חיל האוויר הישראלי.
הקטארים רכשו 16 מסוקי סער עבור צבא היבשה ועוד 12 מהדגם הימי שיוצבו על ספינות הטילים שלהם, בהיקף של 2.7 מיליארד דולר. הדגם הימי של המסוק נושא גם מכ"ם שמטרתו לסייע ליכולות הגילוי של הספינה עלייה יוצב וגם טילים נגד ספינות וצוללות.
כל מסוק כזה יכול לשאת 4.2 טון מטען על מתלה חיצוני או 20 חיילים על ציודם המלא / 12 אלונקות עם פצועים וצוותים רפואיים.
נזכיר שבנוסף לזה קטאר רכשה עבור חיל האוויר שלה 36 מטוסי F-15 מדגם QA הנחשב כיום המתקדם ביותר של מטוס הקרב המפורסם. עוד רכשה גם 12 מטוסי קרב מתקדמים מצרפת מסוג ראפאל מעבר ל-24 שכבר קיבלו.
קטאר רכשה גם 24 מטוסי יורופייטר טייפון ו-24 מסוקי AH-64E אפאצ'י, גם הם מהדגם המתקדם ביותר של המסוק המוכר.
המשמעות של כל זה היא על פי הערכות שבעוד שלוש עד חמש שנים מהיום לקטארים יהיה את אחד מחילות האוויר המשוכללים והמתקדמים במזה"ת, לאחר שביקשו לרכוש גם מטוסי F-35.
לצד כל זה קטאר, מדינה לא גדולה מבחינת השטח וגם האוכלוסייה אבל מאוד עשירה, חתמה בשנים האחרונות על רכש מאות טנקים וכלי רכב משוריינים, ספינות טילים ואפילו נושאת מסוקים גדולה. קטאר נתפסת בחשדנות מאחר ויש לה קשרים גם עם ארה"ב וגם עם איראן.