כלי רכב צבאיים זה נושא שאפשר לדבר עליו בלי סוף - ואכן, הפיתוחים השונים של כלי הרכב בצבאות העולם לא מפסיקים לספק לנו נושאים לכתבות. דיברנו כבר על כלי הרכב הצבאיים הכי מוזרים, כלי רכב צבאיים קטלניים ועל עוד פיתוחים מעניינים כמו "רכב הקרב האולטימטיבי" או משמיד הטנקים הישראלי. היום אנחנו עוברים לכלי רכב שבהעדר מילה רצינית אחרת, פשוט נגדיר אותם כמגניבים.
LARC-V
מערכת אמפיבית ישנה שמבוססת על פלטפורמה ממלחמת העולם השנייה, המגיע כסירה וממשיכה ככלי רכב. ברגע שהלארק-וי מגיע לקו החוף הוא ממשיך בנסיעה כרכב לכל דבר. הוא מגיע למהירות של 30 קמ"ש בים ו-80 קמ"ש ביבשה, יש לו טווח פעולה משולב של 500 ק"מ, הוא מסוגל לשאת בין חמש לעשר טון ציוד צבאי ומטרתו העיקרית היא תובלה של אספקה ליחידות נחתים. הרכב נמצא בשרות הצבא האוסטרלי, שאף עשה בו שימוש לצורכי חילוץ בזמן ההצפות בקווינסלנד לפני כשנתיים. כמו כן הוא נמצא בשירות ארה"ב, הפיליפינים, ארגנטינה ופורטוגל.
Light Strike Vehicle
ה-LSV הוא למעשה באגי קטלני מחוזק ומשופר. מדובר בדגם שנועד למשימות מודיעין מיוחדות ומשרת ביחידות כמו אריות הים, יחידות הסיור המיוחדות במארינס (Recon), כוח דלתא ועוד. ה-LSV מגיע למהירות של 130 קמ"ש על הכביש ו-110 קמ"ש בשטח והטווח המבצעי שלו עומד על 500 ק"מ. יש לו צוות של ארבעה לוחמים: חוליית לחימה מיוחדת, כאשר שניים יושבים מקדימה ושניים מאחור על מושב מוגבה. על הרכב ישנו מקלע 0.5, מקלע קל יותר מסוג M-249 ומקלע נוסף מסוג M-240 (שני האחרונים הם בסגנון ה"נגב" הישראלי). במידת הצורך ניתן להתקין על הכלי גם טילי נ"ט מסוג טאו 2. כוח האש הזה נועד רק למצבי "אין ברירה", משום שמטרתו המוצהרת של הרכב היא איסוף מודיעין בעורף האויב ותובלה מהירה של אנשי הכוחות המיוחדים. ה-LSV משרת כיום את הכוחות המיוחדים באפגניסטן, ומשרת גם בצבאות של יוון, מקסיקו ספרד ועוד.
SEAL Delivery Vehicle
מעט מאוד אנשים זכו לנסוע על הכלי התת-מימי הזה, שנועד להוביל את אנשי אריות הים מהצוללת לחוף בצורה סמויה. ה-SDV נושא צוות של שני מפעילים (במקרה הצורך ניתן לנהוג אותו באמצעות צוללן בודד) והוא מוביל צוות של ארבע לוחמים. לזירת הלחימה הוא מגיע על צוללת, אך ניתן גם להוביל אותו במסוקים כבדים כגון הצ'ינוק והסטליון. המהירות שלו מגיעה לארבעה קמ"ש בלבד, הטווח שלו נע בין 18 ק"מ ל-36 ק"מ (תלוי במה שהוא מוביל) והוא מנווט באמצעות מערכת סונאר ומערכת GPS. את הרכב הזה ראינו לא מעט בסרטים אמריקאים – וזה בעצם המקום היחיד שזה התאפשר. לא קיימים נתונים על מבצעים שבהם נעשה שימוש ברכב, אבל ידוע שכיום קיים דגם המשך, בו השיפור העיקרי בו זה תא לחימה סגור ואטום למים.
Jackal
הג'יפ שהפך למשאית. ה"נוכל" החל כג'יפ אשר נבנה ספציפית לשימוש כוחות הסיור של הצבא הבריטי. בבנייתו ניתן דגש מיוחד על התמודדות עם מטענים בשילוב של שמירה על מאפיינים של ג'יפ: לג'קל יש לוחות שריון שנועדו להגן עליו מפני מטענים בעוד שחלקו העליון נשאר פתוח. אפילו מערכת המתלים של הרכב נועדה לאפשר יציבות מרבית לצורך ירי בתנועה. כוחות הממלכה הבריטית קיבלו אותו בכדי לבצע סיורים בשטחים פתוחים (בדגש על ירידה משבילים וכבישים) בכדי להימנע ממטעני צד. הוא חמוש במקלע כבד 12.7 מ"מ מסוג הקלר אנד קוך ומקלע קל יותר 7.62. בשנת 2010 שיפרו הבריטים את הרכב בכדי שיתמודד בצורה טובה יותר עם מטעני צד. הרכב הוגדל מעט, הוסיפו לו שריון והרכיבו לו מנוע משופר. גם זה לא הספיק ובעזרתם האדיבה של האמריקאים נוצר זאב הערבות (Coyote), ג'יפ משאית עם שש גלגלים ובמשקל של 10.5 טון. זאב הערבות נועד לבצע סיורים כבדים, תובלה של ציוד לסוללות ארטילריה ועוד.
XC2V
הרכב הבא כנראה יהיה רכב העתיד של צבא ארה"ב. לפני כשנתיים החליטו בדארפ"א (Darpa), סוכנות הפיתוח של הצבא האמריקאי, לפתח רכב סיור חדש. לסוכנות יש אמנם אלפי מהנדסים אבל הפעם הם החליטו לתת דרור לדמיון של מיליוני אמריקאים. במכרז של הסוכנות נרשם שעל הרכב להיות בעל יכולת ניידות גבוהה משולבת בעבירות מצויינת. לא פחות חשוב זה יכולת הגנה מרבית על הלוחמים שאמורים להשתמש בו. לכל זה המתכננים צריכים להוסיף ראות טובה מתוכו לכל הכיוונים וכניסה ויציאה מהירים במצבי חרום. בדארפ"א לא שכחו גם להציע פרס של 7,500 דולר אותו העניקו לתכנון שנבחר לפני כשנה. כרגע ישנו דגם ראשוני שנמצא כבר בשלב הניסויים ומעבר לזה לא משחררים שום מידע. הרכב העתידי אמור להיכנס רק ליחידות המיוחדות בכוחות המזויינים של צבא ארה"ב ובסוכנות מדגישים שהוא לא אמור להחליף את ההאמר.